باتری چگونه کار می کند؟ ایده آل گستر-مستر انرژی پلاس

حال اگر هر دو فلز فقط تولید الکترون را انجام دهند، و فلزی برای دریافت وجود نداشته باشد، حرکت و نیرویی حاصل نمی شود. اگر هر دو الکترود از یک ماده ساخته شوند هیچ نیرویی تولید نخواهد شد. باتریهای یک بار مصرف خیلی ارزان هستند، اما اگر شما در درازمدت به باتری نیاز دارید این نوع باتری برای شما در استفاده بلند مدت( تکرار در خرید مجدد) هزینه زیادی خواهد داشت. نوع دیگر باتریها که به قابل شارژ معروف هستند، در ابتدا کمی گران تر از نوع اول هستند، اما شما یکبار هزینه میکنید و هر دفعه آنرا فقط شارژ می‌کنید.

فرهنگستان زبان و ادب

الکترود مثبت در باتری‌های NiMH از جنس نیکل اکسی هیدروکسید (همانند باتری‌های نیکل کادمیوم) و الکترود منفی آلیاژی است که جذب کننده هیدروژن باشد. همان‌طور که بیان کردیم، اصلی‌ترین کاربرد باتری‌های سرب – اسید، تامین انرژی اولیه جهت روشن شدن موتور خودروها و روشنایی اتاق داخلی خودرو است. شارژ دوباره این باتری به وسیله دینام یا آلترناتور صورت می‌گیرد. از مشکلات این نوع باتری‌ها می‌توان به وزن زیاد و خطرناک بودن فلز سرب برای انسان و محیط زیست اشاره کرد. در نگاه اول ممکن است که باتری‌های اولیه، نسبت با مدل‌های ثانویه گران‌قیمت و قدیمی به حساب آیند. اما مزیت عمده آن‌ها این است که انرژی بیشتری در خود ذخیره می‌کنند و زمان دشارژ طولانی‌تری نسبت به ظرفیت مشابه در باتری‌های ثانویه دارند.

آند و کاتد

رایج‎ترین باتری‎های قابل شارژ مورد استفاده در آن روزها باتری‎های سرب-اسید بودند که در خودروها مورد استفاده قرار می‎گرفتند. عامل جریان الکترون‎ها و یون‎ها واکنش‎های شیمیایی رخ داده درون باتری است (معمولا دو مورد از این واکنش‎ها به طور همزمان در جریان هستند). واکنش‎های دقیق به جنس مواد سازنده الکترودها و الکترولیت بستگی دارند. در کلیه باتری‎ها، در هر واکنش شیمیایی الکترون‌ها به طرف مدار خارجی حرکت می‎کنند و یون‎ها با الکترولیت (حرکت به داخل یا خارج آن) واکنش می‎دهند. همزمان با تولید توان در باتری، به تدریج مواد شیمیایی داخل باتری به مواد شیمیایی مختلف تبدیل می‎شوند.

  • برای یک قطعه‌ی متصل به مدار، الکترون‌ها از قسمت آند خارج می‌شوند.
  • برای یک قطعه‌ی متصل به مدار، الکترون‌ها به (سمت) کاتد جریان دارند.
  • البته سیر تکامل این وسیله‌های حیرت‌انگیز، همچنان ادامه دارد و در آینده‌ای نزدیک، با انواع جدیدتری از باتری‌ها، مواجه خواهیم شد.
  • به هنگام اتصال باتری در یک مدار الکتریکی، واکنش‌های شیمیایی درون ماده الکترولیت و الکترود‌ها آغاز شده که در نتیجه آن الکترون‌ها و یون‌های مثبتی تشکیل می‌شوند.
  • در اکثر خودروهای جدید، سیستمی به‌نام «چراغ همراهی تا منزل» وجود دارد که با آن می‌توانید پس از خاموش کردن خودرو، چراغ‌ها را تا مدتی روشن نگه دارید و سپس به‌طور خودکار خاموش می‌شوند.

باطری یک قطعه شیمیایی هست که انرژی شیمیایی را به الکتریکی تبدیل می کند. ظرفیت باطری برحسب آمپر ساعت می باشد و بیان کننده زمانی است که باتری می توانم گجت خود را تغذیه کند. بطور مثال باتری 10Ah یعنی اگر گجت یا مدار 5 آمپر جریان بکشد، باتری تا 2 ساعت میتواند مدار را تغذیه کند.

پیوند به بیرون[ویرایش]

این برند در حال حاضر بخش زیادی از بازار مصرف و حتی خطوط تولید خودروسازان را به خود اختصاص داده است. با از دست دادن ظرفیت باتری، مدت زمانی که محصول را تغذیه می‌کند (زمان کارکرد) کاهش می‌یابد. بنابراین، اگر باتری شما قدیمی است و دیگر شارژ نمی کند، به احتمال زیاد این اثر حافظه نیست، بلکه پایان چرخه عمر باتری است. می توانید این روش را تا زمانی که باتری حداکثر ظرفیت خود را بازیابی کند، تکرار www.mrenergyplus.com کنید. تنها مشکل روش فوق این است که برای تخلیه باتری تا 1 ولت در هر سلول نیاز به تجهیزات خاصی است. باتری های قابل شارژ مشاهده می شود که باعث می شود انرژی کمتری ذخیره کنند.

باتری چگونه کار می کند؟ ایده آل گستر-مستر انرژی پلاس