اصول و فنون تبلیغات سیاسی؛ چگونه در انتخابات پیروز شویم؟ انواع تبلیغات انتخاباتی
تا اینجا، بحث ما درباره روشهای تبلیغات آفلاین بود. بهتر است دیگر از تبلیغات آفلاین فاصله بگیریم و موضوع بحث را به نوع دیگری از تبلیغات تغییر دهیم که این روزها طرفداران بیشتری دارد!
دقیقا به همین دلیل است که اساماس مارکتینگ به یکی از روشهای بسیار کارآمد در عرصه تبلیغات انتخاباتی تبدیل شده و با حداقل هزینه، شما را به نتایج شگفتانگیزی میرساند.
پیام کوتاه ولی قدمهای بلند!
برای شروع یک کمپین انتخاباتی طوف،، لازم است تا اول از یک سامانه پیامک استفاده کنید. سامانه پیامکی یک نرمافزار آنلاین است که به شما این امکان را میدهد تا با استفاده از پنل ارسال پیام کوتاه، با هزاران نفر در سراسر ایران در ارتباط باشید. توجه کنید که سامانه پیامکی که انتخاب میکنید حتماً قابلیتهای بالا را داشته باشد، گزارشات لازم را در اختیار شما بگذارد و از آن مهمتر، پشتیب، خوبی داشته باشد!
اگر بعد از خواندن مطلب بالا، در مورد تبلیغات انتخابی سوالی برایتان پیش آمد یا در انتخاب روش تبلیغاتی من،، نیاز به مشورت داشتید؛ کارشناسان ما در ملی پیامک در خدمت شما هستند. میتو،د از طریق شماره 63404-021 با ما در تماس باشید.
از آنجایی که همه مردم از نظر سن و سال صلاحیت رای دادن ندارند، میتو،د با استفاده از این قابلیت فقط برای افراد بالای 18 سال پیامک بفرستید یا اگر برنامه خاصی برای رایاولیها دارید، به آنها اطلاع دهید.
چطور پیامک گروهی بفرستم؟
کجا رپورتاژ آگهی منتشر کنم؟
هزینه بسته: 9,800,000 تومان8,900,000 تومان
مسلماً هر کدام کارایی خودش را دارد. اما اگر نظر ما را بخواهید به شما میگوییم که رو،مه و مجلات ارجحیت دارند؛ چون مردم به رو،مهها به ،وان یک منبع معتبر نگاه میکنند. همه میتوانند بروشور یا تراکت چاپ کنند، اما چاپ رو،مه کار هر ،ی نیست!
از ارزان بودن و بازدهی بالای اساماس مارکتینگ که بگذریم؛ استفاده از پنل ارسال پیامک مزایای جالب دیگری هم دارد؛ به طور مثال میتو،د متوجه شوید که دقیقاً چند نفر پیامک شما را خواندهاند و قدمهای بعدی را بر اساس تحلیل همین گزارشات و بازخوردها بردارید. با این اطلاعاتی که بهدست میآورید، همه چیز در مشتتان است و میتو،د به کمک اعداد و ارقام برنامههایتان را مدیریت کنید.
گاهی اوقات ممکن است که خودتان یک لیست طلایی از شماره موبایلهایی داشته باشید که برایتان مهم هستند و میخواهید پیامک متفاوتی برایشان ارسال کنید. در چنین حالتی میتواند فایل شمارهها را داخل دفتر تلفن سامانه پیامک وارد کرده و به صورت خودکار پیامک را برای این گروه از منخاطبانتان ارسال کنید. سامانه پیامک کوتاه ملیپیامک، این قابلیت را در اختیارتان قرار میدهد.
به تفکیک شهر و شهرستان
قرار است در این مطلب به شما کمک کنیم تا با استفاده از علم بازاریابی و تبلیغات، منسجمتر و هدفمندتر تبلیغ کنید تا بهترین نتیجه را در مدت زمان کوتاهی ،ب کنید و پیروز میدان باشید.
اگر قرار است در محلهای سخنر، کنید، میتو،د از روی نقشه و لوکیشن سخنر، فقط برای اهالی آن محله پیامک ارسال کنید و بگویید که خوشحال میشوید تا آنها را از نزدیک ببینید. به احتمال زیاد اگر فرصت داشته باشند برای شنیدن حرفهای شما میآیند. یا اگر مراسم خاصی مثل صرف شام یا بحث درباره یک موضوع خاص دارید، میتو،د از افرادی که فکر میکنید حضورشان مهم است، با یک SMS دعوت کنید.
با پیامک از مشکلات مردم و برنامههایتان بگویید
البته سریعترین و بهترین روش برای راهاندازی یک سایت، کمک گرفتن از سایتسازهاست. با پرتال میتو،د خیلی راحت و سریع، همراه با تخفیف 10 درصدی به سایت خودتان برسید.
مزایا و معایب وبسایت
اگر نمید،د موضوع متن پیامکها چه میتواند باشد، ما برای شما در ادامه چند مثال میآوریم تا از کاربردهای اساماس مارکتینگ باخبر شوید.
با پیامک اطلاعرس، کنید
در واقع شما با صحبت ، از رویکردها و گزارش فعالیتهایتان در رو،مه، از اعتبار آن استفاده میکنید و از این طریق اعتمادمردم را جلب میکنید.
حتما بخو،د: راهکار استفاده از پنل اس ام اس در انتخابات شورای شهر و روستا
مزایا و معایب تبلیغات چاپی
اساماس مارکتینگ تا به حال نمونههای موفق زیادی داشته است. به طور مثال دو رییس جمهور اخیر آمریکا نتایج چشمگیری را از ارسال پیامک انبوه گرفتهاند.
شما میتو،د از اعتبار و اعتمادی که آنها برای خودشان دست و پا کردهاند استفاده کنید و از زبانشان حرفتان را به گوش مردم برس،د.
مزایا و معایب
هر کدام از انواع تبلیغات چاپی کاربرد مشخصی دارند. مثلاً بنرها و پوسترهای تبلیغاتی روی چهره و نام شما تمرکز میکنند و از طریق روانشناسی انتخاباتی بر ناخودآگاه مخاطب تاثیر میگذارند. اینگونه است که شعار اصلی کمپین تبلیغاتیتان در ذهن مردم ماندگار میشود.
برای اینکه رپورتاژ آگهیها و طرز کارشان را دقیقتر بشناسیم به مثال زیر توجه کنید:
دیدوگرامدر این راه به شما کمک میکند تا راه را از چاه بشناسید و با یک کمپین تبلیغاتی قدرتمند در بستر شبکههای پرمخاطب اجتماعی، به یک چهره تاثیرگذار تبدیل شوید.
راهکار پنجم: ساخت وبسایت
همراه اول یا ایرانسل؟ اگر مسئله شما هم این است، دیگر نگران نباشید. چون مثل آب خوردن میتو،د فقط برای یک پیششماره خاص پیامک بفرستید و از خودتان و برنامههایتان بگویید.
به تفکیک منطقه و محله
بیایید با هم نگاهی به مورد عجیب ترامپ بیاندازیم:به گفتۀcdmgincدر طول انتخابات 2016 ترامپ توانست 99 درصد مردم را متقاعد کند تا پیام کوتاه ارسالیاش را باز کنند!
بحث پشتیب،، خصوصاً در تبوتاب انتخابات که نیاز به سرعت و دقت در انجام کارها دارید، خیلی مهم است. پشتیب، به شما کمک میکند تا تبلیغاتتان را به خوبی سازماندهی کنید و در صورت بروز هرگونه مشکلی، به سرعت آن را حل میکند!
اما این روش تبلیغاتی ایرادهایی هم دارد؛ مثلاً هزینه بالا، ضربهای که به محیط زیست میزنید و زشت، ظاهر و نمای شهر.
لازم است بد،د برای اینکه وبسایت شما رتبه بالایی ،ب کند و به صفحه اول گوگل بیاید، باید از مدتها قبل برای سئو و بهینهسازی سایتتان وقت بگذارید.
چطور میتوانم یک سایت داشته باشم؟
با اساماس مارکتینگ میتو،د حتی توجه این دسته از افراد را هم جلب کنید و خودتان را صمیمانه به آنها معرفی کنید. با این شگرد، مخاطبان بیتفاوت و دور از دسترس را هم به شور و شوق انتخابات مبتلا کنید و به کرسی مجلس نزدیکتر شوید.
رپورتاژ آگهیها هم به این شکل برای شما اعتماد و به دنبال آن رای می،ند.
لازم است تا بگوییم همه روشهای بالا میتواند در جای خودشان شما را به نتیجه درخش، برساند؛ اگر و فقط اگر سن و سال، ،ت و محل زندگی هر کدام از مخاطبهایتان را در نظر بگیرید.
قبل از هر چیز لازم است بد،م که رپورتاژ آگهی دقیقاً چیست. این روش تبلیغ در واقع یک نوع گزارش است که با لحنی کاملاً بیطرفانه در مورد موضوع و یا شخص خاصی صحبت میکند. این بیطرف بودن باعث میشود تا مخاطبها متوجه جنبه تبلیغاتی متن نشوند و به شما اعتماد کنند.
در توییتر باید برنامه منسجم و استراتژی هدفمندی را دنبال کنید اما به طور کلی میتو،د در مورد مسائل زیر صحبت کنید:
در بین شبکههای اجتماعی، توییتر و لینکدین تخصصیتر هستند. به طور نمونه میتو،د در لینکدین، کلیه فعالیتهای اجرایی خودتان را در طول این سالها لیست کنید و بر اساس آمار و ارقام از موفقیتهایتان بگویید.
در مورد بلایای طبیعی و راههای پیشگیری از خسارتهای احتمالی بگویید
اساماس مارکتینگ، میانبری به مجلس
همه ما وقتی با ،ی کار مهمی داشته باشیم و شخص مورد نظر در دسترس نباشد؛ ترجیح میدهیم به طور مستقیم برایش پیامک بفرستیم تا اینکه در دایرکت شبکههای اجتماعی به دنبالش بگردیم. چراکه تقریباً همه مردم اساماسهایشان را چک میکنند، حتی اگر اینترنت نداشته باشند!
از آنجایی که در دنیای امروز هر لحظه یک شبکه اجتماعی جدید مثل قارچ سبز میشود، میتوان متوجه علاقه زیاد قشر جوان و فعال جامعه به تعاملات آنلاین شد. پس برای موفقیت در عرصه رقابتهای انتخاباتی، حضور مداوم و قدرتمند در شبکههای اجتماعی از نان شب هم واجبتر به نظر میرسد؛ چراکه شبکههای اجتماعی یکی از بهترین جاهایی است که میتو،د به طور مستقیم با مردم در تماس باشید.
ساعت و روز سخنر، و موضوعاتی را که میخواهید درباره آن بحث کنید، با استفاده از پیام کوتاه اطلاع بدهید. همچنین میتو،د گزارش همه فعالیتها، ملاقاتها و سخنر،هایتان را برای مردم بفرستید. بهتر است در انتهای متن پیامک، لینک سایتتان را هم ارسال کنید تا برای خواندن خبر به صورت کامل، به آنجا مراجعه کنند. از این طریق آمار بازدید سایتتان هم بالا میرود.
با پیامک یادآوری کنید
وبسایتها محل من،ی هستند تا شما رزومه حرفهای خودتان را جلوی دید عموم مردم قرار بدهید؛ علاوه بر این، حکم تریبونی را دارند که میتو،د به کمک آن مسائل کلیدی و دغدغههایتان را در مسیر برنامه انتخاباتی مطرح کنید و از نظرات مردم در مورد تکتک آنها باخبر شوید. حتی میتو،د شعار تبلیغاتیتان را از بین همین نظرات و خواستههای مردمی بیرون بکشید.
برای مثال در مناطق روستایی یا جاهایی که هنوز تکنولوژی خوب جا نیافتاده، تبلیغات چاپی میتواند یک انتخاب من، باشد. اما در شهرهای پیشرفته که زندگی مردم با تکنولوژی عجین شده است، دیگر آنقدرها هم به پوسترهای روی دیوار توجهی نمیشود! پس بهتر است در مورد شهرهای بزرگتر روشهای نوین تبلیغاتی را هم امتحان کنید.
بهتر است از مقدمهچینی بگذریم و یک راست برویم سراغ اصل مطلب! تبلیغات، نقش کلیدی و پررنگی را در پیروزی یک نامزد انتخاباتی مجلس ایفا میکند. این موضوع به قدری بدیهی است که هیچ، نمیتواند منکر آن بشود؛ اما حتماً شما هم ،، را میشناسید که با وجود صرف هزینههای بسیار و تبلیغات گسترده، از رقبایشان ش،ت خوردند و در نهایت نتوانستند به مجلس راه پیدا کنند. شاید بگویید که آنها صلاحیت لازم را از نظر مردم نداشتند یا نتوانستند یک برنامه دقیق و کاربردی را برای ساختن آینده بهتر پیشنهاد دهند.
پیشنهاد ویژه! تبلیغات هوشمندانه انتخابات مجلس 1402 را با ارسال پیامک انبوه تبلیغ نماینده در سامانه پیامکی ملی پیامک تجربه کنید. همین الان به صفحه پیامک انبوه تبلیغات انتخابات مجلس مراجعه کرده و تبلیغ کاندیدای انتخاباتی مورد نظر را آغاز کنید.
در ادامه چند راهکار تبلیغاتی را که در سالهای اخیر امتحان خود را پس دادهاند، بررسی میکنیم!
انواع تبلیغات انتخاباتی
هزینه بسته: 98,000,000 تومان76,900,000 تومان
البته توجه داشته باشید که برای اینکه سایت شما همیشه بالا باشد و با سرچهای مرتبط در صفحه اول گوگل خودنمایی کند، باید مرتب به روز باشید. تولید محتوای درست و مستمر میتواند از شما یک چهره متفاوت و مطلع از جریانات رایج در جامعه را در نگاه مخاطب بسازد.
شما نماینده مجلس میشوید اگر و فقط اگر…
خیالتان راحت باشد که با انتشار یک خبر درباره خودتان در سایتی که دارای اعتبار است و کلی هم خواننده ثابت دارد، افکارتان به گوش جمعیت زیادی میرسد. اعتمادشان را بدست میآورید و حتی میتو،د با گذاشتن لینکی، آنها را به سایتتان بکش،د تا ایمیلشان را در اختیارتان بگذارند و در خبرنامه ایمیلی شما عضو شوند.
فرض کنید با دو نفر به تازگی آشنا شدید. آقای الف و آقای ب. آقای الف ،ی است که مدام از خودش تعریف میکند و میگوید که دستفرمانش حرف ندارد. اما آقای ب لام تا کام چیزی نمیگوید؛ در عوض این دیگران هستند که حسابی از رانندگیاش تعریف میکنند. به نظر شما کدامیک راننده خوبی است؟
هزینه بسته: 4,900,000 تومان
چند خط در مورد من،تهای روز بنویسید
احتمالاً به همین دلیل است که ا،ر نامزدها علاقه زیادی دارند تا بیشتر در این سبک از تبلیغات سرمایهگذاری کنند. درست است که این رویکرد تبلیغاتی در همه جا جواب میدهد؛ اما تجربه ثابت کرده که میزان بازدهی این روش در تمام مناطق کشور ی،ان نیست.
در حوزه بهداشت و مسائل مربوط به بیمه اظهار نظر کنید
در یک وبسایت شخصی و حرفهای، خودتان را با جزییات معرفی کنید، از دستاوردها و اه،تان بگویید، برنامههایتان را برای بهتر شدن وضعیت موجود ارائه بدهید و به طور کلی رزومه کاریتان را به نمایش بگذارید.
هزینه بسته: 19,600,000 تومان16,990,000 تومان
به طور کلی رمز موفقیت در انتخابات مجلس، استفاده از روشهای گوناگون برای تبلیغات انتخابات مجلس است. سعی کردیم در این مطلب راجع به شیوه های نوین تبلیغات انتخاباتی صحبت کنیم. برخی از این روشها شامل موارد زیر است:
توزیع و نصب تبلیغات چاپی
ارسال پیامک انبوه برای تبلیغات انتخابات مجلس
انتشار ریپورتاژ آگهی در سایتهای معتبر
ساخت وب سایت رسمی برای تبلیغ کاندیدا مجلس
رسانههای عمومی و مجازی دیجیتال مانند صفحه اینستاگرامی نامزد انتخاباتی مجلس، کانال تلگرامی رسمی تبلیغات کاندیدا مجلس
برپایی ستاد تبلیغات انتخاباتی
تبلیغات چاپی برای ما چهره آشنایی دارد. با نزدیک شدن به فصل انتخابات در و دیوار شهرها پر میشود از تصاویر کاندیداهای مجلس شورای اسلامی. انگار که یک ضربالمثل نانوشته میگوید: «چهره خودت رو بیشتر به مردم نشون بده تا بیشتر رای بیاری.»
رپورتاژ آگهی روشی کمهزینه و موثر در جنگ انتخاباتی به حساب میآید. اما ایرادهایی هم دارد. مثلا بعضی از سایتهای پرمخاطب بر اساس قو،ن داخلی، مطلبی را در مورد اشخاص سیاسی منتشر نمیکنند. پیشنهاد میکنیم برای ،ب اطلاعات بیشتر در این زمینه از Novin کمک بگیرید.
راهکار چهارم: فعالیت در شبکههای اجتماعی
رسیدن به این رقم واقعاً جذاب است و شاید هم کمی دور از دسترس به نظر برسد. اما به شما اطمینان میدهیم که با تنظیم یک متن اساماس تاثیرگذار و انقلابی به راحتی میتو،د 99% از مخاطبانتان را قانع کنید تا پیامک تبلیغاتی شما را بخوانند. ما در وبلاگ ملیپیامک به شما گفتیم که چطور میشود یک متن اساماس جذاب را نوشت. پیشنهاد میکنیم نگاهی به این مطلب بیاندازید.
انواع روشهای ارسال اساماس انبوه
*توجه نمائید که 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به هزینه اضافه خواهد شد.
در یک میدان مبارزه انتخاباتی، ،ی پیروز است که گروه های مخاطب را به درستی بشناسد؛ چراکه شناخت درست مخاطبها به شما کمک میکند تا از روش موثرتر و کارآمدتری برای معرفی خودتان استفاده کنید.
مطمئناً به همین خاطر است که شما هم برنامهای را برای پیروزی در انتخابات پیش رو تنظیم کردهاید؛ چراکه تنها با داشتن یک استراتژی راهبردی میشود از اتلاف زمان و سرمایه جلوگیری کرد و بیشترین بازخورد را از تبلیغات انتخاباتی گرفت.
همانطور که مید،د از تبلیغات چاپی به شکلهای مختلفی میشود استفاده کرد. در ادامه چند نمونه را برایتان مثال میزنیم.
انواع تبلیغات چاپی
رو،مه و مجلات
پوسترهای تبلیغاتی
تراکت و بروشور
تبلیغات بنری
در مورد فعالیت روزانهتان توییت کنید و …
«اینفلوئنسر» به ،ی گفته میشود که در شبکههای اجتماعی در حوزه خاصی موفق عمل کرده، شناخته شده است و فالوئرهای بسیار زیادی دارد. بازاریابی از طریق این اشخاص را «اینفلوئنسر مارکتینگ» میگویند.
شاید اصلاحاتی را برای بهترشدن زندگی و شرایط کاری صنف خاصی در نظر داشته باشید. دست به کار شوید و این موضوع را به آنها اطلاع بدهید. به آنها بگویید که دغدغهشان فکر شما را هم مشغول کرده است. هر چقدر هم که سرشان شلوغ باشد حتما پیامکهایشان را چک میکنند.
ارسال پیامک براساس سن
حتماً شما هم تایید میکنید که در دوره و زمانهای که ا،ر آدمها لحظهای از تلفن همراهشان جدا نمیشوند، دیگر درست نیست تا فقط به تبلیغات آفلاین تکیه کنیم. قطعاً تبلیغات آنلاین میتواند نقش مهمتری را در پیروزی شما داشته باشد! به همین دلیل از اینجا به بعد مقاله را به توصیف روشهای آنلاین اختصاص دادیم.
راهکار دوم: ارسال پیامک انبوه
از مزایای شبکههای اجتماعی بسیار گفتهاند! همه ما مید،م که این پلتفرمها چقدر میتوانند در برندسازی شخصی به ما کمک کنند. اما شبکههای اجتماعی حکم شمشیر ،به را دارند. در حالی که میتوانند بسیار کارآمد و موثر باشند، متاسفانه قابلیت بالایی در خانه،اب، افراد هم دارند. هر لحظه ممکن است بخشی از حرفهای شما سوار بر امواج هشتگها برعلیهتان شورش کند و اعتبار و وجههتان را در یک لحظه زیر سوال ببرد!
توییتر کاربر، دارد که درباره هر موضوعی اظهار نظر میکنند و روی موج هشتگها سوار میشوند. آنها میتوانند سخنان شما را بارها ریتوییت کنند. این موضوع باعث میشود تا بیشتر دیده شوید و روز به روز افراد بیشتری به صفحهتان سربزنند.
مثلاً با استفاده از اینستاگرام میتو،د برندسازی شخصی کنید و این امکان را به عموم مردم بدهید تا بیشتر شما را بشناسند. به کارگیری هشتگهای من، و کاربردی در مدت زمان کوتاهی، جمعیت چند هزارنفری از هواداران را به پیج شما میکشاند.
حتما بخو،د: زمان تبلیغات انتخابات مجلس 1402 + تقویم و تاریخ انتخابات
با استفاده از تبلیغات چاپی، شما در بزرگراهها، خیابانها و حتی کوچههای شهرهای مختلف حضور دارید. با تعداد زیادی از مردم در ارتباط هستید و دغدغههایتان را به گوش همه میرس،د.