
بروزرسانی: 03 تیر 1404
چگونه یک اپلیکیشن را تبلیغ کنیم؟ (معرفی بهترین روش ها)
این نوع پرداخت جزء روش های متداول برای تبلیغات اپلیکیشن است، زیرا بیشتر تولیدکنندگان و ناشران اپلیکیشن به دنبال افزایش تعداد نصب هستند. نحوه پرداخت به این صورت است که به ازای هر نصب، مقدار هزینه ای از شارژ شما کم می شود. بنابراین می توان گفت هزینه مصرفی متن، با تعداد نصب تعیین خواهد شد.
پرداخت به ازای کلیک (CPC)
همان طور که می د،د نرخ باز شدن پیامک های تبلیغاتی بسیار با،ت. بر این اساس تبلیغ اپلیکیشن از طریق سامانه پیامکی یک روش مؤثر و کارآمد است. چرا که به راحتی می توان از طریق ارسال لینک اپلیکیشن برای افراد مختلف تبلیغات گسترده ای را برای اپلیکیشن انجام داد. ارسال لینک اپلیکیشن از طریق ارسال پیامک تبلیغاتی جزء روش های مقرون به صرفه است.
همان طور که می د،د گوگل صاحب پلتفرم گوگل پلی است که به ،وان فروشگاه رسمی اپلیکیشن های مربوط به سیستم عامل های اندروید شناخته شده است. بنابراین از طریق تبلیغ اپلیکیشن در گوگل ادز با موج وسیعی از مخاطبان روبرو خواهید شد که هیچ پلتفرم دیگری توان رقابت با آن را نخواهد داشت.

در واقع می توان گفت بعد از تولید اپلیکیشن، مهم ترین کار شناخت بهترین روش تبلیغ و افزایش نصب اپلیکیشن است. بر این اساس در این مطلب از ایده پردازان همراه ما باشید تا شما را با مجموعه ای از بهترین تبلیغات برای اپلیکیشن آشنا کنیم.
معرفی بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن
شما همچنین می تو،د ابتدا با ارسال یک پیامک، فعالیت خود را برای مخاطبان معرفی کنید. سپس از آن ها دعوت کنید جهت نصب اپلیکیشن و دریافت اطلاعات بیشتر عدد ۱ را ارسال کنند. در نهایت لینک دریافت اپلیکیشن به طور خودکار از طریق منشی پیامکی برای مخاطب ارسال شود.
استفاده از بلاگرها و اینفلوئنسرها
یکی از روش های تأثیرگذار تبلیغ، بعد از ساخت اپلیکیشن، قرار دادن آن در مارکت های بزرگ است. به ،وان مثال جهت قرارگیری آن در دو مارکت بزرگ گوگل پلی و اپ استور، استفاده از گوگل ادز است.
گوگل ادز این امکان را فراهم می آورد تا تبلیغات مربوط به اپلیکیشن شما برای افرادی که اپ مشابه نصب کرده اند یا به دنبال نصب اپلیکیشن مشابه هستند، نمایش داده شود. گوگل پلی و اپ استور بالاترین طیف وسیع مخاطبان را به خود اختصاص داده اند. جهت تبلیغ به کمک این دو، ابتدا لازم است اپلیکیشن را در آن ها ثبت کرد سپس در قدم بعدی برای تبلیغ اپلیکیشن اقدام کرد.
بعد از معرفی بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن، ،ت به استفاده از شبکه هایی است که با کمک آن ها بتوان کمپین های تبلیغاتی اپلیکیشن را راه اندازی کرد. کافه بازار و سیبچه دو مورد از بهترین شبکه های تبلیغات خارجی هستند که می توان از آن ها استفاده کرد. از معروف ترین شبکه های تبلیغاتی خارجی هم می توان به گوگل ادز اشاره کرد.
تبلیغات نصب اپلیکیشن گوگل (UAC)
برای تأثیرگذاری بیشتر بهتر است در صفحه خود مسابقه یا نظرسنجی بگذارید و برای آن جایزه هم در نظر بگیرید. نمایش ویدئو های معرفی و آپدیت در مورد اپلیکیشن، داخل سایت و شبکه اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.
تبلیغ در نتایج جستجوی اپلیکیشن ها
طراحی اپلیکیشن و ساخت آن، یکی از کارهای سخت و پر هزینه است که هر ،ی از پس انجام آن برنمی آید. این کار به دقت و تخصص بالایی در این زمینه نیاز دارد، چرا که از اهمیت بالایی برخوردار است. البته معرفی و تبلیغ اپلیکیشن نیز به اندازه طراحی آن مهم است. بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن، روشی است که بتوان با استفاده از آن، هرچه سریع تر تعداد مخاطبان اپلیکیشن را افزایش داد.
روش های پرداخت هزینه تبلیغات اپلیکیشن به سه روش مختلف قابل انجام است. در هرکدام از این روش ها میزان مصرف شارژ با توجه به متفاوت بودن استراتژی نمایش متفاوت است.
پرداخت به ازای اقدام کاربر (CPA)
از قابلیت های تبلیغات اپلیکیشن گوگل می توان به موارد زیر اشاره کرد.
- تنظیم هزینه کمپین و بهینه سازی آن از نظر هزینه
- ایجاد کمپین مطابق با هدف اپلیکیشن و نصب با کیفیت
- جلوگیری از هدر رفتن هزینه جهت نصب های هرز
- نمایش هوشمند تبلیغات اپلیکیشن در بهترین و من، ترین جایگاه ها
هزینه تبلیغات اپلیکیشن
تبلیغات نصب اپلیکیشن گوگل (UAC) از بزرگ ترین روش های نصب اپلیکیشن است که امکانات و قابلیت های بی نظیری دارد. گوگل با فراهم آوردن یک بخش جهت ایجاد کمپین های تبلیغاتی اپلیکیشن در گوگل ادز باعث جذب طرفداران بسیاری شده است.
برای معرفی یک اپلیکیشن روش های تبلیغ متنوعی وجود دارد که بر اساس نوع اپلیکیشن و نوع مخاطبان می توان بهترین روش را انتخاب کرد. در واقع شما باید بتو،د از نظر میزان تأثیرگذاری و به صرفه بودن، بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن را انتخاب کنید.
تبلیغات در گوگل پلی و اپ استور از طریق (Google ads)
امتیاز به این مطلب
منبع: https://sms.ir/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%D8%A7%D9%BE%D9%84%DB%8C%DA%A9%DB%8C%D8%B4%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85%D8%9F-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-2/
یکی از راه های دیگر برای این که بتو،د در معرفی اپلیکیشن خود موفق عمل کنید، داشتن سایت یا شبکه های اجتماعی است. در واقع حتی بهتر است قبل از ساخت اپلیکیشن نسبت به طراحی سایت و جذب مخاطبین اقدام کنید. در این صورت به راحتی می توان در سایت یا شبکه اجتماعی موردنظر، لینک مربوط به اپلیکیشن خود را قرار داد تا در صورت ،وم مخاطب به راحتی به اپلیکیشن دسترسی داشته باشد.
تبلیغات پاپ آپ نیز به گونه ای است که در همان لحظه نمایش، امکان بستن آن وجود ندارد و به صورت یک تصویر ثابت یا متحرک برای مخاطب نمایش داده می شود. در تبلیغات بنری هم به صورت یک بنر در بخشی از صفحه نمایش داده می شود و کل صفحه را اشغال نمی کند.
تبلیغات ویدئویی
به ،وان مثال اگر اپلیکیشن شما، خدمات مربوط به گوشی را ارائه می دهد، در صورتی که کاربر، کلمه موبایل را جستجو کند، اپلیکیشن شما در بالای اپلیکیشن موبایل نمایش داده می شود. در این تبلیغ اپلیکیشن موبایل اگر مخاطب نسبت به اپلیکیشن شما کنجکاو شود، نه تنها توانسته اید اپلیکیشن خود را تبلیغ کنید بلکه مخاطب اپلیکیشن رقیب را هم جذب کرده اید.
تبلیغ اپلیکیشن در سایت های نقد و بررسی
نویسنده: تیم تحریریه اس ام اس