محافظ برق مخصوص لوازم خانگی نمایندگی فروش محصولات تی سی ال در تهران | takdoo-تکدو

انواع لوازم خانگی مثل ماشین‌های لباسشویی، یخچال، کولر گازی و ماشین ظرفشویی که دارای موتورهای الکتریکی هستند، با استفاده از فناوری اینورتر به مزایای متعددی دست پیدا می‌کنند. این مزایا در بخش‌های مختلفی از جمله کاهش هزینه‌ها، افزایش طول عمر و بهبود کارایی دستگاه‌ها قابل توجه می‌باشند. به فناوری جدید برای ساخت موتورهای لباسشوئی، کمپرسورهای یخچال و کولرهای گازی اینورتر می گویند. این فناوری باعث تنظیم میزان مصرف برق موتورهای برقی که دارای فناوری اینورتر هستند مناسب با شرایط کار دستگاه می شود.

چراغ دیواری رومی مشکی شیک سازان

مزیت دستگاه استابلایزر به نسبت محافظ‌های معمولی این است که این دستگاه با تشخیص نوسان، دستگاه را خاموش نمی‌کند؛ بلکه با تثبیت جریان از دستگاه کاملاً محافظت می‌کند. تفاوت دیگر این دستگاه با محافظ معمولی در میزان دقت محافظت است؛ میزان دقت استابلایزر (تثبیت کننده ولتاژ) از محافظ‌ها به مراتب بیشتر است. دسته اول لوازمی هستند که نوسان برق در حالت خاموش بر روی آن‌ها تأثیری ندارد.

محافظ برق مخصوص لوازم خانگی نمایندگی فروش محصولات تی سی ال در تهران | takdoo-تکدو

حال که دانستیم مصرف برق لوازم خانگی چگونه است، به بررسی فرمول محاسبه هزینه قبض برق می پردازیم. به عنوان مثال، هزینه برق در واحدهای تجاری تقریباً 4 برابر هزینه مشترکان مسکونی است. هر وسیله الکتریکی در یک ثانیه، مقدار مشخصی انرژی الکتریکی دریافت و مصرف می کند. به این میزان انرژی در واحد زمان، آهنگ انرژی الکتریکی یا توان مصرفی دستگاه گفته می شود. به این معنا که دستگاه برقی X به میزان N وات توان در یک ساعت انرژی مصرف می کند.

مسمومیت غذایی ۳۷ دانشجوی تهرانی/ بیماران به ۳ بیمارستان منتقل شدند

هماهنگ بودن شدت جریان و ولتاژ با برق هر منطقه، باعث می‌شود دستگاه الکترونیکی بهترین عملکرد و طول عمر را داشته باشد؛ اما می‌دانیم که این دو فاکتور همواره ثابت نیستند! استفاده از دستگاه‌هایی با مصرف برق بالا (مانند دستگاه جوشکاری)، آسیب سیم‌های برق، رعد و برق، اشکال در سیستم سیم‌کشی منازل و… همگی از مواردی هستند که می‌توانند باعث نوسان برق و در نهایت آسیب به لوازم خانگی شما شوند. قطعی‌های مکرر برق در چند ماه اخیر سوالات زیادی را در ذهن کاربران ایجاد کرده است.

همچنین لازم به یادآوری است تمام وسایل برقی طوری طراحی می‌شوند که توانایی تحمل ۱۰ درصد ولتاژ پایین و ۸ درصد ولتاژ بالا را دارند، اما در ولتاژهای کمتر و بالاتر از این مقدار، محافظ برق وظیفه قطع جریان برق را دارد تا آسیب شدیدی به وسایل برقی وارد نشود. در بخش‌های قبل درباره اجتناب پذیر بودن نوسانات برق مطالبی را بیان کردیم و از لزوم محافظت دستگاه‌های الکترونیکی نیز سخن گفتیم؛ همچنین در برخورد با قطعی برق، دستگاه‌های لکتریکی را به سه دسته کلی تقسیم کردیم. محافظت از لوازم الکتریکی خود را می‌توانید از راه‌های گوناگونی انجام دهید؛ در ادامه به بررسی بیشتر آن مطلب می‌پردازیم. این میزان را اغلب می توانید بر روی برچسب دستگاه های برقی یا روی پلاک های برنجی در پشت یا پایین وسایل برقی مشاهده کنید. میزان وات نوشته شده به عنوان حداکثر میزان برقی است که دستگاه مورد نظر باید دریافت نماید. اگر می خواهید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید و بدانید مصرف برق لوازم خانگی چقدر است، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

  • در ابتدا لازمه که بدونید قطعی برق روی برد الکترونیکی که مغز لوازم خانگی شما به حساب میاد تاثیر منفی داره و دیگر قطعات دستگاه آسیبی نمی‌بینن.
  • از آنجایی که لزوم استفاده از برخی از این وسایل برقی را نمی‌توان نادیده گرفت، باید به فکر استفاده بهینه برق در آن‌ها باشید.
  • طبق استاندارد جهانی میزان مصرف وسایل برقی که رده مصرف A دارند 10 درصد کمتر از وسایل برقی است که دارای رده مصرفی B هستند.
  • در هر بار پخت‌و‌پز، سعی کنید وعده‌های غذایی بیشتری بپزید تا لازم نباشد به اجاق به منظور گرم شدن جهت پختن غذاهای تازه فشار وارد آید.