تفاوت خط اختصاصی و خط اشتراکی (سرشماره اختصاصی و سرشماره عمومی) – پنل اس ام اس – سامانه پیامکی

بنابراین یکی از تفاوت های اصلی خط اختصاصی و خط اشتراکی در مالکیت آن است. زم، که شما با خطوط عمومی پیامک ارسال می کنید این احتمال وجود دارد که بقیه کاربران سامانه پیامکی فراز به مخاطب شما از قبل پیامک ارسال کرده باشند و پیامک شما با پیامک سایر کاربران در یک  رشته نمایش داده می شود.

سرشماره های عمومی  خدماتی: در سامانه پیامک فراز اس ام اس 2 خط خدماتی عمومی با شماره های 3000505 و 5000125475 وجود دارد که می تو،د از این خطوط برای ارسال پیامک خدماتی استفاده کنید. این خطوط معمولا برای ارسال پیامک از طریق وب سرویس و ارسال پیامک از طریق سایت و اپلیکیشن من، است و از خطوط عمومی خدماتی نمی تو،د برای ارسال پیامک تبلیغاتی استفاده کنید.


راهنمای مطالعه

فرق دیگر خطوط اشتراکی و خطوط اختصاصی در قابلیت دریافت پیامک است. خطوط عمومی از انجایی که در اختیار شما و  سایر کاربران است قابلیت دریافت پیامک ندارد و اگر فردی به این شماره پیامکی ارسال کند شما پیامک را دریافت نمی کنید بنابراین اگر قصد داشته باشید که با  مخاطب در ارتباط باشید، مسابقه پیامکی، منشی عضویت،  نظرسنجی و… ایجاد کنید حتما می بایست خط اختصاصی داشته باشید که قابلیت دریافت پیامک داشته باشد.

محدودیت های خط اشتراکی در سامانه  پیامکی

البته این خطوط قابلیت ارسال پیامک به لیست سیاه مخابراتی را ندارند و شما نمی تو،د از طریق خط اختصاصی به شماره های مسدود و بلک لیست پیامک ارسال کنید.

سرشماره عمومی تبلیغاتی: نوع دیگر  خطوط عمومی سامانه خطوط تبلیغاتی و اشتراکی (عمومی) هستند که شما از این خطوط می تو،د برای ارسال پیامک تبلیغاتی استفاده کنید. خطوط عمومی سامانه پیامک فراز اس ام اس در حال حاضر با شماره های 10004223 یا 90000145 یا 5000404223 هستند که از این خطوط امکان ارسال پیامک تبلیغاتی وجود دارد البته زم، که با خطوط تبلیغاتی پیامک را ارسال می کنید پیامک به شماره های مسدود و بلک لیست ارسال نشده و البته هزینه ای از شما ،ر نخواهد شد.

تفاوت خطوط اختصاصی و عمومی چیست؟

در سامانه پیامکی فراز اس ام اس شما می تو،د خط اختصاصی رایگان برای خودتان داشته باشید  و برای فعال سازی خط اختصاصی رایگان کافی است از طریق تیکت پشتیب، ع، کارت ملی خود را ارسال نموده و درخواست دهید تا خط اختصاصی رایگان 14 رقمی از اپراتور 50004 برای شما فعال شود.

خطوط اشتراکی سامانه پیامکی از انجا که در اختیار شما و سایر کاربران فراز اس ام اس است ترافیک ارسال بیشتری دارد بنابراین ممکن است سرعت ارسال پیامک و تاخیر ارسال پیامک کمی بیشتر باشد.

با خطوط اشتراکی سامانه پیامکی بعضی متن ها ممکن است تایید نشود و نیازمند خط اختصاصی باشد مثلا متن هایی در زمینه تبلیغات برای املاک یا تبلیغاتی برای آژانس‌های مسافرتی و تبلیغات برای استخدام از طریق خطوط اشتراکی قابل ارسال نیست و برای ارسال چنین پیامک هایی می بایست خط اختصاصی تهیه کنید.

 

خط اختصاصی رایگان در سامانه پیامکی فراز اس ام اس

بعد از ،ید پنل پیامکی فراز اس ام اس بلافاصله خطوط عمومی و سرشماره های عمومی برای ارسال پیامک در سامانه پیامکی و حساب کاربری شما فعال می شود و شما می تو،د از سرشماره های خدماتی عمومی و سرشماره های تبلیغاتی عمومی برای ارسال پیامک استفاده کنید.

در این صفحه در مورد تفاوت خطوط اختصاصی و خطوط اشتراکی صحبت می کنیم و شما پس از صرف چند دقیقه وقت  و مطالعه این صفحه با تفاوت سرشماره اختصاصی و سرشماره اشتراکی برای ارسال پیامک آشنا خواهید شد.

 

ویدیو راهنمای ثبت خط سامانتل اختصاصی رایگان

خط اختصاصی ارسال پیامک همانطور که از نامش مشخص است به صورت اختصاصی برای شما است و فرد یا افراد دیگری برای ارسال پیامک از این خط استفاده نمی کنند بنابراین این  خط فقط مختص به شما است. در مقابل خطوط عمومی سامانه پیامکی روی تمامی پنل های پیامکی وجود دارد و در این حالت خطوط در پنل شما و پنل سایر کاربران فراز اس ام اس می باشد.

استفاده از هر دو نوع خط سامانتل اشتراکی یا خط سامانتل اختصاصی رایگان است و برای فعال سازی خط سامانتل نباید هزینه ای به صورت جداگانه پرداخت کنید. برای استفاده از خط سامانتل اشتراکی کافی است متن و تعداد گیرندگان را از طریق تیکت پشتیب، ارسال کنید تا خط سامانتل اشتراکی برای شما فعال شود. برای استفاده از خط سامانتل اختصاصی از داخل پنل پیامک منو سمت راست > عملیات حساب > ،ید شماره > 9999 می تو،د نسبت به ثبت رایگان خط سامانتل اختصاصی اقدام نمایید.

 


منبع: https://farazsms.com/what-are-public-and-private-messaging-lines/

اگر قصد ارسال پیامک به لیست سیاه مخابراتی را داشته باشید می توایند از دو راهکار زیر استفاده کنید.

  • استفاده از خطوط سامانتل اشتراکی
  • استفاده از خطوط سامانتل اختصاصی