در آکادمی نوین (novin.academy)، شما میتو،د دورۀ تخصصی آموزش گوگل تگ منیجر را تهیه کرده و صفر تا صد این ابزار پرکاربرد را یاد بگیرید. در این دوره 6 ساعته جامع، شما یاد میگیرید که:
- چطور ابزارهای مختلف وب سایت را به تگ منیجر متصل کنید،
- چطور تعداد کلیک روی لینکها و دکمههای مختلف سایت را به راحتی بررسی کنید،
- چطور میزان اسکرول صفحه توسط کاربر را بررسی کنید،
- چطور ورود و ،وج کاربران را در سایت ثبت کنید،
- چطور تعامل کاربران با بخشهای مختلف سایت را تحلیل کرده،
- و…
فرض کنید در ماه اول شما چیزی در حدود 1 میلیون تومان برای تولید محتوا و سئو وب سایت خود هزینه کرده و در انتها 200 هزار تومان بازگشت سرمایه داشتهاید. اما این بار با کمک تحلیل دیجیتال، سلیقه مخاطبان را شناسایی کردهاید، متوجه شدهاید که کدام مخاطبان میتوانند برای شما سود مالی بیشتری داشته و کدام میتوانند باعث افزایش آگاهی نسبت به برند شما شوند.
تصور کنید در یک ماه، حدود 15 مقاله آموزشی روی وب سایت خود منتشر کرده و با سئو ، آنها، روزانه 150 کاربر به وب سایت خود دعوت میکنید. اگر با تحلیل دیجیتال آشنا نباشید، باز هم بدون برنامه خاصی این فعالیت را جلو میبرید و خب احتمالا ماه بعد بازدید وب سایت شما دو برابر شده و فروش محصولات و خدماتتان هم در حدود چند درصد افزایش پیدا میکند.
شاید بتو،م بگوییم، تگ منیجر همان چیزی است که شما برای تحلیل کامل وب سایت خود و رفتار کاربران در آن نیاز دارید. اگر علاقه دارید سرفصلهای دوره گفته شده را بررسی کنید، به صفحه دوره تگ منیجر وارد شوید. علاوه بر آن، شما میتو،د سایر آموزشهای دیجیتال مارکتینگ را در آکادمی نوین مشاهده کنید و به یک دیجیتال مارکتر حرفهایتبدیل شوید.
کلام آ،؛
یک تیم دیجیتال مارکتینگ، باید متخصص، را صرفا برای کار با ابزارهای تحلیل دیجیتال در اختیار داشته باشد. در ادامه معروفترین و البته بهترین ابزارهای تحلیل دیجیتال موجود در سطح وب را به شما معرفی میکنیم:
گوگل آنالیتی، چیست؟
اما اغلب مواقع یک موضوع مهم در بین این تعریفها جا میافتد، آن هم “تحلیل دیجیتال” است!
تحلیل دیجیتال چیست؟
حالا بودجه تولید محتوای این ماه شما، همان 1 میلیون تومان است؛ اما این بار قرار نیست باز هم همان 200 هزار تومان قبلی بازگشت سرمایه شما باشد. زیرا در این حالت به خوبی با،ان را شناخته و احتمالا باید در حدود دو الی چند برابر بازگشت سرمایه داشته باشید.
تگ منیجر ابزاری است که به ،وان یک واسطه بین وب سایت شما و ابزارهای تحلیل دیجیتال قوی مثل گوگل آنالیتی، عمل میکند. اما یک سوال: تا زم، که این ابزارها به خوبی عمل میکنند، چه نیازی به استفاده از تگ منیجر و واسطه در دیجیتال مارکتینگ داریم؟
دقت کنید که این یک مثال از تحلیل دیجیتال بخشی از فعالیتهای وب سایت بود و نه همه آن! این صرفا یکی از فعالیتهایی است که ما در آژانس بازاریابی دیجیتال نوین از آن برای بهبود نرخ تبدیل مخاطب به مشتری در وب سایت خودمان و مشتریان استفاده میکنیم. به خاطر داشته باشید که تحلیل درست دیجیتال، به شما در راه اندازی ،ب و کار اینترنتی کمک فراو، میکند و میتو،د با تحلیل درست دادهها، مسیر درستی را هم انتخاب کنید.
ابزارهای تحلیل دیجیتال چیست؟
اما اگر واقعا با دیجیتال مارکتینگ آشنا باشید، بعد از گذشت یک ماه به سراغ تحلیل دیجیتال میروید. ی،ی با کمک ابزارهایی که در ادامه آنها را به شما معرفی میکنیم این موضوعات را بررسی میکنید:
- کدام دسته از مقالات بازدید بیشتری برای وب سایت ما دارند؟
- بازدید کنندگان کدام مقالات بیشتر تبدیل به ،یدار میشوند؟
- کدام مقالات ما توانایی تبدیل مخاطب به طرفدار را دارند؟
- کدام مقالهها زمان بیشتری مخاطبان را به فعالیت در وب سایت مشغول میکنند؟
- و…
بر خلاف گوگل آنالیتی،، تگ منیجر یکی از ابزارهای نه چندان قدیمی گوگل است که همچنان به صورت رایگان در تحلیل دیجیتال وب سایت به ما کمک میکند. اما تگ منیجر یا همان Google tag manager به صورت مستقیم به تحلیل رفتار کاربر مشغول نمیشود! بلکه فعالیت این ابزار کمی متفاوت است!
دیجیتال مارکتینگ و اهمیت تحلیل دیجیتال در دنیای وب!