دریچه زیر فن کوئل شرکت تهویه مطبوع ترکان پارتاک

دریچه زیر فن کوئل شرکت تهویه مطبوع ترکان پارتاک

اما اکثرا در دریچه مدل های لولایی به خاطر انحصار در نصب، حالت پیچ از رو به استفاده دریچه زیر فن کویل میگردد. شیارهای روی درب دریچه زیر فن کویل بسته به ابعاد دریچه بین ۹ تا ۱۸ سانت متغیر است . محل جانمایی شیارها عموماً در نزدیکی یکی از ابعاد طولی درب دریچه زیر فن کویل می باشد تا به نقطه ی مکش هوای دستگاه نزدیکتر باشد . جنس فریم دریچه زیر فن کویل شیار دار از پروفیل ۳ یا ۵ سانتی است .اما جنس درب دریچه زیر فن کویل شیار دار از ورق آلومینیوم است . نکته ی مهم دیگر این است که هنگام سایز کردن باید توحه داشت که فاصله ی کلاف و دستگاه فن کویل چقدر است . اگر این فاصله کم باشد از دریچه زیر فن کویل وزنه ای نمی توان استفاده کرد، چون فضا برای جابجایی درب دریچه زیر فن کویل وجود ندارد .

محتوای این پاپ آپ از تنظیمات پوسته دیناکالا و همچنین به طور جداگانه برای هر محصول قابل تنظیم می باشد. نظرات حاوی متن تبلیغاتی، متن فارسی با حروف لاتین (فینگلیش)، توهین و الفاظ ناشایست، نمایش داده نخواهد شد. از طریق آن می توان به راحتی تجهیزات و سیستم ها را سرویس و تعمیر نمود. گروه صنعتی تهویه سازان باستان با بیش از دو دهه فعالیت در صنایع فلزی کشور و بیش از ۱۰۰۰ پروژه موفق در سطح کشور همیشه پیشتاز در این بازار بوده است. در ساخت آنها از خاصیت آهنربایی قوی استفاده شده و هیچ دستگیره ای ندارند به آنها قفل شونده هم میگویند فقط کافی آنها را فشار دهید تا باز شوند.

اگر هوای برگشت دستگاه فن کویل از طریق کانال هوا تامین شود ساختار درب زیر فن کویل به صورت ساده و بدون هیچ منفذی خواهد بود. اما اگر هوای برگشت فن کویل از طریق دریچه زیر فن کویل تامین شود باید شیاردار باشد. ایجاد شیارهای ادامه‌دار در گوشه درب دریچه به شکل حرف Z موجب تامین هوای بازگشتی شده و در صورت نیاز امکان ایجاد این شیارهای زیبا در دو سمت درب نیز وجود دارد. تنوع رنگ و حالت وزنه‌ای یا لولایی نیز در ابعاد مختلف دریچه زیر فن کویل پره‌ای Z وجود خواهد داشت. فن کوئل ها و داکت ها (که عموما در سقف اماکن نصب میشوند) از دریچه بازدید فن کوئل استفاده می شود که ابعاد آن رابطه مستقیمی با ابعاد دستگاه های فن کوئل دارد.

  • دریچه های بازدید زیر فن کویل در بعضی موارد از جنس پلاستیک اِی بی اِس هم ساخته می شوند.
  • این کار برای این است که مطمئن شویم زوایای دریچه زیر فن کویل ۹۰ درجه است .
  • جنس فریم دریچه زیر فن کویل شیار دار از پروفیل ۳ یا ۵ سانتی است .اما جنس درب دریچه زیر فن کویل شیار دار از ورق آلومینیوم است .
  • دریچه زیر فن کویل پلاستیکی به صورت کاملا سفارشی و بر اساس ابعادِ اعلامی از سوی کارفرما تولید می‌گردد و محدودیتی در ساخت دریچه زیر فن کویل پلاستیکی نسبت به ابعاد و سایز نخواهد داشت.
  • هرچند مقاومت دریچه آهنی فن کویل در برابر رطوبت به شدت پایین است؛ اما استفاده از این مدل دریچه در مناطق با آب‌وهوای گرم و خشک موجب کاهش هزینه و تداوم روند کارکرد آن خواهد شد.
  • به منظور دسترسی و تعمیر و نگهداری دستگاه فن کویل و دمنده و مکنده‌هایی که در سقف تعبیه می‌شوند از این نوع دریچه استفاده می‌شود.

البته یکی دیگر از کارایی های این نوع دریچه ها برای مکش دستگاه می باشد. با توجه به اینکه هر چه مکش بهتر باشد راندمان دستگاه بالاتر می رود انتخاب درست دریچه های زیر دستگاهی یکی از موارد کلیدی در مصرف بهینه دستگاه می باشد. تعداد قفل‌های دریچه بازدید فن کویل متناسب با ابعاد دریچه می‌تواند متغیر باشد.

دریچه های فن کویل سقفی

دریچه بازدید با کاربردهای گسترده ای که دارد؛ یکی از اجزای مهم و کلیدی سیستم تهویه هوای مطبوع به شمار می رود. انواع مختلف و متنوعی از دریچه های بازدید زیر فن کویل وجود دارد که هر یک برای محیط و شرایط خاصی ساخته شده اند. به عنوان مثال این دریچه ها را می توان در انواع وزنه ای لولایی، ساده و دارای شیار تولید کرد. در نتیجه، باید دریچه های زیر فن کویل را از نظر ابعاد متناسب با اندازه این دستگاه ها ( داکت ها یا فن کویل ها) انتخاب کرد.

داده های طراحی چیلر هواخنک

اندازه و ابعاد دریچه سقفی مطابق با استاندارد ها و ضوابط مشخص و تعیین شده ای لحاظ می گردد. فن کویل های سقفی از نمونه های پرکاربرد و پر استفاده دستگاه های فن کویل به شمار می روند. لازم به توضیح است تمام نمونه های دریچه بازدید که ذکر شد را هم می توان بصورت وزنه ای و هم بصورت لولایی با قفل تولید و عرضه می شوند. در صورتی که مکش هوای برگشت این دستگاه ها توسط کانال برگشت باشد این درب های بازدید نیازی به گریل یا شیار ندارند اما اگر مکش هوای برگشت از زیر دستگاه باشد درب بازدید نیاز به گریل یا شیار دارد.

ابعاد درب دریچه زیر فن کویل بستگی به ابعاد فریم دریچه زیر فن کویل دارد . اگر فشارِ مکشِ هوای دستگاه از محیط به حدی باشد که به بیشترین مقدار هوای محیط نیاز باشد، در طراحیِ دریچه زیر فن کویل باید از اِلِمانهای مختلف و بدیع استفاده نمود. دریچه زیر فن کویل پره Z را نیز به دوصورت پیچ از رو و پیچ مخفی نصب و تعبیه می کنند. درب دریچه زیر فن کویل پره Z نیز به دوصورت لولایی و وزنه ای قابل باز و بست می باشد. مقدار و محلِ گریل های روی درب به میزان هوای لازم و جای ممکنه ی دستگاه فن کویل بستگی دارد.

از جمله دریچه های دکوراتیو و شکیل در صنعت دریچه سازی برای بازدید فن کویل، مدلِ گل سقفی می باشد. دریچه زیر فن کویل آلومینیومی گریل دار به دوصورتِ پیچ مخفی و پیچ ازرو قابل نصب می باشد. دریچه زیر فن کویل استیل عموما از ورق استیل به ضخامت یک میل تولید می شود تا درب و فریمِ دریچه زیر فن کویل استیل از استحکام خوبی برخوردار گردد.

۷-دریچه زیر فن کویل خطی طرح اسلوت :

مدل های زیادی از دریچه زیر فن کویل در بازار وجود دارد اما معرفترین آنها شامل شیاردار، مشبک ، خطی ، طرح سقفی ، تاسیسات میباشند. البته باید یادآور شد در رتبه دوم خرید از لحاظ شکل ظاهری نسبت به دریچه زیر فن کویل دور مکش را دارد. به منظور دسترسی و تعمیر و نگهداری دستگاه فن کویل و دمنده و مکنده‌هایی که در سقف تعبیه می‌شوند از این نوع دریچه استفاده می‌شود.

به طور معمول لولا ی درب دریچه زیر فن کویل روی ابعاد طولی تعبیه خواهد شد تا بیشترین توان نگهدارنده را داشته باشد . این دریچه زیر فن کویل هم با درب بدون شیار یا منفذ هوا و به صورت کاملاً صاف و فلت ساخته می شود . لازم به ذکر است که فریم این دریچه زیر فن کویل از پروفیل سه یا پنج سانتی آلومینیومی و درب آن از ورق آلومینیوم با ضخامت های مختلف ساخته می شود . این در حالیست که در ابعاد بالاتر می توان از ورق۲۵/۱ و ۵/۱ استفاده نمود . در صورتی که هوای بازگشت دستگاه داکت یا فن کوئل را خود کانال هوا تامین کند؛ دریچه های بازدید زیر فن کویل مورد استفاده ساختاری کاملا ساده خواهند داشت. اما در شرایطی که هوای بازگشت توسط کانال تامین نشود؛ دریچه بازدید فن کویل موظف به تامین آن می باشد.