نقش و اهمیت داستان سرایی در فروش چیست؟ [7 تکنیک]

تصاویر نسبت به متن از قدرت بالاتری  برای ثبت شدن در ذهن مخاطب دارند. از تصاویر احساسی و مرتبط با ،ب‌وکار خود استفاده کنید؛ به‌،وان مثال اگر برند مواد غذایی دارید، استفاده از تصاویر مواد غذایی تازه و سالم و خانواده‌ای شاد در حال غذا خوردن، ایده‌ای تاثیرگذار است. استفاده از داستان‌سرایی تصویری برای انتقال پیام تبلیغاتی برندتان، باعث می‌شود در ذهن مخاطب ماندگارتر باشید. همچنین انواع مختلفی از داستان‌سرایی بصری وجود دارد؛ اینفوگرافیک، فیلم، تیزرهای تبلیغاتی و تصاویر از انواع متفاوت آن هستند.

درواقع با قهرمان نشان دادن مشتریان و ایجاد احساس ارزشمندی در آن‌ها، مشتری، وفادار برای ،ب‌وکارتان ایجاد می‌کنید. یک راهکار برای استفاده از این تکنیک این است که هنگام نوشتن نمونه متن معرفی محصول جدید و روایت آن، مشتری را به قهرمان داستان تبدیل کنید. هنگام روایت داستان سرایی با تکنیک سفر قهرم،، محصول را در جایگاهی قرار دهید که نقش حمایتی دارد و از مزایای آن به مشتری بگویید. داستان را به‌گونه‌ای روایت کنید که نشان‌دهنده چگونگی حل مشکلات مشتری با کمک گرفتن از محصول است.

داستان‌سرایی احساسی؛ ایجاد مشتری، وفادار

۲. تکنیک پیش‌آگاهی؛ برانگیخته ، حس کنجکاوی مخاطب

قصه‌گویی سفر قهرم، از تکنیک‌های افزایش فروش

۶. تکنیک حلقه‌های تو در تو؛ ایجاد کشش و پیچیدگی در داستان‌سرایی فروش

داستان‌ سرایی در فروش با تکنیک پیش‌آگاهی برای ایجاد حس کنجکاوی، کشش و هیجان در مخاطب است. در این روش از نمادها و ،اصر تکرارشونده استفاده می‌شود که مخاطب آن را به‌،وان اشاره‌ای به اتفاقات احتمالی آینده برداشت می‌کند. استفاده از این تکنیک باعث کنجکاوی و درگیر شدن ذهن مخاطب می‌شود که نتیجه آن همراهی با شما تا آ، داستان‌سرایی است؛ همین موضوع باعث می‌شود یکی از بهترین تکنیک‌ها برای نوشتن شعار تبلیغاتی خلاقانه و پرکشش، تکنیک داستان‌سرایی با روش پیش‌آگاهی باشد.

۳. تکنیک ساختار گلبرگی؛ راهکاری متقاعدکننده برای فروش بیشتر

حلقه‌های تو در تو یک تکنیک داستان‌سرایی است که هم‌زمان داستان چند شخصیت را در قصه دنبال می‌کند. هر شخصیت در سفر داست، خود موانع و چالش‌هایی دارد که باید قبل از رسیدن به اه، خود بر آن‌ها غلبه کند. یک مثال جالب برای درک تکنیک داستان‌سرایی حلقه‌های تو در تو، داستان هری پاتر است؛ در این داستان هری، رون و هرمیون هر کدام چالش‌هایی را در مسیر رسیدن به اه، خود تجربه می‌کنند و ما هم‌زمان چند سیر داست، را باهم دنبال می‌کنیم.

راهکار داستان نویسی با تکنیک حلقه‌های تو در تو برای متقاعد ، مشتری

۷. تکنیک فلش بک در داستان‌سرایی فروش؛ ایجاد انگیزه در مشتریان

وجود قهرمان در هر داست،، خصوصا داستان‌های فروش از نکته‌های مهم و ضروری است. اشتباه بسیاری از برندها و فروشندگان این است که محصولات خود را به‌،وان قهرمان معرفی می‌کنند؛ در نتیجه باعث می‌شود مخاطبان و مشتریان نقشی فرعی و حاشیه‌ای داشته باشند. برای موفقیت در فروش باید مشتری را به قهرمان اصلی داستان تبدیل کنید؛ چرا که فروش موثر فقط بر شگفت‌انگیز بودن محصول متمرکز نیست بلکه تمرکز ما باید ارائه محصولی برای رفع نیازها و چالش‌های ،یداران باشد.

از این تکنیک داستان‌سرایی در بازاریابی برای ایجاد انگیزه در مخاطبان، اعتمادسازی و متقاعد ، آن‌ها برای ،ید محصول یا خدمات‌تان استفاده کنید. برای استفاده از این روش می‌تو،د داستان‌های کوتاه یا لینک داستان‌ها را که هدف پنهان آن‌ها فروش محصولات‌تان است از طریق پنل اس ام اس به مخاطبان خود ارسال کنید.

۴. برای قصه‌گویی تاثیرگذار در فروش از داستان سرایی تصویری استفاده کنید

داستان‌سرایی تصویری؛ حک ، نام برند در ذهن مشتری

۵. سفر قهرم، تکنیکی موثر برای داستان سرایی در بازاریابی است

از تکنیک‌های داستان‌سرایی احساسی، پیش‌آگاهی، حلقه‌های تو در تو، ساختار گلبرگی، سفر قهرم،، فلش بک و داستان‌سرایی تصویری در رسانه‌های متفاوتی که برای برند خود دارید استفاده کنید. به‌،وان مثال می‌تو،د از این تکنیک‌ها در بازاریابی پیامکی‌، ایمیل مارکتینگ و تبلیغات بیلبوردی استفاده کنید. همچنین می‌تو،د این تکنیک‌های داستان‌سرایی را در رسانه‌های مختلفی مانند سایت و صفحه اینستاگرام ،ب‌وکارتان به‌کار ببرید. اگر تجربه‌ای در استفاده از این تکنیک‌های داستان سرایی دارید در ،مت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.


منبع: https://farazsms.com/storytelling-in-sales/

در این تکنیک داستان‌سرایی چندین داستان منفرد را بازگو می‌کنید که همگی آن‌ها یک هدف و پیام مشخص دارند. استفاده از روش داستان سرایی ساختار گلبرگی برای بازاریابی و فروش، به دلیل یکی بودن مفهوم مرکزی و پیام اصلی داستان‌ها، دائما توجه مخاطبان را به پیام اصلی داستان شما جلب کرده و شما هدف‌تان را به‌طورمداوم به آن‌ها یادآوری می‌کنید.

داستان‌سرایی احساسی راهی برای انتقال پیام ،ب‌وکار شما با برانگیختن احساسات متفاوت در مخاطب است. این روش داستان‌سرایی یکی از بهترین تکنیک‌ها  در بازاریابی برای تبدیل مخاطبان به مشتری، وفادار است؛ چرا که به‌ جای ارائه حقایق و داده‌هایی خشک و رسمی با درگیر ، احساسات مخاطب، رشته عاطفی مش،ی بین برند خود و آن‌ها ایجاد کرده و آن‌ها را در نقشه راه مشتری، برای فروش محصولات‌تان با خود همراه می‌کنید. یک ایده جذاب برای استفاده از این تکنیک، آماده ، داستان‌های احساسی چند ،متی جذاب برای مخاطبان و ارسال برای  آن‌ها از طریق نرم افزار ارسال انبوه واتس اپ یا ایمیل است.

این روش تکنیکی جذاب و کاربردی برای روایت ، داستان‌های استراتژی بازاریابی‌تان در امتداد یکدیگر است. همچنین برای الهام گرفتن در تکنیک حلقه‌های تو در تو از داستان‌ها و نظرات ثبت شده مشتریان در تلفن اینترنتی voip شرکت‌تان می‌توان استفاده کرد.

داستان‌سرایی بازگو ، رویدادها با استفاده از تکنیک‌های روایی است. داشتن مهارت داستان‌سرایی بالا باعث ایجاد تعاملی موثر با مخاطبان شده که نتیجه آن، رشد ،ب‌وکار و فروش چشمگیر محصولات است. با کمک داستان‌ سرایی در بازاریابی، می‌تو،م تعامل و ارتباطی عمیق و سازنده با مشتریان بالقوه ساخته و آن‌ها را متقاعد به ،ید محصولات و استفاده از خدمات‌مان کنیم. اکنون که به اهمیت داستان سرایی در فروش پی بردید در ادامه ۷ تکنیک موثر برای داستان‌سرایی را برای شما آورده‌ایم.

۱. از داستان‌سرایی احساسی استفاده کنید

در این تکنیک داستان‌سرایی از چالش‌ها و اتفاقاتی که در گذشته در ،ب‌وکار شما افتاده و نحوه عبورتان از آن چالش‌ها بگویید. استفاده از تکنیک فلش بک باعث ایجاد حس همدلی در مخاطب و برانگیختن احساسات مختلف در آن‌ها می‌شود. در این تکنیک با  ارائه راه‌حلی که برای ،وج از چالش موردنظر استفاده کردید، اعتماد مخاطب را به دست آورید و انگیزه برای او ایجاد کنید. به‌،وان مثال اگر دیجیتال مارکتر هستید و تبلیغات سوشال مدیا برای مدرسه انجام می‌دهید، از تجربه چالشی که برای نوشتن متن ثبت نام مدرسه داشتید و راهکار ،وج از آن چالش بگویید.

از تکنیک‌های داستان‌سرایی برای بازاریابی در رسانه‌های مختلف استفاده کنید


نقش و اهمیت داستان‌‌سرایی در فروش
راهنمای مطالعه