این نوع پرداخت جزء روشهای متداول برای تبلیغات اپلیکیشن است، زیرا بیشتر تولیدکنندگان و ناشران اپلیکیشن به دنبال افزایش تعداد نصب هستند. نحوه پرداخت به این صورت است که به ازای هر نصب، مقدار هزینهای از شارژ شما کم میشود. بنابراین میتوان گفت هزینه مصرفی متن، با تعداد نصب تعیین خواهد شد.
پرداخت به ازای کلیک (CPC)
احتمالاً برای شما هم اتفاق افتاده است که هنگام استفاده از یک اپلیکیشن با نمایش تبلیغات اپلیکیشن دیگر مواجه شده باشید. حتی ممکن است مشاهده بعضی از آنها برای شما خوشایند نباشد. با این حال خوب است بد،د، این روش، جزء کارآمدترین و بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن است که بازدهی بالایی در افزایش تعداد نصب دارد.
از قابلیتهای تبلیغات اپلیکیشن گوگل میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
- تنظیم هزینه کمپین و بهینه سازی آن از نظر هزینه
- ایجاد کمپین مطابق با هدف اپلیکیشن و نصب با کیفیت
- جلوگیری از هدر رفتن هزینه جهت نصبهای هرز
- نمایش هوشمند تبلیغات اپلیکیشن در بهترین و من،ترین جایگاهها
هزینه تبلیغات اپلیکیشن
در صورتی که بتو،د در طراحی بدون عیب و نقص اپلیکیشن، تولید محتوای باکیفیت و لودینگ سریع برنامه موفق عمل کنید، توجه سایتهای نقد و بررسی جلب میشود. در نتیجه تعداد نصب بیشتری برای اپلیکیشن فراهم میشود. سایتهای زیادی مانند (appreview) میتوانند در این زمینه به شما کمک کنند.
ارسال پیامک تبلیغاتی
این روزها بلاگرها و اینفلوئنسرها نقش مؤثری در رونق بازاریابی داشتهاند. بر این اساس در زمینه تبلیغ اپلیکیشن نیز میتوان از بلاگرها استفاده کرد. به این صورت که بلاگر مربوط به حوزه اپلیکیشن خود را پیدا کنید و از او بخواهید در جهت معرفی و نقد اپلیکیشن شما اقدام کند.
شبکههای مربوط به تبلیغات نصب اپلیکیشن
روشهای پرداخت هزینه تبلیغات اپلیکیشن به سه روش مختلف قابل انجام است. در هرکدام از این روشها میزان مصرف شارژ با توجه به متفاوت بودن استراتژی نمایش متفاوت است.
پرداخت به ازای اقدام کاربر (CPA)
شما همچنین میتو،د ابتدا با ارسال یک پیامک، فعالیت خود را برای مخاطبان معرفی کنید. سپس از آنها دعوت کنید جهت نصب اپلیکیشن و دریافت اطلاعات بیشتر عدد ۱ را ارسال کنند. در نهایت لینک دریافت اپلیکیشن به طور خودکار از طریق منشی پیامکی برای مخاطب ارسال شود.
استفاده از بلاگرها و اینفلوئنسرها
تبلیغات در این دو اپ نسبت به همه پلتفرمهای موجود دیگر، از کیفیت نصب بالایی برخوردار است. چرا که همه افرادی که از این دو پلتفرم استفاده میکنند به دنبال اپلیکیشنهای دیگر هستند.
تبلیغات درون اپلیکیشن
یکی از راههای دیگر برای این که بتو،د در معرفی اپلیکیشن خود موفق عمل کنید، داشتن سایت یا شبکه های اجتماعی است. در واقع حتی بهتر است قبل از ساخت اپلیکیشن نسبت به طراحی سایت و جذب مخاطبین اقدام کنید. در این صورت به راحتی میتوان در سایت یا شبکه اجتماعی موردنظر، لینک مربوط به اپلیکیشن خود را قرار داد تا در صورت ،وم مخاطب به راحتی به اپلیکیشن دسترسی داشته باشد.
به ،وان مثال اگر اپلیکیشن شما، خدمات مربوط به گوشی را ارائه میدهد، در صورتی که کاربر، کلمه موبایل را جستجو کند، اپلیکیشن شما در بالای اپلیکیشن موبایل نمایش داده میشود. در این تبلیغ اپلیکیشن موبایل اگر مخاطب نسبت به اپلیکیشن شما کنجکاو شود، نه تنها توانستهاید اپلیکیشن خود را تبلیغ کنید بلکه مخاطب اپلیکیشن رقیب را هم جذب کردهاید.
تبلیغ اپلیکیشن در سایتهای نقد و بررسی
تبلیغات نصب اپلیکیشن گوگل (UAC) از بزرگترین روشهای نصب اپلیکیشن است که امکانات و قابلیتهای بینظیری دارد. گوگل با فراهم آوردن یک بخش جهت ایجاد کمپین های تبلیغاتی اپلیکیشن در گوگل ادز باعث جذب طرفداران بسیاری شده است.

در این روش نیز همانطور که مشخص است به ازای هر کلیک کاربر روی تبلیغ، هزینه کم میشود.
جمعبندی
- طراحی و ساخت اپلیکیشن از اموری است که نیاز به تخصص و تجربه کافی دارد.
- با توجه به اهمیت طراحی و تولید اپلیکیشن، تبلیغ آن نیز به مراتب از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است.
- روشهای تبلیغاتی متنوعی جهت معرفی اپلیکیشن به مخاطبان وجود دارد.
- در این مقاله به معرفی لیستی از بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن پرداختیم.
- با توجه به مطالب گفته شده، هر فرد متن، با هدف و استراتژی خود از تبلیغ، میتواند بهترین روش تبلیغ را پیدا کند.
بعد از معرفی بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن، ،ت به استفاده از شبکههایی است که با کمک آنها بتوان کمپین های تبلیغاتی اپلیکیشن را راهاندازی کرد. کافه بازار و سیبچه دو مورد از بهترین شبکههای تبلیغات خارجی هستند که میتوان از آنها استفاده کرد. از معروفترین شبکههای تبلیغاتی خارجی هم میتوان به گوگل ادز اشاره کرد.
تبلیغات نصب اپلیکیشن گوگل (UAC)
تبلیغ در نتایج جستجوی اپلیکیشن، جزء مؤثرترین و بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن است. با استفاده از این روش به راحتی، بدون صرف هزینه اضافی و در کوتاهترین زمان، میتوان میزان نصب باکیفیت اپلیکیشن را افزایش داد.
امتیاز به این مطلب
منبع: https://sms.ir/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%D8%A7%D9%BE%D9%84%DB%8C%DA%A9%DB%8C%D8%B4%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85%D8%9F-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-2/
تبلیغات پاپ آپ نیز به گونهای است که در همان لحظه نمایش، امکان بستن آن وجود ندارد و به صورت یک تصویر ثابت یا متحرک برای مخاطب نمایش داده میشود. در تبلیغات بنری هم به صورت یک بنر در بخشی از صفحه نمایش داده میشود و کل صفحه را اشغال نمیکند.
تبلیغات ویدئویی
از قابلیتهای جذاب این روش، تنوع نوع تبلیغات است. به ،وان مثال تبلیغات ویدئویی، پاپ آپ و بنری انواع مختلفی از این تبلیغات هستند. در تبلیغات ویدئویی، هرچه ویدئو جذابتر باشد، امکان جذب مخاطب بیشتر است. در واقع ویدئو شما باید آنقدر جذاب و گیرا باشد که در همان چند ث،ه اول تأثیر خود را بگذارد و مخاطب را تحریک به نصب اپلیکیشن کند.
برای معرفی یک اپلیکیشن روش های تبلیغ متنوعی وجود دارد که بر اساس نوع اپلیکیشن و نوع مخاطبان میتوان بهترین روش را انتخاب کرد. در واقع شما باید بتو،د از نظر میزان تأثیرگذاری و به صرفه بودن، بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن را انتخاب کنید.
تبلیغات در گوگل پلی و اپ استور از طریق (Google ads)
یکی از روشهای تأثیرگذار تبلیغ، بعد از ساخت اپلیکیشن، قرار دادن آن در مارکتهای بزرگ است. به ،وان مثال جهت قرارگیری آن در دو مارکت بزرگ گوگل پلی و اپ استور، استفاده از گوگل ادز است.