چای سیاه چه خواصی دارد؟ 11 خاصیت شگفت انگیز چای برای بدن | OkChay

این پلی‌فنول‌ها ممکن است از رشد سایر باکتری‌های مضر در روده هم جلوگیری کنند. چای سیاه ممکن است به درمان زخم معده کمک کند و به‌طور بالقوه احتمال ابتلا به سرطان‌های مختلف مثل سرطان‌های روده‌ی بزرگ (کولورکتال) و معده کمک کند. بیشتر خواص چای سیاه به وجود آنتی‌اکسیدان‌های مختلف در آن برمی‌گردند.

فواید چای ماسالا

چای سیاه چه خواصی دارد؟ 11 خاصیت شگفت انگیز چای برای بدن | OkChay

برخی از مطالعات نشان داده‌اند که مصرف چای سیاه به کاهش کلسترول LDL کمک می‌کند. بر اساس نتایج یک مطالعه تصادفی نوشیدن ۵ وعده چای سیاه در روز، کلسترول LDL را تا ۱۱ درصد در افرادی که سطح کلسترولشان بالا است، کاهش می‌دهد. بر اساس نتایج مطالعه‌ی انجام شده در دانشگاه لندن، چای می‌تواند میزان هورمون‌های استرس در بدن را کاهش دهد و عصب‌ها را ریلکس کند. زمانی که استرس دارید، به جای مصرف خوراکی‌های ناسالم، چرب و شیرین یا استعمال دخانیات یک فنجان چای سیاه بنوشید‌.

خواص چای برای تنظیم قند خون

در این مقاله ۱۰ فایده مهم چای سیاه که با مطالعات زیادی به اثبات رسیده است را برای شما آورده‌ایم. چای سیاه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است و تقریبا ۸۰ درصد از افراد سراسر دنیا در میان وعده شان چای سیاه می‌نوشند. همچنین باعث بهبود گردش خون می‌شود، به پایین آوردن فشار خون کمک می‌کند و از علائم آسم می‌کاهد. چای سیاه به دلیل خاصیت ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی که دارد یکی از محبوب‌ترین چای‌ها و شناخته شده‌ترین چای‌ها است. چای سیاه یکی از بهترین نوشیدنی ها پر مصرف دنیا می باشد که در ایران بسیار پر طرفدار است.

  • چای سیاه به عنوان یک پلی فنول باعث می شود تا آنتی اکسیدان های موجود در آن با مواد شیمیایی بدن مبارزه کند.
  • کافئین می‌تواند لیپولیز را که عمل تخریب چربی‌های ذخیره شده و متابولیزه کردن آن‌ها است را تسریع کند.
  • از چای سیاه دو رنگ می‌توان به عنوان درمان یبوست استفاده کرد.
  • اکسید شدن یا سوختن به ترکیب اکسیژن با هر مواد دیگر گفته می‌شود.
مجله کوروش محتواهای جامع و به روزی از آموزش های آشپزی، سبک زندگی، سلامت، فیلم و سریال و علم و تکنولوژی به شما چایی مخصوص خواستگاری ارائه می دهد. خانواده ایرانی روزانه می تواند به جدیدترین محتواها از معتبرترین منابع دنیا دسترسی داشته باشد. ، کلسترول بالا، سطح تری گلیسیرید بالا و چاقی کمک می‌کند. آنتی اکسیدان ها باشد ، اما همچنین می تواند توانایی بدن در جذب آهن را کاهش دهد. Theanine موجود در چای می تواند به شما در آرامش و تمرکز بهتر کمک کند.