– ،ید آنلاین را ترجیح میدهید یا حضوری؟
۴- همیشه با مشتریان در ارتباط باشید
– آیا محصول ما انتظارات شما را برآورده کردهاست؟
۵ گام موثر برای افزایش رضایت مشتری؛ هوشمندانه عمل کنید
– سطح تحصیلات شما چقدر است؟
– تردید درباره چگونگی ارتقاء محصولات و خدمات
برای برداشتن گام اول، کافی است بر نیازهای مشتری خود عمیق شوید و مطابق با انتظاراتش پیش بروید. با این کار میتو،د یک تجربه عالی از تعامل با محصولاتتان در اختیار مشتری بگذارید.
۲- استانداردهایی فراتر از انتظار مشتری تعریف کنید
– کجا زندگی میکنید؟
– به وجود آمدن فرضیات اشتباه درباره انتظارات مشتری
فراموش نکنید که هرچه ارتباط بیشتری با مشتری داشته باشید، راحتتر میتو،د رضایت او را جلب کنید. اگر میخواهید یک گام جدی در این مسیر بردارید، با ،ید تلفن ابری میتو،د ارتباطی موثر و مداوم با مشتری داشته باشید. بهاینترتیب که با استفاده از یک خط تلفن ثابت دایورتی با مشتریان خود بهراحتی حرف بزنید و با یک پیششماره دلخواه با آنها تماس بگیرید. با چنین تماسهایی حجم بالایی اطلاعات و دادههای مختلف درباره انتظارات مشتریان خود ،ب میکنید. در نتیجه متوجه خواهید شد که آنها درباره خدمت یا محصول شما چه دیدی دارند. این روش بهترین راه برای گرفتن بازخورد از مشتریان است.
۵- از بازاریابی پیامکی کمک بگیرید
۳- از هر موقعیتی برای ایجاد ارزش استفاده کنید
– آیا از برند ما مجدد ،ید میکنید؟
– نظر کلی شما درباره محصول چیست؟
اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی یک روش موثر بهمنظور جلب رضایت مشتری محسوب میشود. جالب است بد،د که ۹۵ درصد از پیامهای تبلیغاتی خوانده میشوند. در نتیجه با استفاده از این روش میتو،د صدای برندتان را به شکلی گسترده و فراگیر به کاربران مختلف برس،د.
در این مسیر از تاثیر استفاده از تبلیغات پیامکی غافل نشوید؛ پیامهایی مثل موجود شدن یک کالای خاص یا تخفیفهای من،تی میتواند باعث تداوم ارتباط شما با مشتریان شود. با ادامه این روند خواهید دید که مشتریان به طرفدار، پروپاقرص تبدیل میشوند.
برای رضایت مشتری از خدمات و محصولات باید هوشمندانه عمل کرد. معمولا مسیر جذب رضایت مشتری راحت و بدون چالش نیست. بههمیندلیل بهتر است با راهورسم ،بوکارهایی که در این راه موفق بودهاند و تجربیات آنها آشنا شویم. در نتیجه با همگامسازی و بهکارگیری آن روشها برای ،بوکار خود میتو،د نقش موثری در جلب رضایت مشتری داشته باشید. از بین روشهای مختلف، ۵ روش موثر برای افزایش رضایت مشتریان وجود دارد که بهسادگی میتوان آنها را برای ،بوکارها بهکار برد. در ادامه به معرفی این روشها میپردازیم.
۱- با مشتری مطابق خواسته خودش رفتار کنید
– برای دریافت خدمات پشتیب، چه کانالی را ترجیح میدهید؟ وبسایت، شبکههای اجتماعی یا تماس تلفنی؟
برای جلب رضایت مشتری باید مشتری بهگونهای رفتار کنید که دوست دارید با خودتان رفتار شود. شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. این حرف تا حدودی درست است؛ اما سیر مشخصی ندارد. بههمیندلیل بیشتر گمراهکننده به نظر میرسد. برای اینکه بتو،د از این موضوع برای جلب رضایت مشتری استفاده کنید، بهتر است این شعار کمی اصلاح و اینگونه بیان شود: «با مشتری مطابق با خواسته خودش رفتار کنید». با این تعریف از ایجاد مشکلات زیر هم پیشگیری خواهید کرد:
با خواندن جواب مشتریان میتو،د در راستای برطرف ، کمبودها و افزایش میزان رضایت مشتریان گام بردارید. همچنین اگر مشتریان ببینند که به نظرات و خواستههای آنها توجه شده است، دفعههای بعد نظراتشان راحتتر و شفافتر با شما در میان میگذارند.
مهمترین عامل بقای یک ،بوکار و رسیدن آن به سود رضایت مشتری است. در واقع اگر مشتری از محصولات یا خدمات راضی نباشد، دیگر به ما مراجعه نمیکند. در نهایت استفاده از محصولات و خدمات برندهای رقیب را ترجیح میدهد. بههمیندلیل نقش رضایت مشتری در آینده ،بوکار اهمیت بالایی دارد. این موضوع بهراحتی میتواند تعداد مشتریان وفادار ما را افزایش دهد. باتوجهبه اهمیت این موضوع در این مقاله فراز اس ام اس تصمیم گرفتیم درباره مفهوم رضایت مشتری حرف بزنیم. همچنین اگر میخواهید با راههایی برای افزایش رضایت مشتری آشنا شوید این مقاله برای شما نوشته شده است.
آشنایی با مفهوم رضایت مشتری؛ احساس خوب مشتریان به ،بوکارتان
– چند سال دارید؟
امکان به دست آوردن این شاخص با یک نظرسنجی کوتاه از مشتریان وجود دارد. این نظرسنجی میتواند در قالب چند سوال یا یک فرم باشد که از طریق آن مشتریان به عملکردتان در مقیاسهای مختلف امتیاز دهند. بهاینترتیب میتو،د نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنید و در راستای بهبود محصولات یا خدماتتان گام بردارید. برای مح،ه CSAT هم کافیست تعداد پاسخهای مثبت را بر مجموعه همه پاسخها ت،یم و جواب به دست آمده را در ۱۰۰ ضرب کنید. با این روش درصد رضایت مشتریان به دست میآید.
برای سنجش رضایت مشتری چه سوالاتی بپرسیم؟
فراموش نکنید که ایجاد ارزش و بالا بردن سطح توقع برای ،ب رضایت مشتری نباید همه منافع سازمان را زیر سوال ببرد. ی،ی نیاز نیست که کل زمان و سرمایه خود را وقف چنین کاری کنید. شما میتو،د با چند حرکت هوشمندانه و بهرهگیری از خلاقیت، از فرصتهای مختلف برای سودآوری بیشتر هم استفاده کنید. مثلا اگر ،بوکارتان در زمینه فروش لوازم ورزشی فعالیت میکند، با ایجاد پکیجهای مختلف برای فروش میتو،د همه اجناس باکیفیت و مرغوب خود را در معرض دید مشتری قرار دهید.
مدیریت ارتباط با مشتری؛ بهترین راه برای افزایش رضایت مشتری
در این مقاله درباره مفهوم رضایت مشتری و راههایی که منجر به افزایش این حس در آنها میشود صحبت کردیم. همچنین یاد گرفتیم که چطور میتوان شاخص رضایت مشتری را مح،ه کرد. برای راضی نگهداشتن مشتریان باید سعی کنیم ارتباط خود را همواره با مخاطبان حفظ کرده و آنها را از خدمات، محصولات و شرایط ویژه فروش باخبر کنیم. شما از چه راهکاری برای افزایش رضایت مشتریان استفاده میکنید؟ تجربه خود را با ما و خوانندگان فراز اس ام اس درمیان بگذارید تا بتو،م در این مسیر با سرعت بیشتری رشد کنیم.