چسب بتن چیست و انواع آن کدام می باشد اطلاعات جامع در مورد چسب بتن

از جمله کاربردهای چسب بتن می‌توان به ترمیم بتن،آب بندی، ترمیم بافت های قدیمی بتن، افزایش مقاومت ، جلوگیری از ترک ، افزایش خواص شیمیایی و مکانیکی و… اشاره نمود. چسب های بتن به دو دسته اپوکسی و لاتکس (پلیمری) قابل تقسیم هستند. از جمله مصارف چسب بتن می توان به ترمیم بتن،آب بندی، ترمیم بافت های قدیمی بتن، افزایش مقاومت بتن، جلوگیری از ترک بتن، افزایش خواص شیمیایی و مکانیکی و… همه ی چسب ها یا شامل پلیمر هستد یا هنگام واکنش شیمیایی حاصل می شوند. این چسب ‌ها محلول‌ های کلوئیدی از پلیمرهای مختلف در آب هستند که مقاومت کششی و خمشی و همچنین دوام بتن را افزایش می‌ دهند‌. این محصول پیش از خشک شدن قابلیت انحلال در آب را دارد و پس از خشک شدن به هیچ عنوان در آب حل نخواهد شد.

استانداردهای چسب بتن آب بند Sure Add SL412

حالت فیزیكى چسب بتن به صورت مایع و رنگ این چسب بتن شیرى کلیک رنگ است. البته چسب‌های بتن لاتکس کاربردهای بی شماری دارد، که بایستی به چند مورد این مصارف در صنعت بتن نیز نگاهی اجمالی بیاندازیم. این چسب‌ها در رطوبت، سرما، گرما، حریق، نور، آتش و ضربه بسیار پایدار هستند و عمری همچون عمر سیمان دارند.

  • این روش یک راهکار مقرون به صرفه از لحاظ اقتصادی برای ترمیم پروژه ها می باشد در مقایسه با زمانی که بخواهید به وسیله لایه های جدید بتن سطوح را ترمیم نمائید.
  • ژئوتکستایل ها به طور کلی در توده خاک می توانند بوسیله توسعه نیروهای کششی نقش تقویت کنندگی داشته باشند.
  • مقدار مصرف چسب بتن بسته به میزان چسبندگی مورد نیاز و نوع دانه بندی ملات متفاوت است .
  • کاربرد چسب بتن در پوشش دهی درزها و ترک هایی که در سطوح سیمانی پدید آمده اند می‌باشد.
  • كاشت ميلگرد در بتن توسط چسب مخصوص (كاشت شيمایی) انجام می‌شود.
چسب‌های بتن به دو دسته اپوکسی و لاتکس (پلیمری) تقسیم می‌شوند. اغلب چسب‌ها پلیمری‌ند یا اینکه هنگام واکنش شیمیایی حاصل می‌شوند. زمان خشک شدن عمقی چسب بتن حداقل 24 ساعت است،توصیه میشود قبل از این زمان روی سطح کار فشار وارد نکنید. برای خرید رنگ ساختمانی می توانید با ما تماس بگیرید (۲۲۲۲۳۴۶۵) یا از طریق فروشگاه‌های اینترنتی آیسافام یا دیجیکالا به صورت اینترنتی خرید خود را انجام دهید. برای وصله‌های پیوندی و روکش‌های بتنی و لاتکس‌های آلی، سابقه عملکرد خوبی دارند. نوع I در مواردی که در معرض آب یا رطوبت بالا هستند و نوع II در مواردی که در معرض رطوبت زیاد یا غرقاب شدن قرار دارند، به کار می‌روند.

انتخاب و خرید بهترین رنگ ساختمانی برای خانه

چسب بتن چیست و انواع آن کدام می باشد اطلاعات جامع در مورد چسب بتن ضخامت نهایی لایه ترمیمی و یا سیمان کاری با این محصول تا ۵ سانتیمتر می­باشد. چسب بتن sa12F نیز تولید شرکت شیمی ساختمان و کالای اصلی با همان کیفیت و کارایی می‌باشد. از این نوع چسب بتن می‌توان برای نصب سرامیک روی کف و دیوار استفاده کرد. همچنین در ملاتی که برای نصب موزائیک، سنگ مرمر، کاشی معدنی، سنگ‌های طبیعی و آجر لعاب‌دار استفاده می‌شود، از چسب بتن لاتکس کمک گرفته می‌شود.

دمای کاربری و زمان کارپذیری

با توجه به نوع چسب ممکن است لازم باشد آن را با یک نوع حلال مخلوط کرده، یا آن را با آب ترکیب نمایید. ابتدا ظرف چسب را به خوبی تکان دهید تا یکنواخت گردد سپس مقداری از چسب را به ظرفی دیگر جهت ترکیب با حلال منتقل نمایید. از ترکیب بدست آمده به عنوان لایه اولیه ی فرآیند چسبندگی استفاده می‌شود. در این مرحله باید ماده حاصل شده را بر روی سطح ترک خورده جهت ترمیم بمالید. با توجه به قدرت واترپروفی و همچنین سخت کنندگی همزمان که باعث بالا بردن مقاومت سازه در برابر فشار های منفی و مثبت آب می گردد، چسب بتن بالاترین مصرف را در بخش ساخت، ترمیم و لاینینگ سازه ها دارد.