دکوراسیون داخلی ویلا و سبک های مختلف آن

شما می توانید قبل از خرید و یا ساخت ویلای مورد نظر خود با کارشناسان مجرب و حرفه ای شرکت آرین سازین بنا نما در زمینه طراحی نمای ویلا در شمال،طراحی پلان معماری ویلا،طراحی نمای ویلا در شمال ،طراحی محوطه و فضای سبز ویلا و هرگونه سوالات خود در زمینه ساخت ساز ساختمان های ویلایی مشورت کنید. اگر میخواهید ویلایی لوکس و با ارزش داشته باشید، باید نمایی طراحی کنید که در کنار زیبایی بصری، طراحی به روزی داشته باشد که با گذشت زمان و از مد افتادن سبکش، از ارزش ویلا کم نشود. نوع سبکی که برای دکوراسیون داخلی و نماسازی ویلا انتخاب می شود در زیبایی آن تاثیر دارد. اهمیت داشتن، طراحی دکوراسیون داخلی ویلا از آن جهت است، که باید به طور تقریبی تمامی امکانات مورد نیاز برای استراحت، تفریح و کار در این ویلا وجود داشته باشد. ما در این مقاله قصد داریم، نکات مربوط به دکوراسیون داخلی ویلا را برای شما عزیزان شرح دهیم.

همانطور که می دانید شرایط آب و هوایی و اقلیمی که ویلاهای مورد نظر شما در آن واقع شده است،تأثیر زیادی در انتخاب مصالح،سبک طراحی ویلاها،پلان معماری ویلاها،طراحی داخلی ویلاها،طراحی نمای ویلا در شمال و… اما باید این موضوع را در نظر گرفت که هر چه بکرتر باشد منطقه در واقع شما از امکانات رفاهی دور هستید. ممکن است در یک محوطه ی بزرگ، مایل به کاشت ردیفی درختان باشید یا کاشت درختان میوه را ترجیح دهید. پلان های دوبلکس مختلف اغلب پیکربندی های مختلف اتاق خواب را ارائه می دهند. تعیین این موارد به طراحی پلان آشپزخانه بسیار وابسته است.

طراحی ویلا دوبلکس کوچک

همان طور که می دانیم در بیشتر مواقع سال، شمال کشور دارای آب و هوای گرم و مرطوب است و باید نوع گل و گیاهان به کار برده در آن، با این سبک آب و هوایی سازگاری طراحی ویلا کامل داشته باشد. به هر ترتیب با انتخاب گل و گیاهان مناسب، می توان فضای سبز ویلایی را کاملا شخصی سازی کرده و با هر طرحی همراه ساخت. شناخت انواع مختلف سبک ها و نیز نکات مطرح شده درباره طراحی دکوراسیون داخلی ویلا با هر سبک کمک میکند با توجه به علایق شخصی خود و نیز توجه به بودجه ای که برای این منظور در نظر دارید، سبک مناسب خود را انتخاب کرده و آن را به بهترین شکل اجرا نمایید. این امر موجب ارتقای اصل طراحی و هماهنگی شده و به خانه به صورت یک موضوع یکپارچه فکر میکند. هزینه ساخت ویلا در شمال به چه صورت است؟ ساخت ویلا در شمال به منزله آماده کردن یک ملک سفارشیسازی شده است.

دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال

اگر در حال ساخت یک ویلای معمولی هستید باز هم نیاز دارید که برای ادامه پروژه از یک پیمانکار با تجربه کمک بگیرید. به عنوان مثال، خانه های طراحی شده توسط شرکت SAOTA، تقریبا همیشه در جایی بر روی یک صخره ، بالای اقیانوس، یا روی یک ساحل سنگی ساخته میشوند، که این خصیصه برای ساکنان خانه فرصت لذت بردن از مناظر خیره کننده و یا صداهای آرامش بخش برخورد امواج اقیانوس به سنگ های زیر خانه را فراهم می آورد. روکشهای شلوغ و رنگی صندلی ها و مبل ها و لوازم عتیقه همگی به فضای اتاق در کنار نور خورشید آرامش خاصی را پدید می آورند. از برنامه اجرا شده در انتها بسیار راضی خواهید بود.

در ویلاهای مدرن دوبلکس، استفاده از پنجرههای بلند که از سقف تا زمین آمدهاند، زیبایی فضا را چند برابر میکند و باعث نورانی شدن ویلا میشود. نکته بعدی که در طراحی داخلی فضای پذیرایی ویلا مهم است نزدیکی این فضا به آشپزخانه از یک طرف و نزدیکی آن به فضای نشیمن از طرفی دیگر میباشد. اگر شما هم به دنبال طراحی ویلای شخصی خود هستید شاید بهتر باشد با اصول طراحی ویلا و نکات مهم در معماری و دکوراسیون داخلی بهتر آشنا شوید. نورگیر بودن ویلا موضوعی ست که با سلیقه شخصی افراد در ارتباط است. محوطه سازی ویلا شمال کشور غالبا به شکلی شخصی سازی شده است و می توان در ایجاد آن، حداکثر میزان سلیقه مشتری را در نظر گرفت.

برای انجام این کار از متریال های مختلفی می توان استفاده کرد . بنابراین باید از مصالح و متریال مناسب استفاده کنیم. ماشینهای حمل مصالح و تردد کارگران، محوطه را شلوغ و پر ازدحام جلوه میدهد. همین سادگی ، دقت و بی پیرایه بودن است که طراحی ویلا مینیمال را بسیار جذاب جلوه می دهد و به همین دلیل معماران از طراحی فضاهای مینیمال یستی لذت می برند – زیرا ما از آرامش ، گرما و زیبایی هایی که این نوع فضاها از خود نشان می دهند به وجد می آییم. عده ای تمایل دارند که از مناظر زیبای جنگل لذت ببرند و عده ای دیگر می خواهند از دریا و ساحل آن آرامش بگیرند که هر یک به دنبال علایق خود برای خرید ویلا می روند. از مهمترین مشخصههای سبک شهری در طراحی و دکور فضای داخلی ویلا ایجاد احساس راحتی و محیطی آرامش بخش است. قطعاً تجربه قبلی برای ساخت ویلا ندارید و بنابراین، این مهمترین تصمیمی است که میگیرید.

طراحی داخلی ویلا مدرن

در یک مقاله تخصصی به همین عنوان در این باره صحبت کردهایم. در این مقاله میخواهیم به اصول طراحی ویلا در شمال و باید ها و نباید های آن از لحاظ معماری بپردازیم. همچنین شما می توانید در این سبک از تمام رنگ هایی که به آن ها علاقه دارید استفاده نمایید. همچنین دسترسی به جاده نیز سخت تر می باشد که تمام این ها می تواند نقاط منفی برای یک ویلا باشد. ضمن آنکه کاربری این قبیل ویلاها برای اقامت خانواده ها نیز بیشتر بوده و می توان از جمله دلایلی که ویلاهای دوبلکس در بین پروژه های ویلا سازی دارای بیشترین طرح و نقشه هستند را همین تجربه و حس خوب ساکنین دانست.

در فصول گرم سال همچون تابستان و بهار نشستن در این محوطه باز بسیار دلنشین و تماشایی خواهد بود ، از ویژگی های ویلاهای لوکس داشتن فضایی در حیاط باز برای دورهمی و لذت بردن از طبیعت است . در طراحی حیاط ویلا، آبنماها و جوی های آب و حتی برکه ها همراه با نورپردازی مناسب نقش اساسی ایفا می کنند. با داشتن باغ ویلا، شاید در نگاه اول فکر کنید، نگهداری از فضای سبز و رسیدگی به حیاط ویلا پر درد سر و زمان بر باشد اما اگر باغبانی و رسیدگی به گل گیاه را تجربه کرده باشید، متوجه میشوید این کار در کنار زحمتی که برای شما ایجاد میکند، آرامش خاص و حس خوبی را در شما ایجاد میکند. این مشکلات را برطرف میکند. یک طراح حرفهای، به تمام این سبکهای طراحی ویلا مسلط است و مناسبترین ایدهها را اجرا میکند.

طراحی داخلی ویلا دوبلکس

یک پلان ساختمان حرفهای را برای شما آماده کنند. پس از آن شهرداری پیش نویسی از پرونده ساختمان آماده میکند. شاید دلیل این استقبال و علاقه مردم به ویلای دوبلکس آن است که تجربه اقامت در یک ویلای دوبلکس حس بهتری نسبت به یک ویلا فلت را به آنها منتقل میکند. برنامهریزی به شما کمک میکند در وقت و هزینههای خود بهتر صرفهجویی کنید. گرفتن از مشاوران املاک و بهترین شرکتهای پیمانکاری به شما کمک میکند برنامه خود را مرحله به مرحله پیش ببرید. سومین نکته برای ساخت ویلا در شمال به کار گرفتن یک پلان اختصاصی برای ویلا است. پیمانکاری صحبت کنید و مشخص کنید که آیا خدمات پیمانکاری شامل طراحی پلان ساختمان میشود یا خیر.

بحث طراحی نمای ویلا در شمال همیشه بحث جذاب و جالبی بوده است . در طراحی داخلی ویلا سطوح فضایی و پوسته ها بنابر عملکرد هر فضا نیز تغییر می کند. با طراحی دکوراسیون ویلا می توانید فضایی جذاب و دلنشین جهت بهبود و ارتقا کیفیت زندگی تان به وجود آورید. با بکارگیری نور میتوان فضایی را بزرگتر و حتی کوچکتر از آن چیزی که هست نشان داد، رنگ نورهای استفاده شده اثر شایانی در آرام به نظر رسیدن یک مکان دارد. استفاده از خاکستری در فضاهای مانند دفاتر و خانه و حمام به عنوان رنگ مکمل و خنثی. مشخصهی اصلی آن استفاده از لوازم قدیمی و عطیقهجات و آبنما و حوضچه است. هنگام وقوع یک فاجعه، ما می فهمیم که اولویت اصلی شما این است که خانه خود را به سرعت به حالت عادی برگردانید. بنابراین سپردن پروژه ۰ تا ۱۰۰ به این مجموعهها رضایت شما را جلب خواهد کرد.

مشخص کنید دقیقاً درگیر چه چیزهایی هستید. حالا که صحبت از سبک شد، معیار بعدی رتبه بندی هم مشخص شد؛ سبک معماری. من فکر می کنم معماران و صاحبان خانه های انتخاب شده دارای سبک منحصر به فرد معماری هستند و این یکی از دلایلی است که من این خانه ها را در این لیست قرار داده ام. اما در شهرهای شمالی اوضاع کمی فرق دارد و باید سازه ها بسیار مقاوم باشند. اگر تصمیم به خرید ویلا در شمال دارید حتما به موضوع رطوبت در این شهر شمالی دقت ویژه ای داشته باشید. سفارش طراحی در کل کشور و خارج از ایران پذیرفته می شود ، اجرای خارج از شهر تهران بستگی به مسافت و حجم پروژه دارد در صورتیکه اجرا بصورت مستقیم امکان پذیر نبود امکان نظارت بر اجرا بصورت جلسات محدود نیز وجود دارد و طراحی برای کشور های خارجی با زبان انگلیسی صورت میگیرد و با جزئیات کامل ارائه می شود طوری که توسط پیمانکاران دیگر نیز قابل اجرا باشد.

اکثر افرادی که برای ساخت ویلا در شمال برنامهریزی میکنند، حساس و دقیق هستند. 7- ممکن است در پروژه ساخت ویلا در شمال اشتباه کنید! و اجرای پروژه باید با هرچیزی که به پروژه مربوط است ارتباط برقرار کنید. زمینه به دست آوردند، شاید آغاز کردن پروژه دیگری با دردسرهای کمتری همراه باشد. اگر ابعاد داخلی ویلا بزرگ باشد، دست معمار برای اختصاص دادن فضا برای امکانات مختلف رفاهی داخل ویلا باز خواهد بود. 5- برنامه ریزی کنید؛ و باز هم برنامه ریزی و برنامه ریزی کنید! و یا همچنین ممکن است که تصور کنید فضای مورد نظر شما فرایند باز سازی را طی می کند.

از آنجا که بیشتر ویلاها در حومه شهر ساخته و استقرار یافتهاند، بیشترین عناصر موثر بر طراحی و معماری داخلی ویلا صنایع دستی میباشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره تماس بگیرید . یکی دیگر از ترفندهای طراحی نمای خارجی ویلا دوبلکس استفاده از بازشوها یا همان پنجره ها است. با توجه به رطوبت بالا در شمال ، برای حل این مشکل میتوان راه حل های مختلفی همچون سبک کردن فضا و کشیدگی ویلا در طراحی استفاده نمود . برای مسیرهای تردد از مصالح مختلفی مانند چوب و سنگ استفاده کنید.

در شمال ایران، بارش های فراوان داریم که اکثر این بارش ها به صورت کج باران از سمت شمال و شمال غرب و با زاویه 45 درجه است. و افراد بسیار زیادی تمایل به خرید ویلا و سرمایه گذاری در این راه دارند. سبک زندگی یا دکوراسیون داخلی بسیار دقیق باشید. ویژگی سبک کلاسیک را در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا بوجود می اورد. نمونه دیگری از طراحی نمای بیرونی ویلای دوبلکس را در تصویر زیر می بینیم. کاربرد میز با پایه منحنی شکل رو در تصویر زیر می بینیم. در قسمتهایی از خانه ویلایی دوبلکس شما این کار تقریبا ممنوع میباشد. حال اگر ویلایی در یکی از شهرهای شمالی داشته باشید که دیگر چه چیزی بهتر از این؟ زیرا رطوبت موجود در زمین و هوا خصوصا برای ویلاهای شمالی می تواند بر ظاهر ویلا بسیار تاثیر گذار باشد و آن را به مرور زمان بدشکل نماید یا حتی از بین ببرد.

یا کلیاتی در پروژه شما دخالت دارند. یکی از زیباترین جاهای دیدنی ماسال ییلاق اولسبلنگاست که در شمال غرب ماسال قرار دارد. دو اتاق خواب مستر که یکی از آن ها هم به تراس بام راه دارد. یا میخواهید مستر خواب داخل ویلا وجود داشته باشد یا به ساخت اتاقهای مجهز دیگری فکر میکنید. خود را کاملاً با رنگ مشکی طراحی کنید، به این معنی است که در طراحی خود از پرده، فرش یا حتی تابلویی استفاده کنید که در آن رنگ مشکی بهکاررفته باشد. گل کاری نیز باید در چنین ساختاری انجام شود. هرچند موارد دیگری نیز در سبکهای مختلف طراحی کابینت آشپزخانه وجود دارد، اما عناوینی که بازگو کردیم، دربردارنده پرطرفدارترین و محبوبترین سبکهای آشپزخانهها هستند که میتوانند در طراحی کابینت آشپزخانه ویلاهای شمال دخیل باشند.