راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ

یکی از تولیداتِ کمپانی ایسر که به شدت توانسته بازار را قبضه کند، لپ تاپ ایسر Aspire 7 به رغم ظاهر کلاسیک و در عین حال زیبایی که دارد و همچنین سخت افزار خارق العاده ای که ایسر برای آن تدارک دیده است هوش از سر علاقه مندان به تکنولوژی میبرد. این لپ تاپ به واسطه ی پردازنده ی مرکزی قدرتمندِ Intel Core i7 7500U که قادر است با سرعتی معادل 2.7 گیگاهرتز اطلاعاتِ شما را پردازش کند و همچنین 8 گیگابایت رَم که فضایی کافی برای پردازنده مرکزی به حساب می آید قادر است بازدهی خارق العاده ای را برای کاربرانش به همراه آورد.

البته ممکن است دوست داشته باشید که دیگر لپ تاپها در این زمینه را نیز بررسی کنید و سپس به خرید اقدام نمایید که برای این منظور پیشنهاد میکنیم که به سایت گام اول خرید مراجعه کنید. البته اگر بودجهتان تا 60 میلیون تومان است به راحتی میتوانید از این لپ تاپ استفاده کنید. لنوو برای بهره بردن از تمامِ قدرتِ پردازشی این لپ تاپ میان رده آن را به یک حافظه ی رَم 4 گیگابایتی از نوعِ DDR4 مجهز کرده است، بهره بردن از این حافظه ی رَم شاید برای کسانی که میخواهند از لپ تاپ خود استفاده ی تخصصی یا گیمینگ داشته باشند ناچیز باشد امّا خیالِ کسانی که در کار های اداری و یا روزمره به لپ تاپ نیاز دارند را آسوده میسازد. لپ تاپ ایسر Aspire A114-32 یکی دیگر از گزینه های مقرون به صرفه این شرکت است که برای کاربری و استفاده های معمولی به خوبی پاسخ گوی نیاز های شما می باشد.

Asus ROG Strix G15 Advanced Edition یک لپ تاپ تمام AMD است که عملکرد سریع CPU و GPU را با قیمت مناسب ارائه میدهد. لپ تاپ الین ور مدل Area-51m یکی از قدرتمندترین لپ تاپهای گیمینگ است که به خاطر داشتن ساختار سخت افزاری قوی، عملکرد بالایی از خود نشان میدهد. لپ تاپ لنوو V330 یکی از سری لپ تاپ های اداری و مهندسی است که قدرتِ سخت افزاری بالاتری نسبت به دیگر مدل ها به آن اعطا شده است و طبیعتاً برای کاربری های سنگین تری طراحی شده اند. هر چه کارت گرافیک بالاتری داشته باشید.در بازی ها قطعاً سرعت کارکرد کارت گرافیکی شما بالاتر رفته و اثرات گرافیکی فوق العاده در اختیارتان خواهد بود.

بهترین لپ تاپ گیمینگ

گفتنی است که از مزیتهای استفاده از این مجموعه میتوان به قیمت فوق العاده بصرفه لپ تاپها و همچنین ارائه مشاوره برای خرید بهتر اشاره کرد. در واقع اگر تا سقف 80 میلیون تومان بودجه برای خرید یک لپ تاپ گیمینگ کنار گذاشتهاید؛ شاید بهتر باشد به بررسی ویژگیهای این لپ تاپ قدرتمند بپردازید. این نکات تجربی بوده و بهتر است رعایت شوند. قبل از انتخاب یک لپ تاپ گیمینگ، حتماً نکات مهم در مورد نحوه انتخاب لپ تاپ مناسب را بخوانید.

لپ تاپ گیمینگ

پردازنده ی گرافیکی این محصول را شرکتِ خوش نامِ AMD با یک چیپست Radeon R5 M530 با ظرفیت اختصاصی 2 گیگابایت تشکیل داده است که خوشبختانه بازدهی خارق العاده ای برای کاربرانش به ارمغان می آورد. ایسوس برای این لپ تاپ 4 گیگابایت حافظه ی رَم قرار داده است که با توجه به پردازنده ی آن میزانِ قابل توجهی است، 500 گیگابایت حافظه ی ذخیره سازی برای این لپ تاپ کافی است امّا چنانچه میخواهید فیلم های خود را آرشیو کنید پیشنهاد ما خریدِ یک هارد اکسترنال به همراه این محصول است تا نیاز های شما عزیزان را تمام و کمال پاسخگو باشد. به این دسته از عزیزان هم پیشنهاد میشود در صورت توان خرید یک PC قدرتمند را اولویت قرار دهند، اما اگر خرید لپ تاپ را ترجیح میدهید پیشنهاد ما خرید یک لپ تاپ گیمینگ قدرتمند با قیمتی در حدود 35 میلیون تومان و بالاتر است. واحد پردازشی این لپ تاپ ارزان قیمت را یک پردازنده ی Intel HD Graphics 500 Share به صورت On Board پشتیبانی میکند.

همچنین رزولوشن بالا صفحه نمایش 13.3 اینچی این محصول برای کسانی که به صورت مداوم از لپ تاپ استفاده می کنند یک گزینه عالی است. استفاده از این لپتاپها به جای نمونه معمولی مزایای بسیار زیادی دارد. Ideapad 520-C یکی از بهترین نمونه ها در میان لپ تاپ های لنوو است که به همراه چیپست گرافیکی Geforce MX150 با 4 گیگابایت فضای اختصاصی در اختیار کاربران قرار میگیرد. سری Alienware گزینههای انتخابی زیادی را برای نمایشگر در اختیار شما قرار خواهد داد و با داشتن سخت افزاری بسیار قوی باعث میشود حداکثر استفاده را از نمایشگر 17 اینچی ببرید. حافظه رم این لپ تاپ از 16 گیگابایت تا 32 گیگابایت موجود است و در بخش حافظه داخلی نیز شاهد استفاده از ظرفیتهای مختلف حافظه SSD هستیم. اگرچه در ابتدای این مقاله لینک هایی به راهنمای خرید خود ارائه کردیم، اما می توانید از دسته راهنمای خرید لپ تاپ ما نیز استفاده کنید و بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ۳۰ میلیون

گیمرها اسپیکر، کیبورد و باتری آن را باکیفیت و خوب توصیف کردهاند. ایسوس X543MA یکی از لپ تاپ های باکیفیت این شرکت نام آور است که به زیبایی تمام ساخته شده است. لپ تاپ Asus X543MA برای بهره وری و سرگرمی طراحی شده است. و از یک چیپست قدرتمندِ NVIDIA Geofrce MX920 با ظرفیتِ اختصاصی 2 گیگابایت بهره میبرد که در نوعِ خود برای یک لپ تاپ میان رده بی نظیر است. این لپ تاپ به پردازنده اینتل ۵ هسته ای با گرافیک آر تی ایکس ۳۰۵۰ و حافظه ۵۱۲ گیگابایتی پر سرعت مجهز است و از حافظه رم ۸ گیگابایت بهره می برد.

با اندکی هزینه بیشتر ، IdeaPad با پردازنده Core i5 با 8 گیگابایت رم و درایو حالت جامد 1 ترابایت نیز در دسترس است. در بعضی مواقع ممکن است باتری خراب باشد و تا درصد مشخصی خوب کار کند و بعد از آن یکدفعه شارژرش خالی شود؛ لذا برای اطمینان بیشتر از دو روش زیر نیز برای تست باتری لپتاپ دست دوم استفاده کنید. گرافیک لپ تاپ نیز از شرکت Nvidia در نظر گرفته شده است که مدل آن RTX3070 GDDR6 بوده و حافظهی اختصاصی این پردازنده در حد 8 گیگ است. حافظه رم در لپ تاپ ایسوس مدل G15 G512LW-BA در حد 32 گیگابایت بوده که نوع رم نیز از قابلیت DDR4 برخوردار است.

راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ

لپ تاپ لنوو IdeaPad 330 یک لپ تاپ با صفحه نمایش بزرگ است که از صفحه نمایش 15.6 اینچی باکیفیت، صفحه کلید راحت و قدرت کافی برای کار با بهره وری روزانه و حتی کمی بیشتر ارائه می دهد. بیشتر لپتاپهای گیمینگ با رزولوشن 1080p و رفرش ریت 60 هرتز عرضه میشوند که برای بسیاری از گیمرها کافی است. ضمناً در نظرداشته باشید که میزان شارژدهی این لپ تاپ حداکثر 3 ساعت و بسیار مناسب برای گیمینگ است. ضمناً گفتنی است که باتری این لپ تاپ 4 سلولی لیتیوم یونی 65 وات در ساعت است. این صفحهنمایش باکیفیت با نرخ به روز رسانی 60 هرتز، نمونهای ایدهآل برای گیمرها محسوب میشود که میتوان ساعتها بدون خستگی چشم به آن نگاه کرد.

بقیه مشخصات نیز ضعیف نیستند. پردازندهی این لپ تان از برند Intel و مدل Core i7 بوده و سری این پردازنده نیز راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ 11800H است. این لپ تاپ به پردازندهی AMD Ryzen 5 5500U با فرکانس بوست 4.0 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Radeon Vega 7 مجهز است و در نتیجه میتواند اکثر نیازهای روزمره و دانشجویی کاربران را به راحتی برطرف کند. اما اگر کمی بیشتر جست و جو کنید، میتوانید لپ تاپهای بازی را با قیمتی تقریبا مناسب با گرافیک Nvidia GeForce GTX یا AMD Radeon RX، همراه کیفیت ۱۰۸۰p و تنظیمات متوسط پیدا کنید.

بهترین لپ تاپ تا ۲۵ میلیون این سایت با دارا بودن لپ تاپهای مناسب بازی، شما عزیزان را در انتخاب هر چه بهتر لپ تاپ کمک خواهد کرد. هر چه از نظر نسل ساخت ، پردازنده بهتری روی لپ تاپ باشد، از نظر کیفی بیشتر به کارتان خواهد آمد. این واحد پردازشی فاقد حافظه ی مجزا است که نمایانگر عدم پشتیبانی آن از نرم افزار های گرافیکی است در نتیجه پیشنهاد میشود چنانچه میخواهید انتظاری فراتر از تماشای فیلم و وبگردی از لپ تاپ خود داشته باشید بیشتر هزینه کنید تا خیالتان از خریدی که میکنید راحت باشد.

بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۲

در مقاله راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ ما به شما معیار های بسیار مهمی را که باید در هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ به آنها توجه کنید و همچنین بهترین لپ تاپ های گیمینگ بر اساس هر بازه قیمتی معرفی کرده ایم.جدا از معیار های معرفی شده در بالا و همچنین در مقاله راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ، توجه کردن شما به نکات دیگری که معرفی میشوند نیز بی سود نیست. در میان لپ تاپ های میان رده استفاده از یک گرافیک 4 گیگابایتی مزیت بزرگی است امّا برای لنوو تمام ماجرا نیست! تنها ایرادی که به این لپ تاپ در رده ی میانه میتوان گرفت استفاده از پنل 14 اینچی صفحه نمایش است که ممکن است برای کاربران آزار دهنده باشد امّا کیفیتِ Full HD آن به خوبی آن را جبران کرده است تا تعداد پیکسل های این محصول در نمایشگری نسبتاً کوچکتر PPI بیشتری برای شما عزیزان به ارمغان آورد.

بهترین لپ تاپ تا ۴۰ میلیون

گرچه می توانید کلیپ های کوچک را با یک لپ تاپ ارزان قیمت اصلاح کنید ، اما آنها از پردازنده سریع ، گرافیک قوی یا صفحه نمایش با وضوح بالا برخوردار نیستند. از طرفی، وجود کانفیگهای مختلف لپتاپ که متاسفانه برخی از آنها تناسب خوبی با یکدیگر ندارند، میتواند به تجربه خرید لپتاپ گیمینگ آسیب جدی وارد کند. کمپانی لنوو از بدوِ ورود به عرصه ی تولیدِ لپ تاپ کارِ خود را با طراحی و ساختِ لپ تاپ های میان رده شروع کرد و تا حدی در این زمینه پیشرفت کرد که بیشترین فروش را در این عرصه به دست آورد. بنابراین وجود یک راهنمای خرید جامع و کامل برای کاربران یک نیاز بوده و ایسوس ایران به عنوان نماینده فروش محصولات ایسوس در ایران، برآن شدیم تا با تهیه این راهنما، کار را برای انتخاب درست و دقیق آسان تر کرده و کاربران را به درستی راهنمایی کنیم. همچنین گفتنی است که رم این لپ تاپ قابلیت ارتقا دارد و چنانچه نیاز به رم بیشتر داشتید؛ به راحتی میتوانید آن را دستخوش تغییرات کنید.

پردازنده ی گرافیکی مجزا برای این لپ تاپ در نظر گرفته نشده است و متاسفانه تنها واحد پردازشی در این زمینه یک پردازنده ی On Board از نوعِ Intel HD Graphics 400 Share است که برای کارهای گرافیکی کافی نیست امّا نیاز های روزمره و خانگی را به راحتی پاسخگو میباشد. در صورتی که به دنبال یک لپ تاپ هستید که با خودتان حمل کنید این لپ تاپ را به شما توصیه نمی کنیم چرا که یک لپ تاپ 17 اینچی که نزدیک به 7 پوند وزن دارد چندان برای حمل و نقل روزانه مناسب نیست. ابتدا باید بودجه خود را مشخص کنید، سپس انتخاب های خود را متناسب با آن بودجه ببینید و گزینه ایده آل را انتخاب کنید! این ویژگی دارای چهار حالت نمایش است: حالت عادی برای کارهای روزمره ایده آل است.

حافظه ی رَم تدارک دیده شده برای این لپ تاپ 4 گیگابایت از نوعِ DDR4 است که برای قدرت پردازشی ذکر شده فضای کار مناسبی به شمار میرود. طراحی ظاهری این لپ تاپ بسیار زیبا است و در رنگ آن از مشکی فانتوم استفاده شده که در گوشه کناری آن آرم لنوو به چشم میخورد. بخش بزرگی از کاربران کامپیوتر های هوشمند را بانوان تشکیل میدهند که از این میزان، عدّه ی بسیار زیادی از این دستگاه صرفاً برای تماشای فیلم و سریال استفاده میکنند، کمپانی ایسوس برای اثباتِ پشتیبانی همه جانبه از کاربران و طرفدارانِ این برند محصولاتی با مشخصات فنی ضعیف امّا کارآمد برای کارهای روزمره تولید کرده است. پس از گذر از مدل های ضعیف و میان رده ی رو به پایین میرسیم به میان رده های قدرتمند، سری لپ تاپ های لنوو Ideapad 520 از جمله لپ تاپ های موجود در این سری هستند که پتانسیل لازم برای گرفتنِ جای لپ تاپ های بالا رده ی زیادی را دارند!

بهترین لپتاپ های گیمینگ