تصاویر نسبت به متن از قدرت بالاتری برای ثبت شدن در ذهن مخاطب دارند. از تصاویر احساسی و مرتبط با ،بوکار خود استفاده کنید؛ به،وان مثال اگر برند مواد غذایی دارید، استفاده از تصاویر مواد غذایی تازه و سالم و خانوادهای شاد در حال غذا خوردن، ایدهای تاثیرگذار است. استفاده از داستانسرایی تصویری برای انتقال پیام تبلیغاتی برندتان، باعث میشود در ذهن مخاطب ماندگارتر باشید. همچنین انواع مختلفی از داستانسرایی بصری وجود دارد؛ اینفوگرافیک، فیلم، تیزرهای تبلیغاتی و تصاویر از انواع متفاوت آن هستند.
درواقع با قهرمان نشان دادن مشتریان و ایجاد احساس ارزشمندی در آنها، مشتری، وفادار برای ،بوکارتان ایجاد میکنید. یک راهکار برای استفاده از این تکنیک این است که هنگام نوشتن نمونه متن معرفی محصول جدید و روایت آن، مشتری را به قهرمان داستان تبدیل کنید. هنگام روایت داستان سرایی با تکنیک سفر قهرم،، محصول را در جایگاهی قرار دهید که نقش حمایتی دارد و از مزایای آن به مشتری بگویید. داستان را بهگونهای روایت کنید که نشاندهنده چگونگی حل مشکلات مشتری با کمک گرفتن از محصول است.
۲. تکنیک پیشآگاهی؛ برانگیخته ، حس کنجکاوی مخاطب
۶. تکنیک حلقههای تو در تو؛ ایجاد کشش و پیچیدگی در داستانسرایی فروش
داستان سرایی در فروش با تکنیک پیشآگاهی برای ایجاد حس کنجکاوی، کشش و هیجان در مخاطب است. در این روش از نمادها و ،اصر تکرارشونده استفاده میشود که مخاطب آن را به،وان اشارهای به اتفاقات احتمالی آینده برداشت میکند. استفاده از این تکنیک باعث کنجکاوی و درگیر شدن ذهن مخاطب میشود که نتیجه آن همراهی با شما تا آ، داستانسرایی است؛ همین موضوع باعث میشود یکی از بهترین تکنیکها برای نوشتن شعار تبلیغاتی خلاقانه و پرکشش، تکنیک داستانسرایی با روش پیشآگاهی باشد.
۳. تکنیک ساختار گلبرگی؛ راهکاری متقاعدکننده برای فروش بیشتر
حلقههای تو در تو یک تکنیک داستانسرایی است که همزمان داستان چند شخصیت را در قصه دنبال میکند. هر شخصیت در سفر داست، خود موانع و چالشهایی دارد که باید قبل از رسیدن به اه، خود بر آنها غلبه کند. یک مثال جالب برای درک تکنیک داستانسرایی حلقههای تو در تو، داستان هری پاتر است؛ در این داستان هری، رون و هرمیون هر کدام چالشهایی را در مسیر رسیدن به اه، خود تجربه میکنند و ما همزمان چند سیر داست، را باهم دنبال میکنیم.
۷. تکنیک فلش بک در داستانسرایی فروش؛ ایجاد انگیزه در مشتریان
وجود قهرمان در هر داست،، خصوصا داستانهای فروش از نکتههای مهم و ضروری است. اشتباه بسیاری از برندها و فروشندگان این است که محصولات خود را به،وان قهرمان معرفی میکنند؛ در نتیجه باعث میشود مخاطبان و مشتریان نقشی فرعی و حاشیهای داشته باشند. برای موفقیت در فروش باید مشتری را به قهرمان اصلی داستان تبدیل کنید؛ چرا که فروش موثر فقط بر شگفتانگیز بودن محصول متمرکز نیست بلکه تمرکز ما باید ارائه محصولی برای رفع نیازها و چالشهای ،یداران باشد.
از این تکنیک داستانسرایی در بازاریابی برای ایجاد انگیزه در مخاطبان، اعتمادسازی و متقاعد ، آنها برای ،ید محصول یا خدماتتان استفاده کنید. برای استفاده از این روش میتو،د داستانهای کوتاه یا لینک داستانها را که هدف پنهان آنها فروش محصولاتتان است از طریق پنل اس ام اس به مخاطبان خود ارسال کنید.
۴. برای قصهگویی تاثیرگذار در فروش از داستان سرایی تصویری استفاده کنید
۵. سفر قهرم، تکنیکی موثر برای داستان سرایی در بازاریابی است
از تکنیکهای داستانسرایی احساسی، پیشآگاهی، حلقههای تو در تو، ساختار گلبرگی، سفر قهرم،، فلش بک و داستانسرایی تصویری در رسانههای متفاوتی که برای برند خود دارید استفاده کنید. به،وان مثال میتو،د از این تکنیکها در بازاریابی پیامکی، ایمیل مارکتینگ و تبلیغات بیلبوردی استفاده کنید. همچنین میتو،د این تکنیکهای داستانسرایی را در رسانههای مختلفی مانند سایت و صفحه اینستاگرام ،بوکارتان بهکار ببرید. اگر تجربهای در استفاده از این تکنیکهای داستان سرایی دارید در ،مت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.