بسیاری از ،بوکارها در حوزه مد و فشن معتقدند که مشتریان خود را بهخوبی میشناسند؛ اما در واقعیت فقط تصورات ذهنی از علایق و رفتار آنها دارند. همین موضوع باعث شده است تا بسیاری از برندهای معروف نیز مجبور به تغییر در کارشان بعد از چند سال فعالیت شوند؛ بنابراین برای ایجاد ثبات و موفقیت در ،بوکارتان، شناخت دقیق از مخاطبان، نیازها، سلایق و واکنشهای آنها اهمیت بسیار بالایی در اجرای استراتژی فشن مارکتینگ دارد.
تاثیر استفاده از ویدیوهای فیسبوک در فشن مارکتینگ برای جلب توجه مشتریان
برندها با کمک از شبکههای اجتماعی امکان این را خواهند داشت تا جایگاه خود را در حوزه پوشاک ارتقا دهند. با بهکار گرفتن قابلیتهای این پلتفرمها میتوان خدمات بهتری به مشتریان عرضه کرد. همچنین ترافیک وبسایت و در نهایت میزان فروش افزایش مییابد. اینستاگرام در شاخه فشن مارکتینگ و تبلیغات لباس و پوشاک، در صدر شبکههای اجتماعی قرار دارد. لینکدین، پینترست، فیسبوک و توییتر در ردههای بعدی به ،وان بهترین شبکههای اجتماعی برای اجرای فشن مارکتینگ معرفی میشوند.
برخی از مهارتهای کلیدی برای ورود به حوزه فشن مارکتینگ و اجرای آن شامل افزایش آگاهی از محصولات، تبلیغ محصولات و جذب مشتریان است. مهارتهای دیگری که باید در اختیار داشته باشید، توانایی تحقیق درباره رفتار مصرفی مشتریان است. بهاینترتیب میتو،د محصولاتی تولید کنید که بیشترین میزان تطابق را با سلیقه و نیازهای مشتریان داشته باشد.
اهمیت ایجاد وبلاگ برای اجرای فشن مارکتینگ
ویدیوها قابلیت بالایی برای وایرال شدن و بهاشتراک گذاشتن از طریق کاربران دارند. در اینجا بازاریابی ویروسی با فشن مارکتینگ ادغام میشود. اگر علاقه دارید برای افزایش فروش از این ،یب این دو تکنیک بازاریابی استفاده کنید، مطالعه مقاله «بازاریابی ویروسی چیست؟» مفید خواهد بود.
مهارتهای موردنیاز برای اجرای فشن مارکتینگ
در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که فشن مارکتینگ چیست و با چه استراتژیهایی میتوان میزان فروش ،بوکارها در حوزه مد و فشن را افزایش داد. استفاده از فشن مارکتینگ در صنعت مد باعث میشود تا ایدهها و دیدگاههای طراحان به واقعیت بپیوندد. محصولاتی که توسط طراحان در سراسر دنیا بهوجود آمدهاند، از طریق بازاریابی مد جمعآوری و به ،یداران عمده و مصرفکنندگان معرفی میشوند؛ بنابراین فشن مارکتینگ منجربه برقراری ارتباط موثر و کارآمد میان طراحان و ،یداران خواهد شد.
استفاده از ویدیوهای فیسبوک در فشن مارکتینگ تاثیر قابلتوجهی در جلب نظر مشتریان دارد. ویدیوها ابزاری قدرتمند هستند؛ آنها به شما این امکان را میدهند که داستان برند را تعریف کنید. همچنین با استفاده از ویدیو میتو،د طرحهای مد را بهطور جذاب و کارآمد به نمایش بگذارید. بهطورکلی مهمترین امتیازهای استفاده از ویدیوهای فیسبوک در فشن مارکتینگ ایجاد جذابیت بصری، نمایش بهتر محصولات، اشتراکپذیری بالا و امکان برقراری ارتباط عاطفی با مخاطبان است.
فشن مارکتینگ یا بازاریابی مد، یک شاخه از بازاریابی است که در آن تبلیغات لباس و ا،سوریها با هدف موفقیت و تسلط بر یک بازار خاص صورت میگیرد. فشن مارکتینگ شامل تبلیغات در رو،مهها، مجلات، شبکههای اجتماعی، تبلیغات تلویزیونی و همچنین استفاده از پیامکهای تبلیغاتی میشود. هدف از فشن مارکتینگ تبلیغ و معرفی برندها و محصولات صنعت مد به مصرفکنندگان است. یکی از بهترین روشهایی که ،بوکارها برای پیادهسازی فشن مارکتینگ از آن استفاده کنند، تهیه سامانه ارسال پیامک است. ارسال پیامک تبلیغاتی هزینه کمتری نسبتبه سایر روشهای تبلیغاتی دارد. همچنین در زمان کمی میتو،د ذهن مخاطبان بسیاری را درگیر نام برند و محصولاتتان کنید.
صرف قرارگیری سایت یا محصول در شبکههای اجتماعی افزایش فروش اتفاق نمیافتد. شما باید بد،د که کدام استراتژی و رسانه برای شما من،تر است. با مطالعه مقاله «تعریف بازاریابی به زبان ساده» میتو،د به نحو بهتری برای ،بوکارتان استراتژی فروش انتخاب کنید. در ادامه شما را با چند استراتژی مفید فشن مارکتینگ با استفاده از شبکههای اجتماعی برای افزایش فروش آشنا خواهیم کرد.
استفاده از استوریهای اینستاگرام برای افزایش فروش با فشن مارکتینگ
یک استراتژی تبلیغات در فشن مارکتینگ که بسیار مورد توجه قرار میگیرد و نتیجه مطلوبی دارد، استفاده از استوریهای اینستاگرام است. با استفاده از این قابلیت اینستاگرام امکان برقراری ارتباط سریع بصری با کاربران را خواهید داشت. همچنین در استوری میتو،د با قرار دادن لینک، مشتریان را به سمت سایت و بازدید محصولاتتان هدایت کنید.
نقش شبکههای اجتماعی برای پیادهسازی فشن مارکتینگ
فشن مارکتینگ؛ راهی موثر برای تحقق ایدهها و دیدگاههای طراحان
درصورتیکه از فشن مارکتینگ بهدرستی استفاده شود، پیام طراح، مفهوم و ارزشهای شرکت بهخوبی درک میشوند. این موضوع نقش موثری در ایجاد تصویر و ترند برای طراحان دارد. همچنین استفاده از این تکنیک بازاریابی موجب بهبود تصویر شرکت و تبدیل افراد به مشتریان وفادار میشود. در کنار گسترش سایت و تمرکز روی شبکههای اجتماعی فراموش نکنید که با استفاده از پیامکهای تبلیغاتی میتو،د در ذهن مشتریان ماندگار شوید. همچنین پیامکها نقش مهمی در اطلاعرس، و ورود مشتریان به سایت یا مراجعه حضوری به فروشگاهتان خواهند داشت. با تهیه پنل اس ام اس فراز میتو،د براساس ،ت، منطقه جغرافیایی و شغل برای مخاطبان پیام دلخواهتان را بهصورت انبوه یا هدفمند ارسال کنید.