آموزش رفع مشکل کار نکردن موس در کامپیوتر و لپ تاپ

اختراع اولین موس کامپیوتر را می‌توان به مهندس آمریکایی داگلاس انگلبارت نسبت داد. این چرخ برای اولین بار در سال 1968 به نمایش عمومی ‌درآمد، دارای چرخ‌هایی بود که به سطح متصل می‌شدند و دو پتانسیومتر که حرکت چرخ‌ها را تفسیر می‌کنند. از زمان اختراع، ماوس کامپیوتر به روش‌های مختلف دسته بندی مانند مکانیزم، گزینه اتصال و ارگونومی ‌به تکامل خود ادامه داده است. از آن‌جایی که موس‌های نوری و لیزری قطعات متحرک زیادی ندارند که بتوانند شکسته شوند، از موس‌های مکانیکی قابل اطمینان‌ترند. بعلاوه، نه تنها دقت و حساسیت بالاتری دارند، بلکه به تمیزکاری منظم نیز نیاز ندارند. تنها مشکل موس‌های نوری این است که آن‌ها روی سطوح براق کار نمی‌کنند.

موس گیمینگ تراست مدل GXT 133 LOCX

لازم به ذکر است که قبل از تمیز کردن و پاکسازی موس، ارتباط آن را با برق قطع کنید. جهت مشاهده دمو، نمونه فیلم را در حالت بزرگنمایی و کیفیت 720p قرار دهید. شارژدهیش بدون استفاده از rgb تا دو هفته است استفاده مداوم و روزانه و کیفیت ساخت خوبی داره.

موس ای فورتک BLOODY A60

برای مثال ما در دوره آموزش ICDL به کارآموزان خود پیشنهاد میکنیم برای افزایش انجام کارهایشان از موس لیزری استفاده کنند. اگر به دنبال یک موس مناسب برای گیمینگ هستید موس سایلنت چندان برای کاربرد شما مناسب نیست زیرا جابجایی دکمه های این موس کم است. این موس برای محیط هایی که سکوت مهم است مانند شرکت هایی با کارمندان زیاد یبسیار مناسب است.

  • اگر با ماوس زیاد کار میکنید پیشنهاد میکنیم ماوس ارگونومیک را برای کارهای خد انتخاب کنید.
  • آیا تمام ماوس‌ها مثل هم هستند؟ به هیچ وجه اینطور نیست.
  • این ماوس‌ها اولین بار توسط شرکت اپل و برای استفاده از کامپیوترهای این برند، وارد بازار شدند ولی بعد از چند سال، فراگیر شدند.
  • شما حتی قبل از خرید نیز می توانید با کارشناسان این مجموعه در مورد محصول منتخب خود مشاوره رایگان داشته باشید تا با خیالی آسوده خرید خود را ثبت نمایید.

در مرورگرها کلید میانی وظیفه حذف تب‌ها یا باز کردن پیوندها در صفحهٔ جدید را دارند. کلید میانی در نرم‌افزارهای گرافیک رایانه‌ای سه‌بعدی، وظیفه انتقال نقطه دید را بر عهده دارد. واژه mouse (مَوس maʊs) که برخی مواقع موس یا ماوس نیز تلفظ می‌شود. علت نامگذاری مَوس این است که این دستگاه بسیار شبیه به موش (mouse) است.

موس M220 لاجیتک Logitech mouse

این چهار عمل در برنامه‌های خاص کار خاص خود را انجام می‌دهند که تقریباً شبیه اعمال بالا است. لازم است ذکر شود که بیشتر ماوس‌ها برای افراد راست دست که تعداد آن‌ها بیشتراز چپ دست‌ها است طراحی می‌شوند و اگر فرد چپ دست باشد و بخواهد با انگشت اشاره عملکرد کلید سمت چپ ماوس را اجرا کند. می‌تواند در تنظیمات رایانه در قسمت تغییرات کلیدهای ماوس نحوه عملکرد کلید سمت راست و چپ را با هم عوض کند. این مدل همان مدلی است که در کنار اکثر کامپیوترها مشاهده می کنید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار