تا اینجا با شرایط ارسال پیام با خط خدماتی در پنل ملی پیامک آشنا شدید. پس اگر از بازاریابی پیامکی استفاده میکنید یا ،ب و کاری دارید، به شماره خدماتی هم نیاز دارید. برای دریافت این خط یا خدماتی ، یکی از خط های تبلیغاتیتان با 02163404 تماس بگیرید و با همکاران تیم پشتیب، مشاوره رایگان داشته باشید.
تا اینجا گفتیم که شما مجاز به ارسال پیام تبلیغاتی از خطوط خدماتی نیستید. شاید بپرسید پس چرا باید خط خدماتی داشته باشیم؟
ماژول کدخوان هم قابلیت ارسال از شماره خدماتی برای مشتری دارد. اگر ،بوکارتان به نحویست که باید از مشتری بخواهید تا کدی را ارسال کند، به کدخوان نیاز دارد. برای این کار باید در یک فایل ا،ل تمام کدهای موردنیاز را وارد کنید.
اگر صاحب ،بوکاری هستید، پیامهای تبریک تولد، تبریک اعیاد، تسلیت من،تها و کدتخفیف را میتو،د با خط خدماتی برای مشتری ارسال کنید.
حالا که خط خدماتی هم دارید، ،ت ارسال پیام است.
روشهای ارسال پیام کوتاه با شماره خدماتی
خط خدماتی میتواند به لیست سیاه پیامک بفرستد. البته یک نکته مهم را فراموش نکنید. خط خدماتی اجازه ارسال هیچگونه پیام تبلیغاتی را ندارد. در واقع ارسال پیام تبلیغاتی از این خطوط ممنوع و غیرقانونیست.
پس پیشنهاد میکنم برای تحلیل دقیق بازاریابی پیامکی حتماً تیک گزینه دانلود گزارش را بزنید و روی دانلود کلیک کنید.
ماژولهای مورد نیاز
در این مقاله میخواهیم با خط خدماتی، ارسال پیام با شمارههای خدماتی، وبسرویس خدماتی و افزونههای مرتبط آشنا شویم.
برای تغییر نوع خط از تبلیغاتی به خدماتی، باید مدارکی از جمله فرم درخواست خدماتی، تعهدنامه خدماتی، مدارک شناسایی و … داشته باشید. یادتان باشد که مدارک خدماتی ، خط بین اپراتورهای مختلف، متفاوت است. در این مورد تیم پشتیب، شما را راهنمایی میکند.
اگر وبسایت یا فروشگاه آنلاین دارید، پیامهایی مثل تائید سفارش، رمز یکبار مصرف، لینک تغییر رمز عبور و … باید از خط خدماتی ارسال شود. اگر این پیامها را با خط تبلیغاتی بفرستید، ممکن است مخاطب در لیست سیاه باشد و پیام را دریافت نکند.
حالا اگر پنل پیامکی دارید و با بازاریابی پیامکی آشنا هستید، باید خط خدماتی هم داشته باشید. البته انتخاب دومی هم دارید که تبدیل خط تبلیغاتی به خط خدماتی است.
برای ارسال تست به بخش ارسال پیامک تکی بروید. با گزینۀ ارسال سریع – تست پیامک در سمت چپ م،تور پیامک بفرستید. برای ارسال تست اول متن پیام را بنویسید. بعد شماره فرستنده و گیرنده را تعیین کنید. یادتان باشد کاراکتر پیامک ،یسی ۱۶۰ حرف و برای ،ی ۷۰ حرف است. در صورتیکه از این تعداد بیشتر شود، هزینه پیام هم به همان تعدا بیشتر مح،ه خواهد شد.
حالا که دیگر همهچیز را درباره ارسال پیام کوتاه با شماره خدماتی مید،د، سراغ ارسال انواع پیامک میرویم.
چه پیامهایی بفرستیم؟
حتماً متوجه شدید که ارسال پیام با خط خدماتی چقدر برای هر ،بوکاری لازم است. درحالحاضر بیشتر ایرلاینهای بزرگ، برندهای مشهور، آژانسهای مسافرتی، هایپرمارکتها و … برای اطلاع رس، به مشتریان از همین خطوط خدماتی استفاده میکنند تا مطمئن باشند پیامشان به دست مشتری رسیده است.
گزارش پیامهای ارسالی
برای ،ید پنل شما 4 نوع انتخاب پایه، اقتصادی، شرکتی و تجاری خواهید داشت. میتو،د بر اساس بودجه، برنامه تبلیغاتی و تعداد پیام ارسالی در ماه، پنل موردنظرتان را انتخاب کنید.
برای شروع ارسال پیام با خط خدماتی باید اول پنل ب،ید. من پیشنهادم سامانه ملی پیامک است.
در صورتی که هنوز پنل ندارید، فقط کافیست تا در صفحه اصلی سایت ملی پیامک ثبتنام کنید تا همکاران بخش فروش با شما تماس بگیرند و در این مورد راهنماییتان کنند.
این فایل بهصورت ا،ل در پنل برایتان ارسال میشود تا بتو،د آنالیز خوبی از ارسالهایتان داشته باشید. در واقع این گزارش رکوردی از اطلاعات ارسالی است. در این گزارش، پیامهای رسیده به مشتری و ارسال نشده را میتو،د ببینید.
پیاهای شخصیسازی که جنبه اطلاعرس، دارد، معمولاً تبلیغ، نیستند. از همه مهمتر این پیامها با نام و نامخانوادگی مخاطب همراه است. ارسالشان با شماره خدماتی برخلاف قو،ن نیست. برای تمام شماره های لیست سیاه ارسال می شود. تاثیر خوبی در نگهداری مخاطب و ارتباط با او دارد.
ارسال هوشمند زماندار و سررسید
مهمترین کاری که پیش از شروع ارسال پیام با خط خدماتی باید انجام دهید، ارسال پیام تست است. پیشنهاد میکنم پیام تست را برای خودتان ارسال کنید. با این روشريال هم از متن مطمئن شوید و هم نحوه ارسال پیام برایتان جا میفتد.
البته برای چنین ارسالی، انتخاب دیگری هم دارید که با ماژول سررسید است. سررسید دقیقاً مثل ارسال زماندار عمل میکند. تنها تفاوت اینست که ماژول سررسید به صورت متناوب پیام کوتاه ارسال میکند و فقط برای یک دفعه نیست.
بعضی از شمارهها در لیست سیاه مخابرات هستند. ی،ی دریافت پیام تبلیغاتی را مسدود ،د. این شمارهها که بلک لیست هستند، هیچ پیام تبلیغاتی را دریافت نمیکنند. به زبان ساده هیچ پیامی از خطوط تبلیغاتی به این شماره ها نمیرسد. برای همین اگر نیاز به برقراری ارتباط با این شماره ها دارید، باید از خطوط خدماتی استفاده کنید.
بعد از ،ید پنل باید سفارش خط بدهید. از ،مت تعرفهها امکانات و قیمت سرشمارههای مختلف را بخو،د. بعد با سرشمارهای که میخواهید، سفارش خط بدهید. در صورتی که خط مورد نظرتان آزاد باشد، اپراتور شمار ا مطلع خواهد کرد. بعد از پرداخت هزینه میتو،د شروع به استفاده از پنل، ارسال پیام و دریافت پاسخ مشتری کنید.
خط خدماتی چیست؟
کار با ارسال پیام با خط خدماتی به پایان نمیرسد. حالا ،ت بررسی گزارشهای ارسال است. هر ارسال پیام چه با خط خدماتی چه تبلیغاتی، داشته باشید باید حتماٌ فایل گزارش را مطالعه کنید.
برای ارسال پیام شخصیسازی شده به مشتری، میتو،د از ابزار ارسال متناظر استفاده کنید.
اگر در مورد ارسال پیام کوتاه با شماره خدماتی هنوز سوالی دارید، در انتهای همین متن برایمان بنویسید تا به سوالات شما پاسخ دهیم.