تبلیغات موثر در فرایند ،ید مشتری با خدمات فراز اس ام اس
نگهداری؛ مهمترین بخش در طول فرایند ،ید مشتری
شناخت اصول مهم در مسیر ،ید، به ،بوکارها در بهبود تجربه مشتریان کمک میکند. این اصول شامل موارد زیر میشوند:
- فرآیند ،ید: برای تعیین فرآیند ،ید مخاطبان، باید دادهها را از منابع مختلف جمعآوری کنید؛ اطلاعاتی مانند بازدید از وبسایت، مشارکت در رسانههای اجتماعی، سابقه ،ید و نتیجه نظرسنجیها بسیار مهم هستند.
- توجه به احساس مخاطب: مشتریان در حال حل مشکلات خود هستند و این باعث ایجاد احساسات مختلف در آنها میشود. توجه به احساس آنها در طول مسیر ،ید، به شما در شناسایی نقاط درد و احساس منفی و کاهش آنها کمک میکند.
- اقدامات کاربر: این اصل، جزئیات کارهایی که مخاطبان در هر بخش از فرآیند ،ید انجام میدهند را مشخص میکند. بازدید از صفحه، کلیک روی CTA، باز ، ایمیل، ثبتنام در لیست ایمیل و دانلود کتابهای الکترونیکی از اطلاعاتی مهم هستند که باید در نظر بگیرید.
- تحقیق کاربران: این اصل نشان میدهد که ،یدار قبل از اقدام، کجا تحقیق میکند. برای مثال در گام آگاهی، مشتریان معمولا به موتورهای جستجو برای تحقیق مراجعه کنند. توجه به این اصل برای پاسخ به نیازهای مخاطبان ضروری است.
- راهحلها: به،وان اصل نهایی، راهحلها اهمیت بررسی فرآیند ،ید را نشان میدهند؛ هدف این اصل، یافتن روشهایی برای بهبود تجربه مشتری است.
در بخش وفاداری، مشتریان نهتنها به ،بوکار شما وفادار میمانند؛ بلکه شما را به خانواده، دوستان و همکاران نیز معرفی میکنند. حال ،بوکارها باید روی ارائه تجربهای فوقالعاده به مخاطب تمرکز کنند؛ از محتوای وبسایت تا نمایندگان فروش و تیم رسانههای اجتماعی، همه باید بهترین تجربه ممکن را به مخاطبان ارائه دهند. این موضوع در ،بوکارهای B2B اهمیت بیشتری دارد؛ آیا مید،د b2b چیست؟ فضای B2B به معامله تجاری بین ،بوکارها اشاره دارد. با ارائه تجربهای فوقالعاده و کارآمد به مخاطبان تجاری، نهتنها آنها را به مشتریان دائمی تبدیل میکنید، بلکه از توصیههای آنها به دیگر ،بوکارها نیز بهرهمند میشود.
چه اصولی در نقشه سفر ،ید گنجانده شده است؟
در بخش توجه، مخاطبان به اندازه کافی تحقیق کردهاند و میدانند که به محصول یا خدماتی برای رفع مشکلشان نیاز دارند. حال آنها شروع به مقایسه برندها و پیشنهادهای مختلف میکنند. در بخش توجه، برندها باید به بازاریابی محصولشان بپردازند تا مشتری پس از مقایسه پیشنهادهای مختلف، در نهایت محصول یا خدمات آنها را انتخاب کند. یکی از روشهای موثر برای جلبتوجه مخاطبان ارسال پیامک حاوی لینک مقایسه محصولهای شماست.
گام تصمیمگیری در نقشه سفر مشتری چیست؟
وفاداری؛ آ،ین گام در فرایند تعامل مخاطب با ،بوکار
این سامانهها ارتباط مستقیم و سریع با مخاطبان را ممکن میسازند و پیشنهادهای ویژه را در زمان من، به آنها اطلاع میدهند. این سیستم بهطورخاص در طول فرایند ،ید در گام آگاهی از برند و جذب مخاطب بسیار موثر است. همچنین، استفاده از این سامانه پیامکی در مراحل پس از ،ید به تقویت روابط و ایجاد وفاداری در مخاطبان میانجامد.
شناخت گامهای سفر ،ید برای ایجاد تجربه مطلوب برای مشتریان
براساس آمارهای سایت hubs، در سال ۲۰۲۲ حدود ۷۰ درصد از مشتریان، سبد ،ید خود را قبل از مرحله پرداخت رها کردهاند! دلیل این موضوع توجه ن، ،بوکارها به بهبود سفر مشتری است. تصور کنید فردی با دیدن تبلیغتان در رسانههای اجتماعی کنجکاو میشود و به وبسایت شما سر میزند، سپس با مطالعه مقالهها تصمیم به ،ید میگیرد. این فرایند مفهوم نقشه سفری مخاطب را نشان میدهد. اگر نمیخواهید مشتریان شما قبل از پرداخت، سبدشان را رها و سایت را ، کنند؛ باید با اصول و مراحل تعامل افراد با ،بوکارها، آشنا شوید؛ در ادامه راهحل خلق تجربهای بینظیر برای مخاطبان را به شما میگوییم.
نقشه سفر مشتری؛ مجموعه از تعاملهای هر فرد با ،بوکار
توجه در فرایند ،ید مشتری؛ مقایسه محصولات برای انتخاب نهایی
شناخت اصول فرایند ،ید، به ،بوکارها کمک میکند تا تجربه مشتریان را بهبود بخشند. باتوجهبه این اصول، جمعآوری و تحلیل دادهها از منابع مختلف و شناسایی نقاط درد و احساسات مخاطبان، ،بوکارها میتوانند استراتژیهای موثری برای جذب و بهبود تجربه آنها طراحی کنند.
فرایند تعامل مشتری با ،بوکار شامل بخشهای آگاهی، توجه، تصمیمگیری، ،ید و وفاداری میشوند؛ این پنج مرحله کلیدی، به ،بوکارها در ایجاد تجربهای مطلوب برای مشتریان کمک میکنند. پس از شناخت این قدمها، ،بوکارها باید برای جذب مخاطبان بالقوه در هر بخش از روشهایی خاص استفاده کنند. برای مثال در بخش وفاداری، ،بوکارها باید با ارسال اس ام اس با شماره دلخواه از طریق اینترنت، ارتباط مستمر خود را با مشتریان حفظ کنند. در ادامه این پنجم مرحله را توضیح میدهیم:
آگاهی؛ اولین گام در مسیر تعامل مخاطب با ،بوکار
در مرحله نگهداری، مخاطب محصول یا خدمات برند را ،یده است؛ حال برندها باید با ارائه تجربهای عالی از خدمات مداوم، آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنند. یکی از ابزارهای موثر برای این کار، اس ام اس مارکتینگ و ارسال پیامهای تشکر، یادآوری خدمات و اطلاعرس، درباره پیشنهادها ویژه است؛ این پیامها احساس ارزشمندی را در مخاطبان تقویت و ارتباط مداوم با آنها را حفظ میکنند.
در بخش آگاهی، افراد به این نتیجه میرسند که مشکلی دارند و باید آن را حل کنند؛ بنابراین شروع به تحقیق و جمعآوری اطلاعات میکنند. در این زمان، برندها باید محتوای آموزشی به مخاطب ارائه دهند و به او در تشخیص مشکل و یافتن راهحلهای بالقوه کمک کنند. هدف اصلی در مرحله آگاهی باید کمک به افراد برای کاهش مشکلاتشان باشد، نه تشویق به ،ید!
یکی از ابزارهای موثر در این بخش استفاده از پنل پیامکی است. مید،د پنل پیامکی چیست؟ سامانه اس ام اس، ابزاری آنلاین است که به ،بوکارها اجازه ارسال پیامکهای تبلیغاتی و اطلاعرس، را بهصورت انبوه به مشتریان میدهد. با استفاده از این پنل، میتوان اطلاعات آموزشی را بهصورت پیامک برای مخاطبان فرستاد و آنها را به صفحهها وب، مقالههای آموزشی مرتبط هدایت کرد.
شناخت گامهای تعامل مخاطب با ،بوکارها شامل آگاهی، توجه، تصمیمگیری، ،ید و وفاداری، به ،بوکارها کمک میکند تا تجربهای بهیادماندنی برای مشتریان خود خلق کنند. باتوجهبه اصول این نقشه، از جمعآوری و تحلیل دادهها تا شناخت احساسات و اقدامات کاربران، ،بوکارها استراتژیهایی کارآمد برای بهبود تجربه مخاطبان و افزایش رضایت آنها طراحی میکنند.
در مرحله تصمیمگیری، مخاطبان محصول یا خدمات را انتخاب کردهاند و آماده ،ید هستند. در این هنگام شما باید فرآیند ،ید را تا حد امکان آسان و یکپارچه کنید. هدف اصلی جلب افراد برای ،ید است؛ در بخش تصمیمگیری، محتوای آموزشی دیگر کاربردی ندارد و برندها باید از محتوای تبلیغاتی مستقیم استفاده کنند. این محتواها باید جذاب و مشوق باشند. برای مثال دندانپزشکیها باید با نوشتن متن تبلیغاتی دندانپزشکی بهصورت واضح مخاطبان را به استفاده از خدماتشان ترغیب کنند.
در این مسیر، بازاریابی نقش کلیدی در هدایت مشتریان دارد؛ در مسیر تبلیغات، فراز اس ام اس به شما کمک میکند. با استفاده از پنل ارسال پیامک جمعی، پیامهای تبلیغاتی و اطلاعرس، خود را بهصورت انبوه و هدفمند به دست مخاطبانتان برس،د. همچنین، تلفن اینترنتی فراز اس ام اس، امکان برقراری تماسهای باکیفیت و کمهزینه را برای شما فراهم میکند، که به بهبود تجربه مشتری و افزایش وفاداری آنها کمک میکند. با فراز اس ام اس، ارتباطی مؤثر، سریع و کارآمد با مخاطبان خود برقرار کنید.