رنگ مناسب برای مطب ، آن چه طراحان باید راجع به رنگ مطب بدانند!

در آنها تعدادی مبل و میز و چند عنصر تزئینی ساده مثل گلدان یا عروسک برای بازی کردن بچهها وجود داشت. به همین جهت است که برای ارائه یک طراحی داخلی در مطب دندانپزشکی رنگ آمیزی و استفاده از رنگ های با روح ، می تواند تاثیر به سزایی بگذارد. اما پس چرا رنگ قهوه ای برای کلینیک روانشناسی توصیه میشود؟ دستگاه های تهویه مطبوع بهداشت و آسودگی بیشتر را برای بیماران به ارمغان خواهد آورد. رنگ برای آنها بیشتر تاثیر آرامشبخشی دارد. اغلب زنانی که به این مراکز مراجعه می کنند مضطرب، نگران و پر تتنش هستند؛ بنابراین می توانیم با انتخاب رنگ بندی مناسب از این میزان استرس کاست و حس امنیت و آرامش را القا کرد.

نوع اول برای بخشی تعبیه میشود که دندانپزشک مشغول کار بر روی دندان و دهان مراجعین است و هدف از نورپردازی ایجاد روشنایی کافی برای کار کردن پزشک است. آخرین باری که برای بهداشت دهان و دندان خود به یک دندانپزشکی مراجعه کردید، چه تصویری از آنجا در ذهنتان به جا مانده است؟ رعایت این اصل، هم باعث آرامش خاطر آنها میشود و هم اینکه گذشت زمان خیلی احساس نمیشود و این مساله برای کسی که درد دندان را تحمل میکند بسیار خوب است. اگر مطب دندانپزشکی ویژه اطفال دارید به خوبی میدانید که برخورد با آنها کمی دشوار است بخصوص اگر صحبت از درد دندان باشد. در طراحی دندانپزشکی سالن انتظار به دو بخش تقسیم شده: یک بخش به دندانپزشکی عمومی، و بخش دیگر مربوط به ایمپلنت دندان اختصاص دارد. 2. تقسیم کردن فضای داخلی به بخشهای مجزا با استفاده از پارتیشنهای کوتاه، ابزار و وسایل مختلف. مالک پروژه خواهان دو میز پذیرش با دو ورودی بود که بدون از بین بردن حس فضای دلباز ، به طور مجزا به کار خود ادامه دهند.

رنگ برای آنها بیشتر تاثیر آرامشبخشی دارد.

گستردگی و تنوع خدمات در میزان درآمد کلینیک های زیبایی بسیار تاثیر گذار است. در طراحی مطب پزشک لازم است یک سری از نکات رعایت شود تا هم موجبات راحتی مراجعان فراهم شود و هم کادر پزشکی بتوانند به خوبی وظایف خود را انجام دهند. به همین جهت مهم ترین چیزی که در استاندارد اولیهای که در طراحی داخلی مطب دندانپزشکی باید رعایت شود. قبل از هر چیزی باید به این موضوع اشاره کنیم که در این کار، اصل بر آرامش مراجعهکنندگان است و هر قدر که شما به عنوان طراح داخلی بتوانید آرامش بیشتری به آنها القا کنید، موفقیت بیشتری کسب کردهاید. زیرا اولین چیزی است که توجه مراجعهکننده را در هنگام ورود جذب میکند. بهتر است در اتاق انتظار کمی وسایل سرگرم کننده مانند کتاب، مجله و …

دکوراسیون داخلی مطب متخصص زنان

بژ: رنگ های خنثی مانند بژ، ملایم و آرامش بخش هستند و در کنار رنگ های دیگر به خوبی قرار می گیرند و استرس و تشویش را کاهش می دهند. با توجه به این خاصیت رنگ بسیار واضح است که به رنگهایی نیاز داریم که آرامش خاطر را در مراجعین ایجاد میکنند مثل: سبز، آبی کم رنگ، فیروزهای، صورتی و بنفش و … را انجام داده و بعد از دریافت نتیجه ی آن ، آن را به پزشک مربوطه تحویل دهند ، در این صورت پزشک می تواند با دید بازتری به معاینه ی بیمار بپردازد .

شما می توانید حتی از پارتیشن بندي براي جدا کردن این فضاها از یکدیگر استفاده کنید. هنگام طراحی مطب دکتر می توانید از تابلو های گوناگون استفاده کنید تا از یک نواخت شدن فضه جلوگیری شود. در این خصوص اگر قصد دارید مطب خود را با طراحی داخلی زیباتر کنید می توانید از خدمات طراحی دکوراسیون مطب های پزشکی شرکت ما استفاده کنید. مهمترین موردی که ما برای طراحی و اجرای دکوراسیون های مربوط به مطب پزشکان به دنبال آن هستیم این است که در ابتدا به آنچه که کارفرما (شما پزشک محترم) فکر می کند برسیم. اگر شما تا اینجای مطب به شناخت اثرات روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون داخلی علاقه مند شدید به شما توصیه میکنیم به مقالات زیر سر بزنید. در روانشناسی رنگ ها ، رنگ های آبی و سبز علاوه بر آرامبخش بودن ، احساس شادی و جذابیت را نیز القا میکنند.رنگ زرد و طیف رنگی آن برای کودکان مناسب می باشد.

طراحی نورپردازی یکی از مهم ترین موارد در طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکی است. گاهی اوقات نورپردازی میتواند در صورت کیفیت طراحی و اجرا به عنوان تنها عنصر یا اصلیتـرین عنصر طراحی دکوراسیون در نظر گرفته شود. ضمن اینکه ابزارهای نورپردازی علاوه بر تامین نور محیط، کاربرد تزئینی هم دارند. کاربرد این نور، همینطور که از اسمش هم پیدا است تامین روشنایی مورد نیاز برای انجام کاری به خصوص است. طبیعتا هیچ جایی به اندازه منزل افراد برای آنها آرامش بخش نیست و اگر بتوانید تا جای ممکن مطب را شبیه منزل آنها طراحی کنید، در این کار موفق عمل کردهاید. در ادامه به بررسی نکات لازم خواهیم پرداخت. اگر شما نیز برای طراحی اصولی و درست یک مطب دندانپزشکی به دنبال نکات آموزشی و ایدههای جدید هستید، با خواندن این مقاله به نتایج خوبی دست خواهید یافت.

مطالعات نشان می دهد که افراد زیادی به دلیل ترس و اضطراب از مراجعه به دندانپزشک اجتناب می کنند. دکوراسیون مطب پزشکان نوعی سرگرمی و کار خلاقانه است که نیاز به صرف هزینه زیادی هم ندارد. است. در هر یک از این موارد با توجه به مراجعین و خدماتی که ارائه می شود، باید قوانین و اصولی در طراحی دکوراسیون داخلی رعایت شود. ممکن است. شما نیز در راستای طراحی مطب خود نیاز به آگاهی داشته باشید و بخواهید از این جهت محیطی منحصر به فرد برای مطب خود ایجاد کنید. فضای تخصصی و درمانی نیز شامل اتاق معاینه، اتاق مربوط به انجام کارهای درمانی مانند لیزر و غیره، آزمایشگاه و دیگر مکانها که باتوجه به نوع فعالیت کلینیک و دکتر مربوطه تعیین میشود.

اما در محیطی که موضوع مقاله ما قرار دارد، بهتر است رنگهایی در کنار یکدیگر قرار بگیرند که در یک طیف قرار دارند. به عنوان مثلا اگر كسی در اعماق اقیانوس ها گیر افتاده باشد و تا مرز غرق شدن پیش رفته باشد، به احتمال زیاد آبی به عنوان رنگ آرامبخشی برای او به شمار نمی رود. رنگ و بافت دیوارها یکی دیگر از مواردی هستند که باید در انتخاب آن دقت داشته باشید. ۲- دیگر پارامتر مهم در کلینیک های روانشناسی طراحی داخلی آن است. نور مطب باید در حدی باشد تا پزشک بتواند با دقت زیاد، فعالیت های خود را انجام دهد و نور کافی برای انجام فعالیت خود را داشته باشد. البته در رابطه با رنگ در پنجره و درها باید دقت لازم را داشته باشید. اول باید به این نکته دقت کنید که به چه رنگ هایی علاقمند هستید و آیا فکر می کنید ضروری باشد که برای طراحی داخلی فضای مطب دندانپزشکی از رنگ هایی نسبتا ملایم جهت دیوارها و unit استفاده نمایید یا رنگ هایی که اثر بخشی بیشتری دارند و از این جهت می توانند روحیه بیماران و شما را شاد کنند؟

طراحی داخلی در مطب

در ادامه برخی نکات مهم در طراحی دکوراسیون کلینیک داندانپزشکی را همراه با نمونه کارهای مربوط ارائه میدهیم. شما در طراحی داخلی مطب باید به دنبال ایدههای خلاقانه، موثر و طراحی داخلی با قیمت معقول و مناسب باشید، در ادامه این مقاله برخی نکات کاربردی مهم به شما ارائه میشود که میتواند به شما در ایجاد یک طوفان ذهنی و فکر بکر و در نهایت، آغاز یک روند طراحی منحصر به فرد پزشکی کمک کند. به دلیل این که طراحی عموماً بسته به محیطی است که قرار است، به عنوان مطب ارائه خدمات داشته باشد. اما بهتر است این رنگ را در کنار زرد یا تارنجی قرار ندهید چون چنین ترکیبهایی باعث حواس پرتی، عدم تمرکز و البته از بین رفتن آرامش میشوند. برای همان سالنی که تم آبی رنگ دارد، نورپردازی تم سبز یا فیروزهای و یا حتی سبز گزینه مناسبی میباشد.

معماری داخلی مطب پزشکی

همچنین استرس و ترس بسیاری از مراجعین و توجه به کنترل این موضوع، از دیگر مواردی است که باید در طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک به آن توجه شود. به این منظور و در جهت نیل به همه ی این جنبه ها می توان از گروه معماری بام به عنوان بهترین گروه طراحی داخلی مطب روانشناسی نام برد تا رضایت مطلوب شما دکوراسیون داخلی مطب روانشناسی را فراهم آورد. بازسازی و طراحی کلینیک داندانپزشکی نیاز به توجه به دو جنبه تجاری و پزشکی دارد. چنان چه در رابطه با دکوراسیون و طراحی داخلی مطب روانشناسی احتیاج به مشاوره پیدا کردید و هم چنین اگر دارای مطبی هستید و می خواهید کار بازسازی دکوراسیون و طراحی داخلیش را انجام دهید، می توانید به گروه معماری بام که بهترین گزینه در این زمینه می باشد، اعتماد کنید. در هر صورت، پس از این که توجه شما را به بعضی جزئیات جلب کردیم قصد داریم تا نکات موثر و مهم را در ادامه به بحث بگذاریم.

طراحی داخلی مطب مدرن

وسایلی مثل لوستر یا لامپهای تزئینی که در گوشه و کنار مطب قرار میگیرند بخشی از زیبایی و جذابیت طراحی داخلی مطب دندانپزشکی را بر عهده دارند. از لامپهای رنگی استفاده شده بود؟ ترکیبهای رنگی متضاد بدترین انتخاب برای چنین جایی هستند. از نظر روانی در نخستین مراجعه ی یک فرد بیمار به مطب روانشناس فاکتورهای گوناگونی از محیط پیرامون بر روی حس اعتماد به نفس فرد تاثیر می گذارد و در واقع باید به صورتی باشد که موجب به وجود آمدن رغبت در شخص بیمار برای برگشت و ادامه درمان گردد. زیرا مراجعه کنندگان به این مطب ها معمولا زنان بارداری هستند که دارای استرس و هیجان های مربوط به این دوران می باشند. تصاویر و برچسب های مخصوص کودکان یا انواع ابزار نمایشی برای این کار مناسب است. اگر اتاق مطب شما در طبقه همکف و مجاور حیاط است میتوانید از شیشههای قوی استفاده کنید و در باغچه روبهروی این پنجرههای قدی، انواع و اقسام گیاهان سبز و گلها را بکارید.

طراحی داخلی کلینیک درمانی دلیل این اهمیت به اثرگذاری روانی رنگها مربوط میشود. شاید کمتر دیده باشید که کلینیکها از رنگها خاص و متفاوت در طراحی استفاده کنند. شاید اگر قصد داشتیم برای یک بنگاه معاملاتی یا دفتر بازرگانی طراحی داخلی انجام دهیم، تضادهای رنگی آن هم بین رنگهای تند مثل قرمز و آبی پر رنگ حتی جذاب هم میبود. طراحی مطب ، طراحی کلینیک، نیز خارج از این رقابت نیستند.تاکنون با خود اندیشیده اید که چرا در بعضی از مطب های پزشکی یا در بعضی از کلینیک های پزشکی فضاها مطابق انتظار همیشگی شما نیست چرا در طراحی مطب و کلینیک از مواردی ماندد آکواریوم، رنگ های شاد، وسایل بازی کودکان، سیستم روشنایی و نورپردازی خلاقانه، محیط جذاب و صمیمانه، مجلات و روزنامه های جالب توجه، خدمات پذیرایی متفاوت، نصب تابلوها و پوسترهای نقاشی، گل و گیاه و … سیستم های تهویه ی مناسب نیز از دیگر مواردی می باشند که برای فضای درمانی حتما باید استفاده شوند .

همچنین، توصیه میشود که برای تناسب رنگی بین سقف و کف هم فکری بکنید. مبلمانی را هم که قرار است، در مطب از آن استفاده کنید، سعی کنید، برای انتخاب آن گزینه ی راحتی را حتما اعمال کنید. تاکنون محققان نتوانستند یک روند منسجم با دسته بندی واکنش اغلب افراد در رابطه با رنگ های متفاوت در نظر داشته باشند و در این رابطه اعتقاد دارند که هر فردی ممکن است. جزئیات طراحی شده خاص این پروژه مانند آبریز سینک به مثابه عناصر میکرویی است که در هماهنگی با عناصر ماکرو چون روشویی و پوسته اصلی طراحی گردیده و بخش های کوچکتر و ناهمگون با سایر قسمت ها را از نظر پنهان می دارد. در فضاهایی که متراژ پایینی دارند، نیاز است که مطب دندانپزشکی به سه قسمت اصلی تفکیک شود.

در طراحی داخلی مطب شما باید برخی نکات را رعایت فرمایید تا ضمن داشتن بالاترین کارایی فضایی آرامش بخش نیز برای شما و مراجعه کنندگان به همراه داشته باشد. معمولا مراجعه کنندگان به این دو کلینیک دوست ندارند که دیگران متوجه مشکل آن ها بشود و به همین دلیل گفتگوی میان بیمار و روانشناس باید کاملا محرمانه باشد. و در آخر باید به مهمترین تجهیزاتی که در این نوع مطبها وجود دارند اشاره کنیم. سرگرمی به بخشی مهم در دندانپزشکی های مدرن تبدیل شده است.

اصول طراحی داخلی مطب دندانپزشکی

ایجاد دکوراسیون صحیح سبب ایجاد آرامش بیشتر برای بیمار میگردد. از جمله مزیت های این سبک دکوراسیون برای فضای درمانی این است که خلوتی آن باعث آرامش بیشتر بیماران شده و حواس آن ها را پرت نکرده و با از بین تمرکز آن ها باعث استرس و عصبانیتشان نمی شود . 2. تا جای ممکن از شلوغ کردن اتاق دندانپزشک پرهیز شود و هرچه سادهتر و خلوتتر به نظر برسد هم تمرکز پزشک بیشتر خواهد شد و هم آرامش خاطر مراجعه کننده تقویت میشود.