حمل و نقل دریایی چیست؟ انواع حمل و نقل دریایی نوین تجارت محترم | transemartlogistics

حمل و نقل دریایی امروزه به علت تاثیرگذاری بسیار زیاد بر روی قیمت کالا در کشورها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده است و امروزه بسیاری از بازرگانان معروف دنیا از این روش برای حمل و نقل کالا و بارهای خود استفاده می‌کنند. در حال حاضر مسألهحمل و نقل دریایی و جابجایی کالاهای مختلف از راه دریا، اقتصاد بازار را قوت بخشیده است. با توجه به پیچیدگی‌های ترخیص کالاهای جابجا شده با کشتی، بهره‌گیری از توان و تجربه یک شرکت معتبر حمل و نقل بین المللی یک ضرورت است. همکاران ما در شرکت بین المللی ستاره آبی دریا bsl آماده ارائه انواع خدمات مورد درخواست شما هستند.

به جز بررسی و مطابقت ارزش و کلیت کالا، سوابق گمرکی و ارزش اظهاری هم بررسی می‌شود. در مرحله دوم و در واحد احراز هویت گمرک اسناد مورد بررسی قرار می‌گیرد. سپس شماره کوتاژ یا همان شماره ثبت صادر می‌شود و اظهار‌نامه لاک و مهر transemartlogistics می‌شود.

  • محموله‌های نسبتا سنگین (حدوداً 200 تا 500 هزار تن) را به سهولت می‌توان از مسیر آب‌های آزاد توسط کشتی باری از بندری به بندری دیگر حمل نمود.
  • عموما بارهای دریایی با کانتینر ۲۰ فوت و یا کانتینر ۴۰ فوت حمل میشود.
  • چون نرخ کرایه را شرکت های حمل و نقل تعیین می کنند و تقریبا نرخ ثابتی است که همه خواه ناخواه، ملزم به رعایت آن هستند.
  • یافتن یک کانتینر مناسب، بسته به نوع محموله، امری ضروری در تجارت و حمل و نقل…
  • در این مطلب وبلاگ شرکت حمل و نقل بین‌المللی ستاره آبی دریا با مزایای حمل و نقل دریایی آشنا شدیم.
لازم ذکر است که در طول حمل ترکیبی واحد بارگیری معمولا کانتینر است که بین حالت‌های مختلف حمل و نقل جا‌به‌جا می‌شود. کرایه هزینه کانتینر به عوامل متعددی از جمله نوع محموله، نوع و اندازه کانتینر و … بستگی دارد، که باید با جزئیات بیشتر استعلام قیمت گرفته شود. هزینه کانتینر 40 فوت تفاوت زیادی با هزینه کانتینر 20 فوتی ندارد، با این حال تمام شرایطی را که گفته شد باید هنگام خرید یا کرایه کانتینر در نظر گرفت.

روش چارترینگ برای کالاهایی که شامل دسته بندی نمی‌باشند و بسیار حجیم هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد. دلایل استفاده از این روش این است که بعضی از بندر ها توانایی پهلو گیری کشتی های حجیم و بزرگ را ندارند و یا کشور مبدا مانند ایران تحریم است و نمیتواند به صورت مستقیم بار را به سمت مقصد بارگیری کند. بیشترین کانتینرهای مورد استفاده در حمل بار دریایی عموما 20 و 40 فوتی هستند. ابعاد تقریبی یک کانتینر 20 فوتی عبارت است از 6 متر طول و 2.30 ارتفاع و 2.30 عرض. اگر حجم بار به اندازه‌ای باشد که نیاز به یک کانتینر کامل داشته باشد، شیوه حمل به شکل FCL است.

تاریخچه حمل و نقل چندوجهی

حمل و نقل دریایی چیست؟ انواع حمل و نقل دریایی نوین تجارت محترم | transemartlogistics حجم و وزن بار مورد نظر چقدر است؟ اگر بار شما فله یا باری با وزن متوسط است قیمتی متفاوت از بار بسته بندی با حجم بالا دارد.امکان دارد تنها نیازمند یک کانتینر باری باشید یا برا عکس یک کشتی بزرگ. در حال حاضر ترکیب حمل و نقل که تحت عنوان حمل ترکیبی ( حمل و نقل چندوجهی) شناخته می‌شود، یکی از مرسوم‌ترین روش‌های حمل و نقل بین المللی می‌باشد. استفاده از کانیترها شرایط را برای انتقال محموله از یک روش حمل به روش های دیگر حمل و نقل فراهم نمود، ضمن آنکه کانتینر ابزاری را فـراهم کرد که به وسیله آن می‌توان محموله را به وسیله همه شیوههای حمل جا به جـا نمـود. برای مشاوره در زمینه حمل دریایی کالا و انجام تشریفات ترخیص کالا از گمرک مانند ثبت سفارش کالا می توانید به شرکت های معتبر بازرگانی مانند طاها فیدار خلیج فارسمراجعه و برای کلیه امور فوق راهنمایی و مشورت بخواهید. بارنامه دریایی که در اصطلاح BL نامیده می شود و توسط کشتیرانی صادر می شود، سندی است که مشخصات کالا در آن درج می شود. BL زمانی صادر می شود که کالای شما توسط یک شرکت کشتیرانی از یک نقطه به نقطه دیگری حمل می شود.

کاربرد و‌ خدمات حمل با کشتی