شیر پینچ ولو وب سایت رسمی شرکت رایکا تجهیز صنعت کیان | kasrasaran

به عبارت بهتر، ما می توانیم فلوی عبوری از یک پایپ یا فشار یک پایپ را کنترل کنیم. در این نوع شیرها با نگاه به دسته شیر می توان در مورد باز و بسته بودن شیر اظهار نظر کرد. در برخی از شیرهای کشویی از دسته ای متصل به ساقه برای بالا و پایین آوردن دریچه استفاده می شود. زمانی که شیر کاملا بسته می باشد، دریچه کاملا پایین آمده و جریان متوقف می گردد و
با محدود کردن جزیان سیال، دبی کنترل می گردد.

مجرابند این شیر مخروطی، کوتاه و استوانه ای شکل است که قسمت پایین آن دارای زاویه نشیمنگاه می باشد که با نشستن روی سیت آب بندی را به طور کامل انجام می دهد. شیر سوزنی در دو مدل شیر سوزنی 90 و شیر سوزنی 180 درجه تولید می شود. طراحی شیر سوزنی 90 درجه به گونه ای می باشد که سیال با چرخش 90 درجه ای از بین مجرابند و سیت خروج می کند و در شیر سوزنی 180 درجه، سیال از لحظه ورود تا خروج با 180 درجه چرخش عبور می کند. شیر پینچ حرکت خطی (Linear) دارد و برای قطع و وصل و تنظیم جریان مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع ولو تخلیه کننده فشار

اصل کار پینچ ولو به این شکل است که با فشار دادن یک بلبرینگ یا لوله شیر بسته می‌شود و جریان مایع متوقف می‌شود. در عین حال با آزاد کردن بلبرینگ یا لوله، شیر باز می‌شود و جریان مایع دوباره از شرکت من شیر عبور می‌کند. پینچ ولو در خطوط لوله شیمیایی باعث کاهش ضریب اصطکاک در خطوط لوله‌ها می‌شود. این ویژگی، مزیتی برای کاربران پینچ ولو است زیرا کاهش این ضریب باعث کاهش مصرف انرژی و همچنین کاهش هزینه‌های بهره‌وری و نگهداری تجهیزات می‌شود.

  • جدول زیر نیز، برخی از انواع valve مناسب برای انتقال ذرات جامد را نمایش می‌دهد.
  • شیرهای پروانه‌ای در سیستم‌هایی به کار می‌روند که نیاز زیادی به قطع و وصل جریان وجود نداشته باشد.
  • پینچ ولو ( شیر پینچ pinch valve ) یکی از انواع شیرآلات صنعتی است.
  • شیرهای سوزنی برای کنترل بسیار دقیق جریان در سیستم های پایپینگ با قطر کوچک طراحی شده اند.
  • بخش‌های مختلف یک شیر توپی استاندارد در تصویر زیر نشان داده شده‌اند.
شیر پینچ ولو وب سایت رسمی شرکت رایکا تجهیز صنعت کیان | kasrasaran به همین دلیل، در صورت شباهت عملکرد و ساختار ولوهای دیگر، استفاده از آن‌ها برای کاربری مورد نظر مانعی نخواهد داشت. شیر پیستونی یا «پیستون ولو» (Piston Valve)، یکی از انواع ولو خطی است که به منظور کنترل جریان سیال مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته شیرهای پیستونی در سیستم‌های پایپینگ گاز و سیالات شیمیایی نیز به کار گرفته می‌شوند. این شیرها امکان توقف و راه‌اندازی جریان سیال را با توجه به وضعیت سیستم فراهم می‌کنند.

شیر سماوری یا «پلاگ ولو» (Plug Valve)، یکی از انواع valve با سیستم حرکت دورانی است که معمولا به منظور کنترل جریان سیالات گازی و مایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. المان مسدود کننده در این نوع ولو به شکل یک مخروط یا استوانه با مجرای عبور سیال است. چرخش مخروط و قرارگیری راستای مجرای آن در مسیر خط لوله، امکان حرکت جریان سیال در سیستم را فراهم می‌کند.

پینچ ولو یا شیر پینچ چیست و کاربردهای های آن