5 روش افزایش رضایت مشتری

 ایجاد ارزش و بالا بردن سطح توقع برای ،ب رضایت مشتری

۴- همیشه با مشتریان در ارتباط باشید

–        سطح تحصیلات شما چقدر است؟

–        آیا محصول ما انتظارات شما را برآورده کرده‌است؟

– به وجود آمدن فرضیات اشتباه درباره انتظارات مشتری

برای رضایت مشتری از خدمات و محصولات باید هوشمندانه عمل کرد. معمولا مسیر جذب رضایت مشتری راحت و بدون چالش نیست. به‌همین‌دلیل بهتر است با راه‌ورسم ،ب‌وکارهایی که در این راه موفق بوده‌اند  و تجربیات آن‌ها آشنا شویم. در نتیجه با همگام‌سازی و به‌کارگیری آن روش‌ها برای ،ب‌وکار خود می‌تو،د نقش موثری در جلب رضایت مشتری داشته باشید. از بین روش‌های مختلف، ۵ روش موثر  برای افزایش رضایت مشتریان وجود دارد که به‌سادگی می‌توان آن‌ها را برای ،ب‌وکارها به‌کار برد. در ادامه به معرفی این روش‌ها می‌پردازیم.

۱- با مشتری مطابق خواسته خودش رفتار کنید

اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی یک روش موثر به‌منظور جلب رضایت مشتری محسوب می‌شود. جالب است بد،د که ۹۵ درصد از پیام‌های تبلیغاتی خوانده می‌شوند. در نتیجه با استفاده از این روش می‌تو،د صدای برندتان را به شکلی گسترده و فراگیر به کاربران مختلف برس،د.

برای جلب رضایت مشتری باید مشتری به‌گونه‌ای رفتار کنید که دوست دارید با خودتان رفتار شود. شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. این حرف تا حدودی درست است؛ اما سیر مشخصی ندارد. به‌همین‌دلیل بیشتر گمراه‌کننده به نظر می‌رسد. برای اینکه بتو،د از این موضوع برای جلب رضایت مشتری استفاده کنید، بهتر است این شعار کمی اصلاح و این‌گونه بیان شود: «با مشتری مطابق با خواسته خودش رفتار کنید». با این تعریف از ایجاد مشکلات زیر هم پیشگیری خواهید کرد:

–        برای دریافت خدمات پشتیب، چه کانالی را ترجیح می‌دهید؟ وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی یا تماس تلفنی؟

–        نظر کلی شما درباره محصول چیست؟

آشنایی با روش‌های افزایش رضایت مشتری

فراموش نکنید که ایجاد ارزش و بالا بردن سطح توقع برای ،ب رضایت مشتری نباید همه منافع سازمان را زیر سوال ببرد. ی،ی نیاز نیست که کل زمان و سرمایه خود را وقف چنین کاری کنید. شما می‌تو،د با چند حرکت هوشمندانه و بهره‌گیری از خلاقیت، از فرصت‌های مختلف برای سودآوری بیشتر هم استفاده کنید. مثلا اگر ،ب‌وکارتان در زمینه فروش لوازم ورزشی فعالیت می‌کند، با ایجاد پکیج‌های مختلف برای فروش می‌تو،د همه اجناس با‌کیفیت و مرغوب خود را در معرض دید مشتری قرار دهید.

برای این‌که اطلاعات دقیقی از رضایت مشتری ،ب کنید، باید در انتخاب نوع سوالات دقت داشته باشید. معمولا مشتری‌ها نظرات‌شان را خیلی سخت بیان می‌کنند. در چنین شرایطی نمونه سوالات زیر برای اطلاع از اینکه مشتریان چه حسی به محصولات یا خدمات شما دارند، راهنمای من،ی می‌تواند باشد:

– دیده نشدن محصولاتی که از نظر مشتری ارزشمند نیست

بهتر است در همین ابتدای مسیر این موضوع را بد،د. با برداشتن هر گامی در راستای ،ب رضایت مشتری، سطح توقع او را بالاتر می‌برید؛ بنابراین مشتری از یک جایی به بعد انتظار دارد همان‌چیزی را تجربه کند که پیش از این با محصولات و خدمات شما تجربه کرده‌است. اگر هر حرکتتان مشابه حرکات قبلی یا فراتر از آن نباشد، مشتری به‌زودی دلسرد می‌شود و نگاهش نسبت به شما تغییر می‌کند. این مسئله نباید شما را ناامید کند و باعث شود دست از تلاش بردارید. بلکه باید روابط خود را به صورت مستمر با مشتری ادامه دهید و هر بار گامی بلندتر از قبل بردارید.

امکان به دست آوردن این شاخص با یک نظرسنجی کوتاه از مشتریان وجود دارد. این نظرسنجی می‌تواند در قالب چند سوال یا یک فرم باشد که از طریق آن مشتریان به عملکردتان در مقیاس‌های مختلف امتیاز دهند. به‌این‌ترتیب می‌تو،د نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنید و در راستای بهبود محصولات یا خدماتتان گام بردارید. برای مح،ه CSAT هم کافیست تعداد پاسخ‌های مثبت را بر مجموعه همه پاسخ‌ها ت،یم و جواب به دست آمده را در ۱۰۰ ضرب کنید. با این روش درصد رضایت مشتریان به دست می‌آید.

برای سنجش رضایت مشتری چه سوالاتی بپرسیم؟

همچنین اگر سایتی دارید، با قرار دادن یک لینک در متن پیام، تعداد بسیاری از کاربران را به سایت خود بکش،د. اگر شما هم می‌خواهید از مزایای این ابزار مفید بهره ببرید، بهتر است پنل اس ام اس رایگان فراز اس ام اس را امتحان کنید. این پنل تاریخ انقضا ندارد و شما می‌تو،د به صورت دائمی از امکانات آن بهره‌مند شوید.

شاخص رضایت مشتری چیست و چه اهمیتی دارد؟

در این مقاله درباره مفهوم رضایت مشتری و راه‌هایی که منجر به افزایش این حس در آن‌ها می‌شود صحبت کردیم. همچنین یاد گرفتیم که چطور می‌توان شاخص رضایت مشتری را مح،ه کرد. برای راضی نگه‌داشتن مشتریان باید سعی کنیم ارتباط خود را همواره با مخاطبان حفظ کرده و آن‌ها را از خدمات، محصولات و شرایط ویژه فروش باخبر کنیم. شما از چه راهکاری برای افزایش رضایت مشتریان استفاده می‌کنید؟ تجربه خود را با ما و خوانندگان فراز اس ام اس درمیان بگذارید تا بتو،م در این مسیر با سرعت بیشتری رشد کنیم.


منبع: https://farazsms.com/،w-to-increase-customer-satisfaction/

تهیه پرسش‌نامه برای اطلاع از نظر مشتریان

مدیریت ارتباط با مشتری؛ بهترین راه برای افزایش رضایت مشتری

تعریف مفهوم رضایت مشتری

۵ گام موثر برای افزایش رضایت مشتری؛ هوشمندانه عمل کنید

مهم‌ترین عامل بقای یک ،ب‌وکار و رسیدن آن به سود رضایت مشتری است. در واقع اگر مشتری از محصولات یا خدمات راضی نباشد، دیگر به ما مراجعه نمی‌کند. در نهایت استفاده از محصولات و خدمات برند‌های رقیب را ترجیح می‌دهد. به‌همین‌دلیل نقش رضایت مشتری در آینده ،ب‌وکار اهمیت بالایی دارد. این موضوع به‌راحتی می‌تواند تعداد مشتریان وفادار ما را افزایش دهد. با‌توجه‌به اهمیت این موضوع در این مقاله فراز اس ام اس تصمیم گرفتیم درباره مفهوم رضایت مشتری حرف بزنیم. همچنین اگر می‌خواهید با راه‌هایی برای افزایش رضایت مشتری آشنا شوید این مقاله برای شما نوشته شده است.

آشنایی با مفهوم رضایت مشتری؛ احساس خوب مشتریان به ،ب‌وکارتان

–        کجا زندگی می‌کنید؟

ارتقای استانداردها راهی برای افزایش رضایت مشتری

۳- از هر موقعیتی برای ایجاد ارزش استفاده کنید

–        آیا از برند ما مجدد ،ید می‌کنید؟

حالا که با مفهوم رضایت مشتری و راه‌های بهبود آن آشنا شدید، بهتر است مفهوم شاخص رضایت مشتریان (CSAT) را هم بشناسید. شاخص رضایت مشتریان به شما کمک می‌کند تا میزان رضایت مشتریان را بسنجید و دید روشن‌تری نسبت به محصولات یا خدمات خود به دست بیاورید.

در این مسیر از تاثیر استفاده از تبلیغات پیامکی غافل نشوید؛ پیام‌هایی مثل موجود شدن یک کالای خاص یا تخفیف‌های من،تی می‌تواند باعث تداوم ارتباط شما با مشتریان شود. با ادامه این روند خواهید دید که مشتریان به طرفدار، پروپاقرص‌ تبدیل می‌شوند.

البته اگر می‌خواهید ،ب‌وکارتان یک سروگردن از سایر رقبا بالاتر باشد، باید از خلاقیتتان استفاده کنید. مثلا یک کمپین هیجان‌انگیز راه بیندازید و با کمک یک پنل ارسال پیامک مشتریان را در جریان جشنواره‌ها، تخفیف‌ها، فروش ویژه یا خدمات و محصولات جدیدی که دارید بگذارید. با این کار تعامل بیشتری با مشتریان خواهید داشت و گام بزرگی در راستای ،ب رضایت او برداشته‌اید.

–        ،ید آنلاین را ترجیح می‌دهید یا حضوری؟

–        آیا محصول ما را به دیگران پیشنهاد می‌کنید؟

– تردید درباره چگونگی ارتقاء محصولات و خدمات

اگر بخواهیم تعریف رضایت مشتری را خیلی ساده بیان کنیم، باید گفت که رضایت مشتری همان احساس خوب مشتری نسبت به شما و ،ب‌‌وکارتان است. این حس زم، ایجاد می‌شود که شما به خواسته‌ها و نیازهایش به بهترین شکل ممکن پاسخ دهید. با این روش می‌تو،د خیلی زود افراد را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. این موضوع باعث می‌شود مطمئن باشید که آن‌ها برای رفع نیازهایشان دیگر به رقبا مراجعه نمی‌کنند.

–        چند وقت است که از محصول ما استفاده می کنید؟

برای برداشتن گام اول، کافی است بر نیازهای مشتری خود عمیق شوید و مطابق با انتظاراتش پیش بروید. با این کار می‌تو،د یک تجربه عالی از تعامل با محصولات‌تان در اختیار مشتری بگذارید.

۲- استانداردهایی فراتر از انتظار مشتری تعریف کنید

–        چند سال دارید؟

با خواندن جواب مشتریان می‌تو،د در راستای برطرف ، کمبودها و افزایش میزان رضایت مشتریان گام بردارید. همچنین اگر مشتریان ببینند که به نظرات و خواسته‌های آن‌ها توجه شده است، دفعه‌های بعد نظراتشان راحت‌تر و شفاف‌تر با شما در میان می‌گذارند.

فراموش نکنید که هرچه ارتباط بیشتری با مشتری داشته باشید، راحت‌تر می‌تو،د رضایت او را جلب کنید. اگر می‌خواهید یک گام جدی در این مسیر بردارید، با ،ید تلفن ابری می‌تو،د ارتباطی موثر و مداوم با مشتری داشته باشید. به‌این‌ترتیب که با استفاده از یک خط تلفن ثابت دایورتی با مشتریان خود به‌راحتی حرف بزنید و با یک پیش‌شماره دلخواه با آن‌ها تماس بگیرید. با چنین تماس‌هایی حجم بالایی اطلاعات و داده‌های مختلف درباره انتظارات مشتریان خود ،ب می‌کنید. در نتیجه متوجه خواهید شد که آن‌ها درباره خدمت یا محصول شما چه دیدی دارند. این روش بهترین راه برای گرفتن بازخورد از مشتریان است.

۵- از بازاریابی پیامکی کمک بگیرید