تلگرام مارکتینگ چیست؛ راهنمای جامع بازاریابی در تلگرام

البته یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که بسیاری از ،ب‌وکارها برای تبلیغات آنلاین با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، در دسترس نبودن اینترنت برای برخی افراد جامعه است. ازاین‌رو، برخی ،ب‌وکارها باید برای جذب آن‌ها از راهکار دیگری به نام بازاریابی پیامکی استفاده کنند. بازاریابی پیامکی امکان ارسال پیام، به کلیه مخاطبان را فراهم می‌کند و استفاده از پنل‌های اس ام اس ارائه‌شده توسط برخی از شرکت‌های ایر،، به‌منظور پیاده‌سازی این روش، گزینه من،ی برای بسیاری از ،ب‌وکارها خواهد بود. به‌علاوه، ازآنجایی‌که اغلب دانش آموزان به اینترنت دسترسی ندارند، ،ب‌وکارها باید تبلیغات خود را همراه با متن تبلیغات برای جذب دانش آموز من، ارسال کنند تا نتایج مطلوبی از فعالیت‌های بازاریابی خود بگیرند.

با کمک گروه‌های تلگرامی، ،ب‌وکارها علاوه‌بر تلفن اینترنتی، کانال ارتباطی دیگری در اختیار دارند تا در صورت نیاز سریعا به مشکلات مشتریان رسیدگی کنند یا به سوالات آن‌ها پاسخ دهند. این امکان که بیشتر با ،وان ارائه خدمات پشتیب، شبانه‌روزی شناخته می‌شود، بسیار در جلب رضایت مشتریان نقش دارد.

در دسترس نبودن اینترنت برای همه؛ چالش ،ب‌وکارها برای بازاریابی در تلگرام

استفاده از بهترین ابزارهای تعاملی برای کمک به بازاریابی موفق ،ب‌وکارها

از جمله مهم‌ترین مزایای بازاریابی در تلگرام می‌توان به مواردی همچون برقراری تعامل موثر با مخاطبان، امکان ایجاد گروه‌هایی متن، با طیف خاصی از مخاطبان، پشتیب، شبانه‌روزی (پشتیب، ۲۴/۷) و نوشتن توضیحات کامل از خدمات در ،مت بیو (BIO) به‌منظور آشنایی بیشتر کاربران با ماهیت ،ب‌وکارها اشاره کرد. از طریق امکان ایجاد گروه، ،ب‌وکارها قادر خواهند بود تا گروهی را به طیف خاصی از مشتریان براساس علاقمندی‌های آن‌ها اختصاص دهند. همچنین قابلیت‌های بخش گفتگو تلگرام مانند ارسال ایموجی یا تصاویر متحرک (Gif) همراه با پیام‌های متنی، مزیت بزرگی برای بسیاری از ،ب‌وکارها به‌منظور برقراری تعامل موثر با مخاطبان خواهد بود.

تلگرام مارکتینگ به م،ی استفاده از تلگرام و کمک گرفتن از امکانات آن برای دستیابی به برخی از اه، بازاریابی مانند جذب یا ترغیب مشتریان است. همچنین تلگرام به‌،وان یک ابزار قدرتمند امکان دسترسی به جامعه بزرگی از کاربران را فراهم می‌کند که بخشی از آن‌ها مخاطبان واقعی بسیاری از ،ب‌وکار هستند؛ بنابراین اگر ،ب‌وکاری می‌خواهد افزایش چشمگیری در تعداد مشتریان خود مشاهده کند، باید از این ابزار کمک بگیرد.

همچنین اگر تعداد شماره تماس‌های فراو، در دستگاه ثبت شماره مشتری از مشتریانتان ثبت شده باشد، ارسال پیام به همه آن‌ها به‌صورت دستی کار چندان عاقلانه‌ای نخواهد بود. ولی اگر از چت‌بات‌ها کمک بگیرید هم در زمان صرفه‌جویی می‌کنید و هم به تعداد بیشتری از مشتریان پیام خود را ارسال کرده‌اید. ضمنا چت‌بات‌ها امکان ارسال پاسخ سریع به برخی از سوالات متداول را برای ،ب‌وکارها فراهم می‌کنند تا با رسیدگی به امور مشتریان در کوتاه‌ترین زمان ممکن، در جلب رضایت آن‌ها موفق شوند.

تلگرام ماهانه بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال دارد که این موضوع فرصت من،ی برای ،ب‌وکار به‌منظور جذب و ترغیب مشتریان جدید است. همچنین قابلیت‌های فراوان تلگرام این امکان را برای ،ب‌وکارهای مختلف فراهم می‌کند تا تبلیغات خود را مستقیما در معرض دید مخاطبان هدف قرار دهند و از این طریق شانس بیشتری برای جذب مشتری داشته باشند. به‌ همین دلیل ابتدا در این مقاله، به سوال مهم تلگرام مارکتینگ چیست، پاسخ خواهیم داد و سپس توضیحاتی در مورد مزایا و چگونگی بازاریابی موفق با تلگرام ارائه می‌دهیم تا ،ب‌وکارها با کمک این ابزار گام موثری در راستای جذب مشتریان جدید بردارند.

تلگرام مارکتینگ چیست و اهمیت آن برای ،ب‌وکارها

نقش مهم استفاده از بهترین روش‌های تبلیغاتی در موفقیت در تلگرام مارکتینگ

چالش‌ها و موانع پیش روی ،ب‌وکارها برای بازاریابی در تلگرام

همچنین استفاده از سرویس‌های پیامکی که توسط برخی شرکت‌های ایر، ارائه می‌شوند، روش جایگزین من،ی برای ،ب‌وکارها خواهد بود؛ چون با کمک این سرویس‌ها، ،ب‌وکارها قادر خواهند بود تا با پرداخت هزینه‌ای اندک بابت تعرفه سرویس پیامک، از امکانات فراو، برای ارسال پیام انبوه به مشتریان بهره‌مند شوند.

در این مقاله با بررسی جنبه‌های مختلف تلگرام مارکتینگ به قابلیت‌های این پیام‌رسان برای کمک به ،ب‌وکارها به‌منظور دستیابی به اه، بازاریابی‌شان آشنا شدیم. از‌آنجایی‌که استفاده از کلیه امکانات تلگرام در کشورمان با محدودیت‌هایی همراه است، استفاده از سرویس‌هایی مانند پنل اس ام اس و نرم‌افزار ارسال پیام انبوه شرکت فراز را توصیه می‌کنیم. همچنین امکانات فراوان این ابزارها به ،ب‌وکارها کمک می‌کنند تا در مسیر رسیدن به هدف جذب مشتری با چالش‌های کم‌تری مواجه شوند.


منبع: https://farazsms.com/what-is-telegram-marketing/

در ادامه در مورد استفاده از قابلیت‌های تلگرام برای بازاریابی موفق با استفاده از آن توضیحاتی ارائه می‌دهیم تا صاحبان ،ب‌وکارها با کمک هریک از این قابلیت‌ها، نتایج مطلوبی از فعالیت‌های بازاریابی خود بگیرند و افزایش چشمگیری در تعداد مشتریان مشاهده کنند.

کمک گرفتن از قابلیت‌ چت‌بات‌ها برای بازاریابی موفق در تلگرام

اگر صاحب ،ب‌وکاری هستید که روزانه با مشتریان بسیاری سروکار دارید، رسیدگی به کلیه امور آن‌ها مانند رفع مشکلات یا پاسخ دادن به سوالات، کار بسیار دشواری خواهد بود؛ اما چت‌بات‌های (ربات‌های گفتگو) تلگرام داخل گروه‌های تلگرامی ،ب‌وکارها مانند یک پشتیبان عمل می‌کنند که در زمان ارسال پیامی توسط مشتریان با ارسال پیام من، به آن‌ها پاسخ می‌دهند.

تعداد کاربران فعال تلگرام پیوسته درحال افزایش است و همچنان افراد بسیاری بنا به دلایل مختلفی به کاربر جدید این پیام‌رسان تبدیل می‌شوند. پس، تبلیغات در چنین بستری برای ،ب‌وکارهایی که به‌دنبال جذب مشتری هستند، راهکار موثری خواهد بود؛ زیرا با این کار تبلیغات حاوی اطلاعات مربوط به محصولات، خدمات و حتی فعالیت‌های آن‌ها توسط کاربران بیشتری دیده می‌شود. همچنین ،ب‌وکارها با تبلیغات در تلگرام، در مقایسه با سایر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام میزان بازدید بیشتری دریافت می‌کنند که این موضوع در جذب و ترغیب مشتریان جدید نقش مهمی ایفا می‌کند.

برقراری ارتباط و تعامل موثر با مشتریان مزیت مهم بازاریابی در تلگرام

چگونه تلگرام مارکتینگ موفقی داشته باشیم؟

ساخت یک کانال تلگرامی راهکاری موثر برای اطلاع‌رس، اخبار مربوط به برخی به‌روزرس، و تغییرات انجام شده در نرم‌افزارها یا اپلیکیشن‌ها است. البته از طریق کانال، ادمین‌ها فقط اجازه ارسال پیام دارند؛ بنابراین می‌توان گفت که کانال تلگرامی، بستر من،ی برای ،ب‌وکارها است تا اطلاعات مفید بیشتری در ارتباط با فعالیت، خدمات و محصولات خود در اختیار مشتریان قرار دهند و از این طریق، در آگاهی از برند موفق عمل کنند. همچنین کانال تلگرامی بستر من،ی برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی درگیرکننده است. البته حتما نمونه متن تبلیغاتی‌های بیشتری ببینید، تا متن تبلیغات را جذاب‌تر بنویسید.

علاوه‌بر امکان ایجاد گروه، تلگرام قابلیت‌های فراوان دیگری مانند ساخت کانال، استفاده از چت‌بات‌ها و بهترین روش‌های تبلیغاتی را در اختیار ،ب‌وکارها قرار می‌دهد تا از آن‌ها به‌منظور ترغیب و جذب مشتریان جدید استفاده کنند. همچنین ،ب‌وکارها از طریق ارسال انبوه پیام در تلگرام قادر خواهند بود تا با صرف هزینه‌ای اندک، همزمان به تعداد مخاطبان بیشتری پیام ارسال کنند و اخبار مهمی در ارتباط با ،ب‌وکار را به اطلاع آن‌ها برسانند.

درکنار استفاده از قابلیت‌های کانال‌های تلگرامی، چندی پیش تلگرام از آ،ین به‌روزرس، این پیام‌رسان رونمایی کرد که در این آپدیت، افراد برای بهره‌مندی از امکاناتی مانند استفاده از چت‌بات‌ها و ایجاد صفحه شروع سفارشی و ارسال پاسخ‌های اتوماتیک، توانایی تبدیل ، حساب‌های کاربری شخصی خود به حساب کاربری شرکتی را دارند. این تغییرات برای ،ب‌وکارهایی که به دنبال جذب مشتری و برقراری ارتباط موثر با آن‌ها هستند، بسیار مفید خواهند بود.

استفاده از بهترین شیوه‌های تبلیغاتی تلگرام برای افزایش تعامل و مشتری

مانند سایر پیام‌رسان‌ها، افراد هنگام کار استفاده از تلگرام با محدودیت‌هایی مواجه می‌شوند. برای مثال ،ب‌وکارها باید محتوای متنی با تعداد کاراکتر مشخصی ارسال کنند و از تعداد تصاویر مشخصی در پیام تبلیغاتی استفاده کنند؛ بنابراین باتوجه‌به محدودیت‌های تلگرام، استفاده از روش بازاریابی دیگری مانند ایمیل مارکتینگ را توصیه می‌کنیم؛ زیرا با کمک این روش بازاریابی ،ب‌وکارها مستقیما با مشتریان در ارتباط خواهند بود. با ایمیل مارکتینگ ،ب‌وکارها قادر خواهند بود تا روند فروش و برندینگ خود را بهبود دهند.

پاسخ به سوال مشتریان در کوتاه‌ترین زمان با استفاده از چت‌بات‌ها

نقش موثر ساخت و مدیریت کانال‌های تلگرامی در بازاریابی

در مورد اهمیت بازاریابی در تلگرام برای ،ب‌وکارها نیز باید به این موضوع اشاره کنیم که ،ب‌وکارها با کمک این ابزار قادر به استفاده از قابلیت‌های فراو، به‌منظور افزایش آگاهی از برند خود هستند. به‌علاوه، اگر ،ب‌وکارها درکنار قابلیت‌های تلگرام از یک اس ام اس پنل استفاده کنند، قادر به ارسال پیام‌هایی در مورد اخبار مربوط به فعالیت‌های خود خواهند بود؛ این موضوع نقش مهمی در افزایش آگاهی از برند آن‌ها ایفا می‌کند.

مزایای بازاریابی در تلگرام و دلایل استفاده از آن


دریافت پاسخ سوال تلگرام مارکتینگ چیست و درک اهمیت آن
راهنمای مطالعه