سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو

این کتاب ترجمه ای از فایل «اصول راهنمای گوگل برای ارزیاب‌های جستجو» است که برای فهم بهتر سئو به ما کمک میکند. با خواندن این کتاب، دقیقاً می‌فهمیم که گوگل چه معیارهایی برای بررسی سایت‌ها دارد. البته منظورمان الگوریتم‌های گوگل نیست، منظور ما معیارهای ارزیاب‌ها و کارشناس‌هایی است که در گوگل کار می‌کنند.

سئو تکنیکال Technical SEO

مربی بدنسازی را تصور کنید که به شما تضمین رسیدن به وزن مشخصی را می‌دهد. دونده دو و میدانی را در نظر بگیرید که مربیش به او تضمین قهرمانی در المپیک بدهد. گوگل از بیش از ۲۰۰ فاکتور برای رتبه بندی سایت‌ها استفاده می‌کند و الگوریتم‌های گوگل دائما در حال تغییر هستند. از طرفی شما نسبت به وضعیت رقبا و میزان تلاش‌های آن‌ها آگاهی ندارید. به نتیجه رسیدن سئو شبیه موفقیت در یک ماراتن طولانی که نیاز به برنامه ریزی و تنظیم یک استراتژی سئوی برنده و صبر کافی دارد.

سئو چیست؟ آموزش کامل مفاهیم SEO + چک‌لیست

همه می‌دانیم که سهم گوگل در بازار 90.8٪ است، پس باید به جای الگوریتم‌های موتور جستجوی مانند یاهو و بینگ، الگوریتم گوگل را درک کنیم. یعنی اگر تمام معیارهای سئوی داخلی و خارجی را هم که رعایت کنید، بدون تحلیل آمارها و بررسی وضعیت صفحات سایتتان، دقیقا نمی‌دانید که آیا درست پیش رفته‌اید یا خیر. علاوه بر آن داده‌های سرچ کنسول به شما کمک می‌کند که تصمیم‌های درستی در طی روند سئوی سایتتان بگیرید. به خاطر همین اهمیتی که این ابزار گوگل در سئو دارد، تصمیم گرفتیم که دوره گوگل سرچ کنسول را در دوره سئو بگنجانیم.

  • PBN مخفف عبارت Private Blog Network و شبکه‌ای از وبسایت‌های معتبر است که برای لینک سازی بمنظور گرفتن رتبه‌های بالا‌تر برای وبسایت هدف، از آن استفاده می‌شود.
  • موتور جستجوی داک داک گو که از سال 2008 آغاز به کار کرد؛ به دلیل سیاست های مناسب در جهت حفظ حریم خصوصی افراد بخصوص در ایالات متحده بسیار محبوب شده است.
  • خوب برای آشنایی بیشتر با هربخش، جداگانه هرگام را با هم بررسی می‌کنیم تا بدانیم شامل چه عملیات و اقداماتی می‌شود و در نهایت چه توقعی می‌توان بعد از برداشتن هرگام داشت.
  • تکنیک کلاه خاکستری نه تکنیک کلاه سفید است و نه تکنیک کلاه سیاه بلکه یک چیزی در میان این دو است.
سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو

دستاوردهای ما در ماه های اولیه (پس از شروع سئو سایت) اطلاعات و آمارهای جدیدی فراهم میکند که زمینه ساز تحلیل های دقیق تر، برنامه ریزی بهتر و تولید محتوای جدید میشود. این فرآیند بی پایان با هدف کسب رضایت کاربران انجام میشود و یکی از دستاوردهای جانبی آن کسب رتبه در نتایج گوگل است. فاکتور های زیادی در رتبه وب سایت وجود دارند که در برخی از آنها شما قادر به کنترل و مدیریت آنها نیستید.

چگونه بر روی سئو نظارت کنم؟

معمولا در 3 – 4 ماه ابتدایی اقدام به لینک سازی های گسترده نیاز نیست و بایستی سایت در مسیر صحیح موفقیت پله ای قرار گیرد. در اینستاگرام نیز اگر فعالیت شما منجر شود تا کاربران با برند شما آشنا شوند و شروع به جستجوی نام برند شما کنند قطعا میتواند در سئو تاثیر داشته باشد. گوگل با انجام بیش از 90 درصد از کل جستجوها در سراسر جهان ، بدون شک بر سهم بازار جهانی موتورهای جستجو تسلط دارد.