
بروزرسانی: 02 تیر 1404
تبلیغات گسترده چیست و به چه روش هایی انجام می شود؟
تبلیغات گسترده راهی برای معرفی ،ب وکار با کمترین هزینه و در سریع ترین زمان
یکی از روش هایی که علاوه بر معرفی ،ب وکارها، نقش مهمی در جذب و ماندگاری مشتریان دارد، پیامک است. با استفاده از پنل اس ام اس رایگان می تو،د به طور مستمر و موثر با مخاطبان در ارتباط باشید و اطلاعات مفیدی درباره نیازهای مشتریان ،ب کنید.
تنوع مدل های تبلیغات گسترده موجب شده است تا ابزارهای مختلفی نیز برای اجرای این نوع از تبلیغات به وجود بیاید. بیلبوردهای تبلیغاتی، پنل پیامکی، شبکه های اجتماعی همچون تلگرام و اینستاگرام برخی از این ابزار هستند که در ادامه به نحوه بهره گیری از این ابزار برای اجرای تبلیغات گسترده اشاره خواهیم کرد.
تبلیغات گسترده اینستاگرامی؛ تبلیغات در پلتفرمی با 1 میلیارد کاربر فعال
تبلیغات پیامکی انبوه؛ روشی من، برای تبلیغات گسترده
یکی از عوامل مهمی که منجر به ،ب نتیجه مطلوب از تبلیغات گسترده اینستاگرامی می شود، تولید محتوای ارگ،ک است. تبلیغات از طریق اینفلوئنسر، ایجاد پست و استوری های ارگ،ک، از انواع روش های تبلیغات گسترده به وسیله اینستاگرام است. در تعریف بازاریابی به زبان ساده باید گفت که هر ت، با هدف جلب نظر مشتری و افزایش فروش انجام می شود؛ بنابراین برای جلب توجه مخاطبان در تبلیغات گسترده اینستاگرامی بهتر است از ویدیوها و تصاویر خلاقانه و با کیفیت، کپشن های کوتاه و جذاب و محتوای کاربردی استفاده کنید. همچنین شناخت سلیقه مشتری در طراحی تبلیغات نقش موثری دارد.
یکی از شبکه های اجتماعی که انجام تبلیغات گسترده از طریق آن محبوبیت و اثربخشی بالایی دارد، اینستاگرام است. این شبکه اجتماعی در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد؛ بنابراین با توجه به تعداد بالای کاربران و قابلیت های گسترده اینستاگرام برای تبلیغات، بسیاری از برندها و ،ب و کارها از این پلتفرم برای ارتباط با مخاطبان و جذب مشتریان استفاده می کنند. از طریق تبلیغات گسترده اینستاگرامی ،ب وکارتان به صورت یک پارچه در فضای این شبکه معرفی خواهد شد. این تبلیغات توسط چند پیج و اینفلوئنسر به طور هم زمان انجام می شوند. با برنامه ریزی دقیق و اجرای به موقع نتیجه بسیار مطلوبی از تبلیغات گسترده از طریق اینستاگرام خواهید گرفت.
هر نوع تبلیغی که به صورت گسترده و انبوه و به منظور اطلاع رس، به تعداد بالایی از افراد صورت می گیرد، یک نوع تبلیغات گسترده است. تبلیغات انبوه با ابزارهای مختلفی همچون سامانه ارسال پیامک، سایت، شبکه های اجتماعی، تلویزیون، بیلبوردها و رو،مه ها انجام می شوند.
یکی از ابزارهای قدرتمند در معرفی برند و ویژگی های منحصربه فرد یک محصول به مخاطبان تبلیغات گسترده تلویزیونی است. استفاده از این روش تبلیغاتی در نهایت منجر به شناخته شدن و افزایش سهم بازار می شود. اگر یک ،ب وکار محلی دارید و به دنبال این هستید که مردم یک منطقه خاص شما را بشناسند، تبلیغات در شبکه های است، انتخاب من،ی برای شما خواهد بود. معمولا رستوران ها، فروشگاه های لوازم خانگی و آموزشگاه ها برای تبلیغات گسترده تلویزیونی از شبکه های است، استفاده می کنند. در مقابل فروشگاه های زنجیره ای، بانک ها و کارخانه های تولید مواد غذایی و بهداشتی، شبکه های سراسری را برای معرفی محصولات و خدمات خود به مخاطبان ترجیح می دهند.
تبلیغات گسترده تلویزیونی؛ انتخاب تبلیغات من، با توجه به نوع ،ب وکار
هدف از تبلیغات گسترده برقراری ارتباط با گروه بزرگی از مخاطبان و جامعه است. ،ب وکارها باتوجه به نوع خدمات و محصولاتی که دارند، ممکن است از یک ابزار خاص برای تبلیغات گسترده استفاده کنند. هریک از این روش ها و ابزار مزایای مختلفی برای ،ب وکارها دارند. در ادامه به مهم ترین مزایای تبلیغات به صورت گسترده اشاره خواهیم کرد.
- افزایش فروش و سودآوری: با بهره گیری از این مدل تبلیغات برندها و ،ب وکارها این فرصت را خواهند داشت تا محصولات و خدمات خود را به تعداد بیشتری از مخاطبان معرفی کنند. در نتیجه میزان فروش و سودآوری افزایش می یابد.
- ایجاد و تقویت شناخت برند: به کارگیری تبلیغات گسترده و نمایش تبلیغات متعدد در رسانه های مختلف منجر به شناخت و آگاهی بیشتر درباره یک برند، محصول یا خدمت می شود.
- ترویج و ارتقای آگاهی: با استفاده از تبلیغات از نوع گسترده می تو،د سهم بسزایی در ترویج و ارتقای آگاهی عمومی درباره مسائل اجتماعی، محیط زیست، بهداشت عمومی و دیگر موضوعات مهم داشته باشید. با این نوع تبلیغات می تو،د اطلاعات لازم را به جامعه منتقل کرده و افراد را به عملکرد بهتر و تغییر رفتار تشویق کنید.
- ارتباط و تعامل با مشتریان: استفاده از تبلیغات گسترده به برندها کمک می کند تا با مشتریان خود ارتباط و تعامل نزدیک تر و بهتری داشته باشند.
در این مقاله با تبلیغات گسترده و ابزارهای آن آشنا شدیم. هر ،ب وکار برای انتخاب ابزار من، باید به حوزه کاری و گستردگی فعالیت هایش توجه کند. تنوع ابزارها در تبلیغات گسترده باعث می شود که این روش به نسبت بسیاری از روش های تبلیغاتی و بازاریابی مقرون به صرفه تر و سریع تر باشد. به ،وان مثال اگر ،ب وکار کوچکی دارید، به جای تبلیغات پرهزینه بیلبوردی و تلویزیونی می تو،د از ابزار اینستاگرام و پنل پیامکی استفاده کنید. با تهیه پنل پیامکی فراز اس ام اس امکان ارسال پیامک انبوه و هدفمند به مخاطبان را خواهید داشت.