تبلیغ بنری ثابت شامل ع،های غیرمتحرک میشود که شما درخواست انتشار آن را در یکی از سایتهای پرمخاطب میدهید. سپس سایت منتشرکننده جایگاه خاصی از سایت را برای قرار دادن تبلیغ بنر شما در نظر میگیرد. معمولا شیوه پرداخت تبلیغهای بنری به صورت ماهانه است؛ بهعبارتی باید هزینه ثابتی برای مدت زمان معینی (مثلا ۳ ماه) که تبلیغات شما در سایت قرار دارد، پرداخت کنید؛ بنابراین ،ب درآمد از تبلیغات بنری یکی از روشهای درآمد سایتهای منتشرکننده تبلیغات است.
ازآنجاییکه تبلیغهای بنری علاوهبر ع،، موشن و ویدیو باید شامل متن برای تبلیغ نیز باشند؛ شما باید متنی جذاب، کوتاه و گیرا مرتبط با بیزینس خود روی بنر قرار دهید تا مخاطبان ترغیب به کلیک ، روی تبلیغات و استفاده از خدمات و محصولات برند شما شوند.
تبلیغات ریتارگتینگ؛ شیوه تبلیغاتی جذاب برای تبدیل مخاطب به مشتری
تبلیغات به نحو بنری در صورتی بازدهی بالایی دارد که کمپینهای تبلیغاتی هدفمندی داشته باشید. به،وان مثال اگر بیزینس درم، دارید بهتر است برای روز پزشک بنری جذاب و ویژه طراحی کنید که متن روز پزشک را با فونتی جذاب روی آن نوشته باشید. همچنین انتشار این بنر در سایتهای مرتبط با بیزینس ممکن است ورودی سایت بسیاری برای شما داشته باشد.
بررسی ۴ نمونه تبلیغات به شیوه بنری برای سایتها
تبلیغات به شیوه بنری شیوهای جذاب و رایج برای آگاهی از برند و جذب مشتریان بیشتر خواهد بود. تبلیغ بنری در فضای آنلاین بسیار شبیه تبلیغات بیلبوردی در فضای آفلاین است. تبلیغ به شیوه بنری انواع مختلفی مانند تبلیغ ثابت، کلیکی و ریتارگتینگ دارد. با استفاده از روشهای تبلیغهای بنری مختلف میتوان آگاهی از برند را افزایش داد.
یکی از مهمترین ویژگیهای تبلیغات به شیوه بنری پیامی کوتاه و شفاف و ساده است؛ درست مانند تبلیغات بیلبوردی که در یک یا دو جمله کوتاه هدف خود از تبلیغ را بیان کرده و مخاطبان را ترغیب به ،ید محصولات میکنند. در ادامه چند نمونه از تبلیغات به شیوه بنری را با یکدیگر بررسی میکنیم:
- در یکی از تبلیغات به شیوه بنری که مرتبط با بیزینس لوازم یدکی خودرو است، این برند یکی از دغدغههای رانندگان خودرو که چراغ چک خودرو بود را مطرح کرد. این برند فقط با انتشار ع، مرتبط و ذکر اینکه «آیا چراغ خودرو را چک میکنید؟ ما به شما کمک میکنیم.» توانست تبلیغ بنری موثری داشته باشد.
- یک بنر تبلیغاتی ،میشن با استفاده از ع،های عجیب و غریب و جذاب شخصیتها و استفاده از فونتهای رنگارنگ و جذاب توانست توجه مخاطبان را به خود جلب کند و موجب افزایش آگاهی از برند خود شود.
- در بنر تبلیغاتی برای کافه و رستورانها میتوان از ع، سرآشپز هنگام تهیه غذا استفاده کرد یا از محیط دنج کافه و رستوران ع، گرفت. همچنین از ،و، جذاب مانند «مک، دنج برای قرارهای دوستانه و خانوادگی» استفاده کرد.
- برای تهیه تبلیغ به شیوه بنری مرتبط با دورههای آموزشی از تصاویر اساتید با تجربه آموزشگاه خود به همراه پکیجهای آموزشی ع، بگیرید. همچنین تخفیفات ویژه و شرایط منحصربهفرد مرکز آموزشی خود را با فونتی بزرگ و جذاب بنویسید.
تبلیغات به شیوه بنری نوعی از تبلیغات در فضای آنلاین است که عملکردی مشابه با بیلبوردهای خیاب، دارد. این تبلیغات در دسته رایجترین نوع تبلیغات قرار دارد که بهمنظور افزایش آگاهی از برند و معرفی محصولات و خدمات از آنها استفاده میشود. طراحی بنرهای جذاب و نمایش آنها در سایتهای پرمخاطب باعث جذب مشتریان و افزایش ترافیک سایت خواهد شد. در ادامه به معرفی انواع تبلیغات بنری در سایتها میپردازیم.
تبلیغ بنر ثابت؛ ع،های جذاب با متن تبلیغی ترغیبکننده
احتمالا هنگام جستوجو در فضای اینترنت تصاویر متحرک یا ثابتی را در وبسایتها مشاهده کردهاید که با کلیک روی آنها به سایتی دیگر منتقل شدهاید؛ به این شیوه تبلیغ، تبلیغات به روش بنری میگویند. اگر برایتان سوال شده که «تبلیغات چیست»؛ تبلیغات در واقع پیامی است که بهمنظور ترغیب مشتری به ،ید محصول یا استفاده از خدمات منتشر میشود.
برای آگاهی از برند علاوهبر استفاده از روش تبلیغات بنری میتوان از روشهای دیگری مانند بازاریابی پیامکی استفاده کرد. برای آگاهی از برند و ترغیب مخاطبان به ،ید محصولات به روش بازاریابی پیامکی ابتدا باید پنل پیامکی را از سامانهها ،یداری کنید و متن تبلیغی جذاب و تاثیرگذار را برای ارسال آماده کنید.
با کمک تبلیغات بنری، آگاهی از برند خود را افزایش دهید
برای آگاهی از برند و ترغیب مشتریان به ،ید میتوان از روشهای دیگری مانند ارسال انبوه پیام در واتساپ استفاده کرد. برای بهکار بردن این روش در ابتدا نیاز به تهیه بهترین نرم افزار ارسال پیام انبوه در واتساپ خواهید داشت. چنانچه تجربهای در رابطه با تبلیغ به شیوه بنری دارید در ،مت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.
منبع: https://farazsms.com/banner-ads/
یک راهکار دیگر علاوهبر تبلیغ بنری ریتارگتینگ برای بازگرداندن مخاطبان به سایت شما و تبدیل آنها به مشتری استفاده از بازاریابی پیامکی خواهد بود. برای بهکاربردن این روش ابتدا باید با استفاده از افزونههایی مانند افزونه دیجیتس از افرادی که وارد سایت شما میشوند درخواست ثبتنام با شماره همراه را داشته باشید. سپس با ،ید سامانه پیامک و استفاده از پیامکهای تبلیغاتی آنها را ترغیب به استفاده از محصولات یا خدماتتان کنید.
چرا باید از تبلیغات به شیوه بنری استفاده کنیم؟
اولین تبلیغ بنری تاریخ در سال ۱۹۹۴ بود که کاربران با کلیک روی آن به صفحه وبسایت موردنظر منتقل میشدند. برای پاسخ به سوال «تبلیغات بنری چیست؟» باید بگوییم؛ تبلیغات بنری شیوهای تبلیغات در فضای آنلاین است که کاربران با کلیک ، روی آن به سایت موردنظر برای بازدید و ،ید محصول منتقل میشوند. تبلیغات بنری انواع مختلفی مانند تبلیغات ثابت، کلیکی و ریتارگتینگ دارد که هرکدام مزایای خاص خود را دارند. در این مقاله به بررسی انواع تبلیغ به شیوه بنری به همراه ۴ نمونه تبلیغ مدل بنری پرداختهایم.
تبلیغ بنری؛ بهصرفهترین راهکار برای آگاهی از برند و ترغیب مشتری به ،ید
تبلیغهای بنری یکی از بهصرفهترین و پربازدهترین نوع تبلیغات در بازاریابی دیجیتال است که مزایای بسیاری دارد. در ادامه به مزایای این نوع برای برندها پرداختهایم:
- آگاهی از برند: طراحی بنرها متن، با هویت برند و انتشار آنها در سایتهای پربازدید علاوهبر جذب مشتریان بیشتر، باعث افزایش آگاهی از برند شما خواهند شد.
- جذب مخاطبان هدف: برای اثربخشی بیشتر تبلیغهای بنری میتو،د انتخاب کنید که تبلیغات شما براساس علاقه مخاطب، سن، ،ت و مکان آنها نمایش داده شود.
- افزایش فروش: با انتشار تبلیغ بنری در سایتهای پربازدید شانس شما برای ترغیب کاربران به ،ید محصولات یا استفاده از خدمات شما بالاتر میرود.
- افزایش ترافیک سایت: برای برخی از سایتها مانند سایتهای خبری افزایش ترافیک سایت اهمیت بسیاری دارد؛ در نتیجه تبلیغهای بنری برای این نوع سایتها بازدهی بسیار بالایی خواهد داشت.
فرآیند جلب نظر مشتری و متقاعد ، او به ،ید کار سادهای نیست؛ ازاینرو میتوان برای متقاعد ، مشتریان بالقوه از تبلیغات ریتارگتینگ استفاده کرد. در واقع ریتارگتینگ به م،ای هدف قرار دادن مجدد مشتریان بالقوه بهمنظور ترغیب آنها برای ،ید است. تبلیغهای بنری ریتارگتینگ برخلاف تبلیغهای بنری عادی فقط به کاربر، نشان داده میشود که حداقل یک بار به وبسایت شما مراجعه ،د؛ عموما این افراد به محصولات یا خدمات شما علاقهمند بودهاند اما بنا به هردلیلی محصولات شما را ،یداری ن،د؛ ازاینرو میتوان از تبلیغات ریتارگتینگ برای بازگشت مجدد مشتریان بالقوه به سایت و تبدیل ، آنها به مشتری، وفادار استفاده کرد.
ازآنجاییکه در تبلیغهای بنری ثابت المانهای متحرک وجود ندارد بهترین شیوه برای جذب مخاطبان به کلیک و ورود روی سایت انتخاب صحیح رنگهای بنر و فونتهای جذاب است. برای انتخاب بهترین رنگ برای جذب مشتری باید رنگی را انتخاب کنید که متن، با هویت برند شما و نوع محصولات و خدمات شما باشد.
تبلیغ کلیکی؛ پرداخت هزینه تبلیغ بهازای نرخ هر کلیک
تبلیغهای بنری کلیکی یکی از بهصرفهترین انواع تبلیغات است؛ زیرا سایت تبلیغدهنده براساس تعداد کلیکهایی که روی بنرش صورت گرفته، هزینهای را به سایت منتشردهنده پرداخت خواهد کرد. درواقع سایت تبلیغ دهنده بهازای هر کلیک مبلغی تعیین شده را به سایت منتشرکننده پرداخت خواهد کرد.