پر ، خلاء بازار هدف؛ وجه تمایز با رقبا
همانطور که رقبا تبلیغ میکنند شما هم باید این کار را انجام دهید؛ گاهی اجرای استراتژیهای بازاریابی برای ،ب ارزش افزوده نیست؛ تبلیغ باعث حرکت رو به جلوی برند شما همگام با رقبای دیگر میشود. این شیوه بهخصوص در بازارهایی با رقابت شدید برای یک ،بوکار ضروری است. برای تکامل مسیر پیشرفت ،بوکار حتما رقبا را زیر نظر بگیرید و استراتژیهایشان را ارزیابی کنید؛ این روش به شناسایی خلاء بازار و پتانسیل آن برای تبلیغات کمک میکند.
مشخص ، پرسونا در مراحل اولیه تحقیق برند به ایجاد حس نیاز کمک میکند. شاید یک وسیله برای گروهی از مخاطبان مفید نباشد، اما برای گروه دیگر یک وسیله ضروری به شمار برود. ارائه محصول متن، با علاقهمندی مخاطبان و رعایت نکات ریز در کارکرد محصول از دیگر اقدامات مهم و تاثیرگذار برای افزایش فروش بیشتر است.
محدود ، انتخابها؛ یکی از راهکارهای عملی افزایش فروش
تحقیق در بازار ی،ی با استفاده از روشهای مختلف درمورد شناخت بخشهای بازار اطلاعات ،ب کنید. بهطورکلی اطلاعاتی که گردآوری شده در این مرحله، مهمترین بخش تعیین و اجرای استراتژی برای افزایش فروش محسوب میشوند. ،ب دادههای صحیح و کارآمد به انتخاب روشهای بهینه تبلیغات مثل بیلبورد، پنل sms و ایمیل مارکتینگ کمک میکند. نمونه سوالات زیر برای جمعآوری داده در این مرحله مفید هستند:
- رقبا چه ،، هستند؟
- هر کدام چه سهمی از بازار را در اختیار دارند؟
- رقبای قابل رقابت با شما چه ،، هستند؟
- پتانسیل بازار هدف چیست؟
یکی از رفتارهای پرتکرار مخاطبان بر اثر مشاهدات تجربی، ،ید کالا در بازه قیمت متوسط است؛ وقتی افراد به فروشگاهی مراجعه میکنند، تمایل بیشتری برای ،ید قیمت من، دارند. به این م،ی که از ،ید دو کالای ارزان و گران خودداری کرده و قیمت می، را بهترین گزینه برای ،ید میدانند. این مسئله درمورد انواع مختلفی از محصولات برای طبقههای اجتماعی مختلف مشتریان صدق میکند؛ بنابراین به هنگام قیمتگذاری محصولات و افزایش فروش سایت حتما سه بازه ارزان، متوسط و گران را در نظر بگیرید.
افزایش فروش با سامانه ارسال پیام کوتاه فراز اساماس
مدیریت زمان فروش با تاکید بر تکنیک «فروشندگی» و براساس پرسونای ،بوکار مشخص میشود. در چند سال گذشته این تکنیک جایگزین تکنیک منسوخ «فروش» شده است. در تکنیک فروشندگی بهجای نزدیک بودن به مشتری و تاکید بسیار بر ،ید محصول، او را در ،ید کالای موردنیاز راهنمایی میکنیم. داشتن صداقت و راهنمایی درست منجر به ایجاد حس اعتماد و درنتیجه فروش بیشتر میشود.
یکی از کانالهای اجرای استراتژیهای بازاریابی پنل SMS محسوب میشود؛ این روش ارزان و قابل اجرا برای ا،ر پرسونای ،بوکارها است. امروزه ا،ر افراد در هر سنی به تلفن همراه دسترسی دارند؛ بنابراین استفاده از راههای معطوف به این وسیله الکترونیک راهکاری هوشمندانه به شمار میرود. امروزه تعامل با مشتریان، ارسال لینکهای ،ید و پیشنهادات ویژه از طریق سامانههای ارسال پیامک انجام میشوند؛ بنابراین برای افزایش فروش اینترنتی و آفلاین از این ابزارها کمک بگیرید.
منبع: https://farazsms.com/increased-sales-in-5-steps/
معمولا و بهطور میانگین ۴ دسته پرسونای کلی برای هر بیزینسی تعیین میشود. برای تعیین پرسونا این سوالات راهنمای من،ی به شمار میروند:
- مشتریان من چند ساله هستند؟
- آیا ،ت خاصی را شامل میشوند؟
- درآمد این افراد چقدر است؟
- در کدام شبکه اجتماعی و چند دقیقه در روز فعالیت میکنند؟
- در کدام استان و منطقه ،ن هستند؟
- علاقهمندی و تفریحات مخاطبان برند من چیست؟
- چه وسایل یا خدماتی کیفیت زندگی آنها را بهبود میبخشد؟
استراتژی برای فروش بیشتر نیازمند توجه عمیق به پرسونای مخاطبان و آنالیز قیف فروش در بازاریابی است. مخاطبان در قیف فروش طی فرآیندهای آگاهی، علاقهمند شدن و احساس نیاز به مشتری بالفعل تبدیل میشوند. استراتژی در مراحل مختلف یک بیزینس تعریف شده و در هر مرحله پیشنیازهای خاص و منابع مالی متفاوتی را نیاز دارد.
افزایش سرعت فروش؛ با استفاده از روانشناسی قیمتگذاری
تنوع محصول گاهی افراد را از ،ید آن منصرف میکند. یک راه رفع این سردرگمی ایجاد دستهبندیهای متنوع و قرار دادن این محصولات در دستههای مشابه به شمار میرود. با این روش مخاطب بهراحتی و برحسب نیاز به یک دستهبندی مشخص مراجعه کرده و بهسرعت ،ید خود را انجام میدهد.
قدم پنجم؛ مدیریت زمان فروش برای افزایش درآمد
در این مقاله به ۵ گام ساده، درعین حال مهم برای افزایش فروش پرداختیم؛ تحقیق در بازار، شناخت پرسونا، تعیین استراتژی، ایجاد حس نیاز و مدیریت زمان فروش، ۵ قدم برای بیشتر ، درآمد برند به شمار میروند. در اجرای این مراحل باید همواره نکاتی مثل داشتن وجه تمایز، قیمتگذاری روانشناسانه، محدود ، انتخابها و زیر نظر گرفتن رقبا را بررسی کنید. همچنین روشهایی برای اجرای استراتژی در نظر بگیرید که هزینه من،ی داشته و کارآمدیشان اثبات شده باشد.
با بی، آسانتر، نیازهای مشتری را در اولویت قرار دهید تا فروشتان بیشتر شود. همیشه افزایش فروش با تاکید بسیار و تبلیغات گسترده انجام نمیگیرد؛ گاهی فقط توجه به دغدغه مخاطبان بهترین کمک برای بیشتر ، فروش یک ،بوکار شما خواهد بود.
پرسونای ،بوکار را بهدرستی تعیین کنید تا سرمایه و زمان شما برای اجرای استراتژیهای بازاریابی هدر نرود. پرسونا به پروفایل مخاطبان یک برند با ویژگیهای رفتاری، علاقهمندیها و نیازهای ی،ان گفته میشود. در هر ،بوکار قبل از هرگونه فعالیتی باید پرسونا را تعیین کنید. گسترش برند، تولید محصول و تعیین استراتژی با مشخص ، مخاطبان راحتتر انجام میشوند.
قدم چهارم؛ ایجاد حس نیاز یا علاقه برای ،ید محصول
قدم سوم؛ تعیین استراتژی بازاریابی و افزایش آگاهی از برند
آگاهی از برند به م،ای تصویرسازی کامل از ،بوکار در ذهن مخاطب است؛ روشها و ابزارهایی که در این استراتژی استفاده میشوند به حفظ تعامل با مشتری کمک میکنند. اگر دو مرحله تحقیق در بازار و تعیین پرسونای مخاطب را درست انجام داده باشید، کار سختی برای تعیین استراتژی در پیش نخواهید داشت. موفقیت در جدال با برندهای مطرح و حتی ،بوکارهای کوچک یک حوزه، نیاز به تدابیری دارد که در غالب استراتژی برند اجرا میشوند. استراتژی بهطورکلی باید هویت بیزینس، ارزشهای آن، مخاطبان، ویژگیهای محصول و وجه تمایز ،بوکار را بهخوبی نشان دهد.
افزایش فروش همواره یکی از دغدغههای همه ،بوکارهای کوچک تا بزرگ به شمار میرود؛ رکود میزان فروش لطمه بزرگی به برنامههای تولیدی، خدماتی و بازاریابی برند وارد میکند؛ بنابراین در نظر داشتن برنامههای منظم برای افزایش درآمد و تغییر دادن این برنامهها در بازههای زم، چندماهه برای هر ،بوکاری ضروری است. اساس این برنامهها با ۵ گام ساده عملی میشود؛ نتیجه دلخواه افزایش فروش نیز فقط با اجرای صحیح این مراحل امکانپذیر است. بسیاری از صاحبان برندها در مورد نحوه اجرای انواع تحقیقات برای بیشتر ، فروش اطلاعات کافی ندارند؛ بنابراین این مطلب را آماده کردیم تا با مراحل مختلف تدوین استراتژی و اجرای راهکارهای عملی بیشتر ، فروش آشنا شوید.
قدم اول؛ هویت دادن به ،بوکار با تحقیق در بازار
پس از شناخت نیاز بازار، با ابزارهای موجود، مانند بازاریابی پیامکی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و مزایای رقابتی ،بوکارتان را به آنها نشان دهید. ایجاد وجه تمایز با رقبا فقط با بررسی فعالیتها، خدمات و محصولات آنها ممکن است؛ بنابراین همواره راههایی برای بررسی رقبا در نظر داشته باشید.
قدم دوم؛ سرمایهگذاری درست در هزینه و زمان با شناخت پرسونا
گاهی محصول یا خدمت ،بوکار شما یک وسیله یا سرویس ضروری برای زندگی افراد نیست؛ بااینحال در تدوین استراتژی تبلیغات گسترده باید حس نیاز ایجاد کنید. ویژگیهای محصول یا خدمات را طوری شرح دهید که افراد تصور کنند با آن زندگی راحتتری خواهند داشت.
بعد از جمعآوری اطلاعات موردنیاز برای ،بوکار خود هویت تعریف کنید؛ با تعیین شخصیت برند، مسیر شفافتری برای انتخاب استراتژی در اختیار دارید. تعیین هویت ،بوکار، شناخت اه، بازاریابی، رقبای اصلی و گردش مالی من، را تسهیل میکند. این مرحله زیرساخت مهم و ضروری برای دو مرحله بعدی ی،ی شناخت پرسونای مخاطبان و تعیین استراتژیهای بازاریابی به شمار میرود.
برای جمعآوری اطلاعات هر پرسونا از شبکههای اجتماعی یا پرسشنامههای پیامکی کمک بگیرید. تعیین پرسونا برای اجرای روشهای تبلیغات و بازاریابی ضروری است؛ چراکه نیازها و الگوی رفتاری افراد از طریق آن مشخص میشود. در ابتدای قیف فروش هر ،بوکار تعداد بیشماری از مخاطبان با پرسونای مختلف در اختیار دارید که بعضی از آنها به مشتری تبدیل میشوند. دستهبندی پرسونا کمک میکند تا هدفگذاری بهتری برای تبدیل مخاطبان به مشتری بالفعل داشته باشید.
علاوهبر نکات گفته شده، توجه به زمانهای اوج نیاز به یک کالا و محصول، تاثیر چشمگیری بر افزایش فروش برند میگذارد. است،اج بهترین زمان برای حدا،ر فروش با آنالیز پرسونا و ویژگیهای محصول بهراحتی قابل انجام است. مثلا ابزارهای تهویه هوا در ماههای گرم سال مثل تابستان و اوا، بهار بیشترین فروش را دارند؛ بنابراین بهترین زمان برای اجرای استراتژی تبلیغات قبل از شروع گرما است.