
بروزرسانی: 25 خرداد 1404
معرفی جدیدترین تکنیک های فروش؛ 6 کلید طلایی برای فروش بیشتر - پنل اس ام اس - سامانه پیامکی
در این مقاله به بررسی ۶ مورد از موثرترین و بهترین تکنیک های فروش پرداختیم، تکنیک هایی مانند ارائه اطلاعات ارزشمند در ابتدای مکالمه، استفاده از روش های متفاوت در برخورد با مشتریان جدید و قدیمی، شناخت افراد موثر در فرایند ،ید، آمادگی برای پاسخ های منفی و ملاقات حضوری به جای تماس با مشتری، فروش شما را به طور چشمگیری افزایش می دهند.
البته هنگام استفاده از ترفندهای ایجاد حس فوریت، صداقت را سرلوحه کار خود قرار دهید! از فریب دادن یا فشار آوردن به مشتریان برای ،ید خودداری کنید؛ هدف نهایی این است که به مشتریان کمک کنید تا تصمیمی آگاهانه بگیرند که به نفع آن ها باشد.

۲. ملاقات حضوری به جای تماس با مشتری؛ از تکنیک های فروش فوق العاده!
با ارائه اطلاعات ارزشمند در ابتدای مکالمه، می تو،د پایه و اساس یک رابطه قوی را با مشتری ایجاد کنید و شانس خود را برای فروش افزایش دهید.

آشنایی با تکنیک های افزایش فروش؛ دلیل موفقیت ،ب وکارها!
اما این رویکردها برای مشتریان فعلی، پاسخگو نیست! هنگام فروش محصولات و معرفی خدمات باید از تکنیک های زیر برای مشتریان فعلی استفاده کنید:
- روی ارزش ارائه شده قبلی تمرکز و به آن ها یادآوری کنید که چگونه از محصول یا خدمات شما با بهترین کیفیت بهره مند شده اند.
- به دنبال راه هایی برای ارتقای تجربه مشتری خود باشید؛ خدمات عالی ارائه دهید، هدایایی ارسال کنید!
- به طورمرتب با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، نظر آن ها را جویا شوید و آن ها را از محصولات یا خدمات جدید خود مطلع کنید.
براساس آمارهای سایت هاب اسپات، احتمال فروش به مشتری جدید بین ۵ تا ۲۰ درصد است، درحالی که این احتمال برای مشتریان فعلی ۶۰ تا ۷۰ درصد است! این آمار نشان می دهد که حفظ مشتریان فعلی به مراتب سودآورتر از جذب مشتریان جدید خواهد بود؛ بنابراین یکی از اصول کلیدی در فروش موفق، استفاده از استراتژی های متفاوت برای مشتریان جدید و فعلی است. هنگام فروش به مشتریان جدید، موارد زیر را در نظر بگیرید:
- روی نقاط ضعف موجود تمرکز کنید؛ به مشتریان جدید نشان دهید که چرا راه حل فعلی آن ها کارآمد نیست و نیاز به تغییر دارند!
- مزایای محصول یا خدمات خود را به طور واضح و مختصر بیان کنید؛ به آن ها بگویید که محصول یا خدمات شما چگونه مشکلات آن ها را حل و زندگی شان را بهتر می کند.
- برای ایجاد اعتماد، نمونه هایی از رضایت مشتریان دیگر را ارائه دهید.
وظیفه شما به ،وان یک فروشنده، شناسایی این افراد کلیدی و متقاعد ، آن ها نسبت به مزایای محصول یا خدمات خودتان است. برای این کار، باید اطلاعات کافی درمورد مشتری و افراد مؤثر در\xa0 فرایند ،ید را جمع آوری و استراتژی فروش خود را براساس این اطلاعات تنظیم کنید. چند نکته برای شناسایی افراد کلیدی در فرایند ،ید عبارت اند از:
- با همه افراد حاضر در جلسه فروش صحبت کنید.
- به ،اوین و نقش های افراد توجه کنید.
- سؤالات متعددی بپرسید تا نیازها و انگیزه های هر فرد را بشناسید.
- به زبان بدن و لحن صحبت افراد توجه کنید.
- از شبکه های اجتماعی و منابع آنلاین برای جمع آوری اطلاعات بیشتر درمورد افراد کلیدی استفاده کنید.
همه فروشندگان حداقل یکبار در طول دوره کاری خود، با پاسخ «نه!» از سوی مشتری، روبه رو شده اند؛ به همین دلیل، یکی از کلیدهای موفقیت در فروش، آمادگی برای هرگونه مخالفت، به خصوص در ارتباط های اولیه است. اگر برای پاسخ به مخالفت های احتمالی آماده نباشید، فرصت فروش را از دست می دهید. در اینجا چند نکته برای آمادگی برای پاسخ به «نه!» ارائه می دهیم:
- مخالفت های رایج را پیش بینی کنید: به مخالفت هایی که به طورمعمول در حوزه کاری شما، مطرح می شوند فکر کنید و پاسخ های من، برای آن ها در ذهن داشته باشید.
- به سؤالات رایج پاسخ دهید: سؤالاتی را که گاهی مشتریان درمورد محصول یا خدمات شما دارند، پیش بینی و پاسخ های واضح و مختصر برای آن ها آماده کنید.
- مطمئن صحبت کنید: به محصول یا خدمات خود و ارزش آن برای مشتریان ایمان داشته باشید! این اعتمادبه نفس در نحوه صحبت شما با مشتریان منع، می شود و تأثیری فوق العاده در روند فروش شما دارد!
- مثبت بم،د: حتی اگر با مخالفت روبه رو شدید، مثبت بم،د و به دنبال راه حلی برای رفع نگر، های مشتری باشید.
در نهایت باید از پاسخ «نه!» به ،وان فرصتی برای یادگیری استفاده کنید؛ هر «نه!» فرصتی برای بهبود مهارت های فروش شماست. ،ب مهارت فروش و برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان، در چیدن یک استراتژی کمپین فروش موفق، بسیار مهم است؛ باید بد،د نقاط ضعف شما چیست و آن ها را رفع کنید!
۶. ارائه اطلاعات ارزشمند در ابتدای مکالمه؛ از بهترین تکنیک های فروش حرفه ای
در دنیای رقابتی امروز، جلب توجه مشتریان و متقاعد ، آن ها به ،ید کار آس، نیست؛ در این میان، ایجاد حس فوریت و نیاز، می تواند به ،وان یک ابزار قدرتمند برای افزایش فروش عمل کند. ایجاد حس فوریت به م،ای برانگیختن احساس نیاز در مشتری برای ،ید فوری محصول یا خدمات شماست، این کار با برجسته ، مزایای محصول یا خدمات شما و گوشزد ، عواقب ن،یدن آن انجام می شود. برای ایجاد حس فوریت از چند ترفند زیر استفاده کنید:
- ارائه تخفیف های مدت دار: ارائه تخفیف های محدود در مدت زمان خاص، انگیزه ای قدرتمند برای ،ید سریع تر مشتریان ایجاد می کند. به ،وان مثال، می تو،د تخفیفی را برای 24 ساعت آینده یا تا پایان هفته ارائه دهید. برای اطلاع رس، به مشتری درباره تخفیف های محدود از پنل پیامک استفاده کنید؛ باتوجه به مزایای این کار، قیمت پنل پیامک بسیار مقرون به صرفه است.
- پیشنهادهای ویژه: ارائه پیشنهادهای ویژه مانند ارسال رایگان درصورت ،ید در زم، مشخص، می تواند مشتریان را به اقدام فوری ترغیب کند.
- کاهش موجودی: به مشتریان بگویید که تعداد محدودی از محصول شما موجود است؛ این کار ترس از دست دادن را ایجاد و آن ها را به ،ید سریع تر ترغیب می کند.
- نمایش نظرات مشتریان: نظرات مثبت مشتریان راجع به محصول یا خدمات تان را به نمایش بگذارید. این کار اعتماد مشتریان را جلب می کند.
البته فراموش نکنید در طول ملاقات حضوری، با شور و اشتیاق درمورد محصول یا خدمات خود حرف بزنید و اعتمادبه نفس خود را حفظ کنید! در جلسه حضوری، حتماً شماره تماس مشتری را ثبت کنید تا امکان اطلاع رس، به او از طریق پنل پیامک فراهم باشد.

۳. تکنیک فروش متفاوتی برای مشتریان قدیمی و جدید در نظر بگیرید!
شاید در ابتدا عجیب به نظر برسد؛ اما امروزه فرایند ،ید اغلب به صورت گروهی انجام می شود و افراد مختلفی در تصمیم گیری نهایی نقش دارند؛ به همین دلیل، شناسایی افراد کلیدی در این فرایند و متقاعد ، آن ها اهمیت بالایی دارد. حتی بسیاری از افراد زم، که یک پیامک حاوی متن تبلیغ کفش روی گوشی خود می بینند، برای ،ید با سایر افراد مشورت می کنند! در دهه 1980 نقش های مختلف مؤثر در فرایند ،ید یک ،ب وکار به شرح زیر مشخص شد:
- مبتکر (Initiator): فردی که نیاز به ،ید را شناسایی و فرایند ،ید را آغاز می کند.
- متقاعدکننده (Influencer): فردی که دیگران را به ،ید و انتخاب تشویق می کند.
- تصمیم گیرنده (Decider): فردی که مسئولیت نهایی برای ،ید و تأیید همه جزئیات مربوط به آن را برعهده دارد.
- ،یدار (Buyer): فردی که عملیات ،ید را انجام می دهد و پول آن را پرداخت می کند.
- کاربر (User): فردی که از محصول یا خدمات استفاده می کند.
- نگهدارنده دروازه (Gatekeeper): فردی که مسئول کنترل دسترسی به اطلاعات یا منابع است.
یکی از نکته های مهم، ثبت شماره مشتریان فعلی و جدید با دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتریان حضوری است؛ با این کار برقراری ارتباط آسان تر می شود. با به کارگیری این نکات، می تو،د استراتژی های فروش خود را برای مشتریان جدید و فعلی بهینه کنید و فروش خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید.
۴. در اجرای تکنیک فروش، افراد موثر در فرایند ،ید را بشناسید!
یکی از نکته های مهم، برقراری ارتباط دائمی با مخاطبان است. شرکت فراز اس ام اس با ارائه خدمات بهترین پنل های پیامکی و تلفن ابری و مجازی به شما در برقراری ارتباط دائمی با مشتریان فعلی و جلب توجه مخاطبان جدید کمک می کند. اگر شما هم تکنیکی تضمینی برای فروش بیشتر سراغ دارید، این تکنیک را با ما و خوانندگان مطلب در میان بگذارید.