به دنبال رشد ،ب و کارتان هستید؟
ملیپیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
بازاریابی پیامکی چیست؟ | + مزایا و راهکار استفاده از تبلیغات با اس ام اس
منبع: https://www.melipayamak.com/blog/posts/what-is-sms-marketing/
همانطور که در ،مت بالا گفته شد نوشتن یک متن خوب در بازاریابی پیامکی نقش مهمی دارد و تنها یک بخش از چندین بخش بازاریابی پیامکی را به خود اختصاص می دهد. در این ،مت توضیحاتی را در ارتباط با یک متن جذاب ارائه خواهیم کرد:
- دو حالت پیش می آید یا قبلا خود فرد اطلاعاتش را در سایت شما به اشتراک گذاشته است و یا شما اولین بار می خواهید به آن پیامک تبلیغاتی ارسال کنید، اگر فرد قبلا در سایت ثبت نام کرده است در ابتدای متن پیامتان اسم ایشان را خطاب کنید مثلا «محمدرضا عزیز». اگر برای اولین بار است که می خواهید به آن پیامک ارسال کنید می تو،د متن پیامکی را به صورت «مشتری عزیز»، «دوست گرامی» و … آغاز کنید.
- سعی کنید در متن پیامکی مودبانه برخورد کنید و مقدار کاراکتری که در متن پیامک می نویسید زیاد نباشد و سعی کنید کلمات را ناقص ننویسید که جذابیت متن را کم کرده و کار شما را بی ارزش می کند و هزینه ای که در این راه انجام داده اید از بین خواهد رفت.
- استفاده از نمادها و ایموجی ها بسیار موثر است، بسیاری از مخاطبان با پیامک هایی که فقط جنبه نوشتاری دارند و طول، باشد بی اعتنائی می کنند و همچنین سعی کنید نکته اصلی متن پیامکی را با فاصله از خطوط دیگر قرار دهید این کار به جذب مشتری کمک شای، می کند، مثلا اگر می خواهید در متن پیام تخفیف قرار دهید از نماد % استفاده کنید.
- تا الان توانسته اید مراحل خوبی را انجام دهید و برای اینکه کارتان رونق بیشتری بگیرد برای بهره مندی از ارزش کارتان یک مهلت قرار دهید، ی،ی استفاده از جملاتی نظیر فروش فوری، فقط تا آ، هفته، تا 48 ساعت آینده و … که مشتری را اقدام به ،ید کند و سعی کنید این زمان زیاد طول، نباشد.
- در مرحله آ، نیز باید یک لینک به مخاطب یا مشتری خود بدهید، و این لینک باید در آ، متن پیامکی شما قرار داده شود که می تواند شماره تماس شرکت و یا آدرس سایت باشد، در قرار دادن آدرس سایت سعی کنید مختصر سایت شرکت را قرار دهید که متن پیام طول، نشود.
در این ،مت یک فرمت از متن پیامک تبلیغاتی را ارائه می دهیم:
محمد عزیز
نام شرکت خیلی وقته به هم پیام ندادیم
50 درصد تخفیف نوع محصول
کد تخفیف:………….
مهلت:…………
شماره تماس شرکت یا لینک سایت
برای اینکه بتو،د در بازاریابی پیامکی موفق باشید باید تمام جوانب را در نظر بگیرد در غیر این صورت در این راه ش،ت خواهید خورد و ،ب و کارتان رونق نخواهد داد.
- اولین قدم در راه کارهای من، در ارسال پیامک تبلیغاتی شناخت افراد و مشتریان شما می باشد. مثلا اگر شما صاحب یک مدرسه ابتدایی هستید و میخواهید تبلیغات خود را در این زمینه از طریق بازاریابی پیامکی انجام دهید نباید به افرادی که مجرد هستند و هنوز ازدواج نکرده اند و یا ،، که تازه ازدواج کرده و هنوز بچه دار نشده اند پیامک ارسال کنید، چرا که پیامک شما بی ارزش شده و به هدر خواهد رفت. پس اولین قدم شناخت پدران و مادر، است که دارای فرزند هستند که زیر 14 سال سن دارند، و این به تنهایی پاسخگو تبلیغ شما نخواهد بود و سعی کنید افرادی را پیدا کنید که در نزدیکی مدرسه قرار دارند تا به راحتی بتوانند محصولات خود را به فروش برس،د.
- بعد از اینکه فاکتور بالا را رعایت کردید ی،ی هم موقعیت جغرافیایی و هم سن افراد برای ارسال پیامکی را پیدا کردید ،ت به زمان ارسال پیامک خواهد رسید که بسیار حائز اهمیت است، مثلا وقتی برای فروش محصولات برای افراد دبست، تبلیغ ارسال می کنید این کار نباید در تابستان و تمام شدن درس و مدرسه باشد چرا که این پیامک تبلیغاتی بی ارزش خواهد شد. هر تبلیغ پیامکی زمان مخصوص به خود را دارد، مثلا در تعطیلات نوروز بیشتر افراد به مسافرت می روند و ایجاد یک تبلیغ پیامکی در اوا، اسفند ماه برای تعطیلات نوروزی برای اجاره منزل یا آژانس های مسافرتی می تواند بسیار موثر باشد.
- بعد از تعیین موقعیت جغرافیایی و شناسایی سن افراد، مجرد و متاهل بودن و زمان ارسال پیامک ،ت به ارزش واقعی پیامک می رسد، برای بازاریابی نتیجه بخش باید یک ارزش واقعی درست کنید مثلا برای اینکه متن پیامکی شما برای مشتری و مخاطب جذاب باشد می تو،د در داخل متن پیامکی یک تخفیف ویژه و یا امتیازی برای محصول خود تعریف کنید که نسبت به دیگر رقبا شما را جلو بیاندازد و مخاطب شما را جذب کند که از شرکت شما ،ید کند. چرا که فقط شما نیستید که در حال تبلیغ محصول خود هستید بسیاری از افراد و شرکت های مشابه شما در حال انجام تبلیغ کالاهای خود به افراد از طرق مختلف می باشند و ایجاد یک ارزش واقعی در پیامک تبلیغاتی فروش شما را دو چندان کرده و نسبت به دیگر شرکت ها شما را بالا خواهد برد، پس سعی کنید همیشه خود را جای مشتری قرار دهید و بد،د که برای جلب رضایت مشتری چه کارهایی می تو،د انجام دهید.
- نکته بعدی در بازاریابی تبلیغاتی که باید حتما رعایت شود تولید یک متن خوب است، متن خوب و اثربخش می تواند در فروش محصولات شما نقش اساسی داشته باشد.
- بعد از اینکه تمام مراحل بالا را به خوبی انجام دهید ی،ی بازاریابی پیامکی شما به خوبی انجام و اجرا شده است، بعد از این مرحله فرض کنید در ارسال پیامک تبلیغاتی خود شماره تماسی برای ارتباط با مشتری و یا لینک سایت را قرار داده اید، اگر مخاطب یا مشتری قصد ،ید از محصولات شما را داشته باشد به شماره تماسی که در پیامک قرار داده اید زنگ خواهد زد پس نیازمند یک بازاریاب تلفنی خوب هستید که بتواند به خوبی با مشتری مذاکره کند و مشتری را قانع کند که از محصولات شما دیدن و ،ید کند. همچنین اگر لینک سایت را برای فروش محصولاتتان در پیامک تبلیغاتی قرار داده اید پس لازم است محتوای سایت شما مطلوب و مشتری پسند باشد، در غیر اینصورت تمام مراحل بالا بی ارزش خواهد شد.
در این مقاله سعی شده است در مورد بازاریابی پیامکی آنچه که شرکت ها و اشخاص برای فروش محصولات خود لازم دارند بحث شود، در ابتدا تعریف کلی از بازاریابی پیامکی را در چند خط توضیح دادیم و سپس مزایایی که بازاریابی پیامکی را نسبت به انواع دیگر بازاریابی دارد را صحبت کردیم که عبارتند از هزینه پایین، سرعت بالا در ارسال پیامک از طریق اینترنت، تبادل اطلاعات بین مشتری و شرکت از طریق پیامک و … و سپس راه کارهای لازم برای ایجاد یک متن پیامکی خوب و عالی نیز به صورت بالت دار شده و کامل خدمات عزیزان ارائه شده است و در پایان مقاله نیز یک نمونه پیامک تبلیغاتی با توضیحات کامل نیز ذکر گردیده است که برای تمامی افرادی که قصد دارند ،ب و کار اجرا کنند می تواند بسیار مفید باشد.
در پایان از تمامی عزیز، که این مقاله را مطالعه ،د خواهشمندیم در صورتی که نقد و نظری دارند آن را در نظرات به اشتراک بگذارند.